Czy ktoś narzekał na brak stylowych coupe w portfolio Mercedesa ? Mamy zgrabną klasę C i majestatyczną klasę S, pora więc na coś po środku, co idealnie uzupełni gamę marki. Czy klasa E ma szansę być coupe idealnym?
Choć auto powala zbalansowanymi proporcjami i szykowną stylistyką to pojawia się wiele znaków zapytania. Czy w takim modelu oczekujemy sportowego zacięcia, czy też niezwykłego komfortu? I czy silnik wysokoprężny w ogóle przystoi do takiego samochodu? Pytań jest wiele – odpowiedzi na nie spróbuje udzielić Marcin.
Za udostępnienie auta do testu serdecznie dziękujemy dealerowi Auto Studio z Łodzi !
Technikalia
Serce: 220d - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów: 9-stopniowa, automatyczna 9G-TRONIC
Napęd: na tylne koła
Liczba cylindrów i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1950 cm3
Moc: 194 KM (143 kW), przy 3800 obr./min
Moment obrotowy: 400 Nm przy 1600-2800 obr./min
Prędkość maksymalna: 242 km/h
Sprint 0-100km/h: 7,4 s
Spalanie (dane producenta):
(nasze pomiary):
5,1 / 4,2 / 4,6 l/100 km
7 / 5 / 5,5 l/100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2: 119 g/km
Hamulce (przód/tył): tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył): wielowahaczowe/wielowahaczowe
Rozmiar opon: P: 245/40 R19, T: 275/35 R19
Gwarancja mechaniczna: 2 lata; na lakier: 2 lata; perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 4826 mm
Szeroki? 1860 mm
Wysoki? 1430 mm
Rozstaw osi: 2873 mm
Ile drzwi? 3
Ile miejsc? 4
Ciężki? 1735 kg
Ładowność: 565 kg
Bagażnik: 425 l
Średnica zawracania: 11,4 m
Pojemność baku: 50 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 203 400 PLN (E 200, 2.0 184 KM)
Cena testowanej wersji: 209 400 PLN
Cena testowanego egzemplarza: 293 345 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Obręcze kół ze stopów metali lekkich, 18”
- Aktywna pokrywa silnika
- Reflektory w technologii LED, statyczne
Wewnątrz
- Tapicerka materiałowa/ARTICO Norwich – czarna
- Listwy ozdobne na desce rozdzielczej – aluminium
- Pakiet aranżacji przestrzeni bagażowej
- Dywaniki welurowe
- Element ozdobny na konsoli centralnej – drewno jesionowe, czarne
- Galwanizowane manetki zmiany biegów przy kierownicy
- Oświetlenie ambient
- Podsufitka materiałowa – szara
- Trójramienna, wielofunkcyjna kierownica – skóra nappa
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Alarm antywłamaniowy (EDW)
- CPA - system zapobiegający kolizjom
- Kamera cofania
- Kontrola ciśnienia w oponach (RDK)
- PARKTRONIC z aktywnym asystentem parkowania
- System alarmowego połączenia „Emergency call"
- Zawieszenie i układ jezdny AVANTGARDE
- Tempomat
- DYNAMIC SELECT
- Attention Assist - asystent wspomagania koncentracji
Elektronika i bajery
- Live Traffic Information
- Moduł komunikacji HERMES (UMTS)
- Radio Audio 20 NTG5
- Remote Online
- Telefon i antena GPS
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Obręcze kół AMG ze stopów metali lekkich, 19”
podczerwone
- Stylizacja AMG
- Lusterka fotochromatyczne
- ILS - Dynamiczne reflektory w technologii LED
- Pakiet AMG - elementy stylizacji nadwozia
- Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
Wewnątrz
- Tapicerka skórzana – czarna
- Listwy ozdobne na desce rozdzielczej – lakier fortepianowy „flowing
lines”
- Zdalne zamykanie pokrywy bagażnika
- Wyświetlacz head-up
- Sportowa kierownica w skórze nappa
- Podsufitka materiałowa - czarna
- Podgrzewane i wentylowane fotele przednie
- Górna część deski rozdzielczej obszyta skórą ARTICO
- Fotel kierowcy regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień
- Element ozdobny na konsoli centralnej – lakier fortepianowy
- Elektrycznie regulowany fotel pasażera z pamięcią ustawień
- Dach panoramiczny
- Pakiet AMG - elementy stylizacji wnętrza
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- System rozpoznawania znaków drogowych
- Opony typu run-flat
- Kamera 360°
- Asystent świateł drogowych
- Asystent "martwego punktu"
Elektronika i bajery
- Zdalny dostęp do sterowania ustawieniami pojazdu za pomocą smartfona
- Widescreen cockpit – elektroniczny zestaw wskaźników
- Touchpad do sterowania systemem telematycznym
- System nagłaśniający Burmester® surround sound
- Serwis Concierge
- Przygotowanie do systemu zdalnego parkowania „Remote Parking Pilot”
- KEYLESS-GO
- COMAND Online
- HANDS-FREE ACCESS
- Garmin MAP PILOT
-Apple CarPlay
- Android Auto
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 432 km
Tagi: 2017 , coupe , diesel , e 220d , e coupe , e-class , e-klasa , klasa e , mercedes , mercedes e 220d , mercedes e coupe , mercedes-benz , Mercedes-Benz , Test , wideo