Rok temu Volvo rozpoczęło proces przebudowy gamy modelowej. Pierwsze było XC90, chwilę później przyszła pora na flagowego sedana i kombi – odpowiednio S90 i V90. Model V40 otrzymał z kolei drobny lifting, który zmienił przedni pas auta zgodnie z nowymi trendami stylistycznymi. Wydaje się więc, że rewolucja wśród wariantów z 60tką w nazwie – S60, V60, XC60 – jest tylko kwestią czasu. Póki co, model z najdłuższym stażem, czyli XC60, pomimo premiery w 2008 roku nadal święci niemałe sukcesy.
Mamy więc samochód, który jest na rynku od 8 lat, a jednocześnie lideruje sprzedaży samochodów premium w Polsce. Czy wpływ na to ma przede wszystkim dobra cena? Volvo XC60 w najsłabszej wersji silnikowej sprawdził Marcin.
Technikalia
Serce: | D3 2.0 - wysokoprężny, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | Geartronic, 8-biegowa automatyczna |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1969 cm3 |
Moc: | 150 KM (110 kW) przy 4250 obr/min |
Moment obrotowy: | 350 Nm przy 1500-2500 obr/min |
Do "setki": | 10 s |
Prędkość maksymalna: | 190 km/h |
Spalanie (dane producenta): Spalanie (nasza średnia): | 5.5 / 4.3 / 4.7 l /100 km 8 / 5 / 6.5 l /100km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 124 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata |
Jak duże?
Długi? | 4644 mm |
Szeroki? | 1891 mm |
Wysoki? | 1713 mm |
Rozstaw osi: | 2774 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1832 kg |
Ładowność: | 673 kg |
Bagażnik: | 495 l |
Średnica zawracania: | brak danych |
Pojemność baku: | 70 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 140 200 PLN [Kinetic, 2.0 D3/110 kW (150 KM), man. 6] |
Cena bazowa testowanego egzemplarza: | 161 800 PLN |
Testowany egzemplarz: | 188 200 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Elektrycznie ogrzewana szyba tylna - Laminowana szyba przednia - Obręcze kół 17” SEGIN 235/65 R17 V - Oświetlenie asekuracyjne Home Safe - Wzmocnione szyby boczne - Światła do jazdy dziennej LED - Światła halogenowe | - Elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu z systemem zabezpieczającym przed przytrzaśnięciem - Fotel kierowcy pasażera z 6-kierunkową regulacją ręczną - Ozdobna nakładka progów - Skórzana dźwignia zmiany biegów - System mocowania fotelika ISOFIX dla zewnętrznych miejsc tylnej kanapy - Trójramienna, skórzana kierownica - Wykończenie wnętrza MILLED ALUMINIUM | kluczyki) - Czujniki parkowania z przodu i z tyłu - ESP z ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, XDS+, HBA, DSR, TSA, CBC - Immobiliser - Poduszki powietrzne czołowe i boczne kierowcy i pasażera z przodu - TPM - system kontroli ciśnienia w oponach - Zestaw naprawczy do kół |
- EBA (Emergency Brake Assistance) układ wspomagania nagłego hamowania - EBL (Emergency Brake Lights) - ostrzeganie innych użytkowników drogi o gwałtownym hamowaniu - ELECTRONIC CLIMATE CONTROL - klimatyzacja sterowana elektronicznie, dwustrefowa z filtrem - KIR (KEY INTEGRATED REMOTE) klucz zintegrowany z pilotem centralnego zamka - Pakiet "Czyste wnętrze" - antyalergiczny filtr recyrkulacji powietrza - System szybkiego ogrzewania wnętrza PTC - Tempomat - Zawieszenie Dynamic |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Chromowane listwy na dolnej linii szyb bocznych - Skrętne reflektory biksenonowe ABL z wysokociśnieniowym układem oczyszczania lamp (+ 6340zł)- 5" nawigacja Sensus (+ 5380zł) | - Gniazdo 12V w przestrzeni bagażowej - Miękka siatka odgradzająca przestrzeń bagażową - Podgrzewane siedzenia przednie (+ 1600 zł) - Tapicerka tekstylno-winylowa T-tech ERIKSBERG - podsufi tka w kolorze czarnym (+ 1380zł) - Uchwyt ISOFIX na fotelu pasażera z przodu (+ 150 zł) - Uchwyt na torbę w bagażniku | składane kluczyki) (+ 950 zł) - ADAPTIVE CRUISE ASSISTANT - aktywny tempomat (+ 2800 zł) - Hill hold control - system wspomagania ruszania pod wzniesienia (+ 350 zł) - Stalowe koło dojazdowe (podnośnik, klucz do kół, bez zestawu naprawczego) (+ 400 zł) |
- Audio SENSUS CONNECT wraz z HIGH PERFORMANCE 7” kolorowy wyświetlacz - Czujnik deszczu - Elektrycznie otwierane drzwi bagażnika - Elektryczna regulacja odcinka lędźwiowego foteli - Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne - Tylne czujniki parkowania (PARK ASSIST) LCD 4x45W 8 głośników, 1 DVD z możliwością odczytu plików MP3 - WMA, złącze USB, zestaw telefoniczny oraz komunikacja bezprzewodowa BLUETOOTH z funkcją czytania SMS-ów, wyszukiwarka, aplikacje oraz radio internetowe (+ 1660zł) |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 613 km |
Tagi: crossover, d3, momentum, suv, volvo, volvo xc60, volvo xc60 test, volvo-test, xc60, xc60 d3