Myślisz “auto kompaktowe”, mówisz “Volkswagen Golf”. Myślisz “auto rodzinne”, mówisz “kombi”. Myślisz “oszczędny silnik”, mówisz “diesel”. Dodajmy to do siebie, by otrzymać Volkswagena Golfa Variant z silnikiem TDI. Ale czy spełnia on te wymagania?
Golf wydaje się od lat nie zmieniać, bez względu na rozwój konkurencji i mijające czasy. Sztandardowy niemiecki kompakt przeszedł jednak drobną modernizację, ale czy to wystarczy, by dalej walczyć o najwyższe cele w tym segmencie? Z popularnym Volkswagenem zmierzył się Janek.
Technikalia
Serce: 2.0 TDI - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa DSG, 7-biegowa
Napęd: na przednie koła
Liczba cylindrów i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1968 cm3
Moc: 150 KM (110 kW) przy 3500-4000 obr./min
Moment obrotowy: 340 Nm przy 1750-3000 obr./min
Prędkość maksymalna: 216 km/h
Sprint 0-100km/h: 8,9 s
Spalanie (dane producenta):
5,4 / 4,1 / 4,6 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2: 120 g/km
Hamulce (przód/tył): tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył): kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon: 225/45 R17
Gwarancja mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 4567 mm
Szeroki? 1799 mm
Wysoki? 1467 mm
Rozstaw osi: 2620 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1454 kg
Ładowność: 611 kg
Bagażnik: 605 l
Średnica zawracania: 10,9 m
Pojemność baku: 50 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 72 390 PLN (Trendline 1.0 TSI 85 KM)
Cena testowanej wersji: 116 190 PLN
Cena testowanego egzemplarza: 167 420 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Lusterka zewnętrzne regulowane elektrycznie, podgrzewane, lusterko po stronie kierowcy asferyczne
- Obudowy lusterek i klamki lakierowane w kolorze nadwozia
- Listwy na osłonie wlotu powietrza do chłodnicy, chromowane
- Relingi dachowe, czarne
- Reflektory przeciwmgielne, z przodu, z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
Wewnątrz
- Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą z funkcją Tiptronic
- Szyby elektrycznie sterowane z przodu i tyłu
- Parcie tylnej kanapy dzielone (60/40), podłokietnik, miejsce na napoje, otwór do przewożenia długich przedmiotów
- Oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu
- Oświetlenie ambiente
- Regulacja odcinka lędźwiowego dla siedzeń przednich
- Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą
- Podłokietnik z przodu regulowany na wysokość, ze schowkiem oraz dwoma nawiewami powietrza dla pasażerów z tyłu
- Wstawki wykończeniowe wnętrza "Piano Black"
- Tapicerka siedzeń z mikrofibry "Art Velours"
- Fotel kierowcy i pasażera, z regulacją wysokości
- Gniazdo 12 V w bagażniku
- Szuflada pod fotelem kierowcy i pasażera
- Fotel kierowcy i pasażera, sportowy
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Aktywny tempomat ACC do 210 km/h z automatyczną regulacją odległości i system obserwacji otoczenia Front Assist
- Pakiet Czujnik deszczu
- Poduszki powietrzne czołowe oraz boczne dla kierowcy i pasażera z przodu
- ESP - system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, EBV, MSR i asystentem podjazdu
- XDS - blokada mechanizmu różnicowego
- System wykrywający pieszych
- Funkcja automatycznego włączania świateł oraz funkcja Coming Home
- Asystent podjazdu
- System rozpoznający zmęczenie kierowcy
- Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach
- Koło zapasowe, stalowe
- Kurtyny powietrzne dla pasażerów z przodu i z tyłu
- System Start-Stop z odzyskiwaniem energii przy hamowaniu
- Czujnik deszczu
- Centralny zamek, zdalnie sterowany
Elektronika i bajery
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z regulacją elektroniczną Climatronic
- 4 głośniki
- Komputer pokładowy "Premium" z kolorowym wyświetlaczem TFT
- Radio "Composition Colour"
- Gniazdo 12 V w konsoli środkowej
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- granatowy "Atlantic" metalik
- Pakiet R-Line Exterieur i Interieur
- Obręcze aluminiowe Marseille 7,5J x 18
- Reflektory LED Top z dynamicznym i statycznym doświetlaniem zakrętów
- Lusterka zewnętrzne, elektrycznie składane
- Przednia szyba podgrzewana bezprzewodowo i odbijająca promienie
podczerwone
Wewnątrz
- Podsufitka w kolorze czarnym
- Dach szklany panoramiczny
- Pakiet Komfort
- Pakiet R-Line
- Pakiet Zimowy
- Szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Pakiet Drogowy Plus
- Zawieszenie z adaptacyjną regulacją DCC
- Autoalarm z niezależnym zasilaniem (Back-up-Horn), funkcją dozoru wnętrza i
czujnikiem przechyłu
- System Park Assist wspomaganie parkowania
- Aktywny system ochrony pasażerów PreCrash
- System "Rear Assist" - kamera cofania
- Koło zapasowe, dojazdowe 18"
Elektronika i bajery
- Pakiet Business
- Car-Net - dostęp do mobilnych usług Online za pośrednictwem telefonu
(bezpłatnie przez trzy lata)
- System Volkswagen Media Control z systemem App-Connect
- System nawigacji satelitarnej Discover Pro
- System dźwięku - "Dynaudio Excite" sound system (400 Watt)
- Aktywny wyświetlacz wielofunkcyjny na tablicy zegarów "Active Info Display"
- Funkcja obsługi głosowej
- System "Keyless Access" - bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu
- Tuner cyfrowy DAB+: funkcja odbioru programów radiowych w formie
cyfrowej
- Instalacja telefoniczna Business
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 775 km
Tagi: 2.0 tdi , 2017 , automat , diesel , dsg , facelift , film , fl , golf , golf variant , highline , kombi , lifting , r-design , TDI , Test , variant , Volkswagen , volkswagen , volkswagen golf , vw , wideo