Volkswagen Golf, mimo że zazwyczaj nie kojarzy z czymś niezwykłym, okazuje się mieć mnóstwo twarzy. Są neutralne diesle, spokojne rodzinne kombiaki, ale także kilka edycji specjalnych – na czele z tą oznaczoną symbolem GTI, oraz jeszcze bardziej pikantną R .
Receptura na hot hatcha tutaj składa się z wyjątkowo wyrazistych składników – napędu na obie osie, silnika o mocy 300 KM i skrzyni DSG. O swoich doświadczeniach z najmocniejszym Golfem opowie Maciek.
Technikalia
Serce: 2.0 TSI - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów: DSG - 6-biegowa, automatyczna
Napęd: na cztery koła, 4MOTION
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1984 cm3
Moc: 300 KM (221 kW) przy 5500-6200 obr./min
Moment obrotowy: 380 Nm przy 1800-5500 obr./min
Do "setki": 4,9 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia): 8,5 / 5,0 / 6,9 l/100 km
11,0 / 7,5 / 9 l/100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 159 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon 235/35 R19
Gwarancja mechaniczna: 2 lata; na lakier: 2 lata; perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 4276 mm
Szeroki? 1790 mm
Wysoki? 1460 mm
Rozstaw osi: 2630 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1495 kg
Ładowność: 580 kg
Bagażnik: 343 l (max. 1233 l)
Średnica zawracania: 10,9 m
Pojemność baku: 55 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 63 090 PLN (3-drzwiowy, 1.2 TSI Start)
Cena bazowa testowanego egzemplarza: 161 220 PLN
Testowany egzemplarz: 204 040 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze srebrnym matowym i klamki lakierowane w kolorze nadwozia
- Szyby termoizolacyjne
- Zderzaki sportowe, lakierowane w kolorze nadwozia
- Listwa na osłonie chłodnicy oraz reflektorach z przodu w kolorze srebrnym z logo R
- Osłona wlotu powietrza w kolorze czarnym z logo R
- Światła tylne wykonane w technologii LED, przyciemniane
- Chromowane emblematy R z przodu na osłonie chłodnicy, błotnikach oraz z tyłu na pokrywie bagażnika
- Chromowane końcówki układu wydechowego, podwójne (dwie po lewej i dwie po prawej stronie)
- Spojler dachowy powiększony, w kolorze nadwozia
- Lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane, lusterko po stronie kierowcy asferyczne
- Reflektory bi-ksenonowe "Top" ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED
- Obręcze ze stopu metali lekkich "Cadiz" 7,5J x 18
Wewnątrz
- Fotel kierowcy i pasażera z regulacja wysokości i z regulacją odcinka lędźwiowego, sportowy
- Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą z funkcją Tiptronic - dla samochodów z DSG
- dźwignia zmiany biegów obszyta skórą
- możliwość sterowania radiem, komputerem pokładowym lub telefonem
- łopatki do zmiany biegów przy kierownicy
- Oparcie kanapy tylnej z podłokietnikiem, składane i dzielone (1/3 do 2/3) z otworem do przewożenia długich przedmiotów
- Tapicerka siedzeń "Race"
- Wstawki wykończeniowe wnętrza "Piano Black"
- Podsufitka w kolorze czarnym
- Nakładki na pedały, aluminiowe
- Isofix - przygotowanie do montażu dwóch fotelików dziecięcych na zewnętrznych siedzeniach z tyłu
- Poduszki powietrzne (siedem): dwie czołowe, dwie boczne, dwie kurtynowe i kolanowa dla kierowcy
- Kolumna kierownicy z możliwością regulacji w dwóch płaszczyznach
- Szyby elektrycznie sterowane z przodu i z tyłu
- Gniazdo zasilające 12V w bagażniku
- Oświetlenie ambiente
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Zawieszenie sportowe, nadwozie obniżone o 20 mm
- Asystent podjazdu i zjazdu
- ESP - system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, EDS, MSR, asystentem siły hamowania
- Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach
- XDS - blokada mechanizmu różnicowego
- Zabezpieczenie antykradzieżowe /Immobiliser/
- Autoalarm z niezależnym zasilaniem (Back-up-Horn), funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu
- System rozpoznający zmęczenie kierowcy
- Centralny zamek, zdalnie sterowany
- Hamulec postojowy, elektromechaniczny z funkcją Auto-Hold
- Rekuperacja - odzyskiwanie energii podczas hamowania
- System Start-Stop - wyłączanie silnika na postoju
- Wspomaganie układu kierowniczego, elektromechaniczne, zależne od prędkości samochodu
- Tempomat
- Wybór profilu jazdy
- możliwość wyboru trybu jazdy: SPORT, NORMAL, ECO i INDIVIDUAL
Elektronika i bajery
- Klimatyzacja z regulacją automatyczną "Climatronic"
- System radiowy "Composition Colour" z 5 calowym, kolorowym i wielofunkcyjnym ekranem dotykowym, 8 głośnikami, czytnikiem kart SD, AUX-IN oraz
funkcją odtwarzania muzyki w formacie MP3.
- Komputer pokładowy "Premium" z kolorowym wyświetlaczem TFT - funkcja wyświetlania informacji z systemów asystujących, audio, nawigacji oraz telefonu
- Pakiet "Czujnik deszczu"
- czujnik deszczu
- automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne
- funkcja świateł - Coming / Leaving Home
- czujnik zmierzchu
- funkcja automatycznego włączania świateł
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Lusterka zewnętrzne, elektrycznie składane (+ 740 zł)
- Obręcze aluminiowe "Pretoria" 8J x 19 (+ 4400 zł)
Wewnątrz
- Tapicerka skórzana Nappa Carbon (+ 12 220 zł)
- Pakiet "Zimowy"
- Przednia szyba podgrzewana bezprzewodowo i odbijająca promienie podczerwone (+ 1210 zł)
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Zawieszenie z adaptacyjną regulacją DCC ( +3890 zł)
- Asystent toru jazdy "Lane Assist" z "Dynamic Light Assist" i rozpoznawaniem znaków
drogowych
(+ 2590 zł)
- System "Park Pilot" - czujniki parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją odległości na
ekranie radia
- Aktywny system ochrony pasażerów "PreCrash" (+ 560 zł)
- System "Rear Assist" - kamera cofania (+ 940 zł)
Elektronika i bajery
- Pakiet "Business"
- Car-Net - dostęp do mobilnych usług Online za pośrednictwem telefonu (bezpłatnie
przez trzy lata)
- System nawigacji satelitarnej "Discover Pro" (+ 6710 zł)
- System dźwięku - "Dynaudio Excite" sound system (400 Watt) (+ 2240 zł)
- System "Keyless Access" - bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu dla
autoalarmu (+ 1650 zł)
- Instalacja telefoniczna "Premium" (+ 1750 zł)
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 1376 km
Tagi: 2016 , golf , golf r , hot hatch , hothatch , r , Test , volkswagen , Volkswagen , vw , wideo