Tegoroczny weekend majowy spędziliśmy jak większość ludzi – rekreacyjnie. W teorii wszystko wyglądało bardzo standardowo: wzięliśmy pojemnego kompakta i pojechaliśmy nim w góry. W rzeczywistości było jednak o wiele ciekawiej…
Zapoznaliśmy się z siódmą generacją Volkswagena Golfa, ale nie była to jego zwykła odmiana. Dostaliśmy kluczyki do legendy segmentu hot-hatchy, czyli wersji oznaczonej symbolem GTI. Te trzy litery powinny podziałać na wyobraźnię każdego fana motoryzacji.
Reasumując: do naszej dyspozycji był niezwykły samochód i piękne okoliczności przyrody. Bywają gorsze dni, czyż nie? Oto co z tego wyszło.
Materiał powstał w ramach współpracy z portalem ExoticCars.pl . Tam przeczytacie też TEKST .
Nudne technikalia
Serce: 2.0 TSI
Skrzynia biegów: 6-biegowa automatyczna DSG
Napęd: przód
Liczba cylindrów: 4
Pojemność: 1984 cm3
Moc: 230 KM (169 kW), przy 4700-6200 obr./min
Moment: 350 Nm przy 2500-4400 obr./min
Kiedy się szafa zamyka?: 246 km/h
Sprint 0-100km/h 6,4 s
Spalanie
(dane producenta - miasto/trasa/średnie) 8.1 / 5.4 / 6.4
Wydychanie CO2 149 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny MacPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon 225/40 R18
Gwarancja mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi: 4268 mm
Szeroki: 1799 mm
Wysoki: 1442 mm
Rozstaw osi: 2637 mm
Ile drzwi?: 5
Ile miejsc?: 5
Ciężkie to?: 1402 kg
A dużo wejdzie?: 531 kg
No to dużo wejdzie czy nie?: 380 l
Średnica zawracania: 10,9 m
Pojemność baku: 50 l
A ile to kosztuje?
Wersja goła: 62 590 PLN (1.2 TSI Trendline)
Cena bazowa naszego egzemplarza: 114 190 PLN (GTI Performance)
Testowany egzemplarz: 147 700 PLN
Co dostajemy w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Listwy dookoła szyb bocznych, czarne
- Lusterka zewnętrzne regulowane elektrycznie, podgrzewane, lusterko po stronie kierowcy asferyczne
- Obręcze ze stopu metali lekkich
"Brooklyn" 17"
- Obudowy lusterek i klamki lakierowane w kolorze nadwozia
- Osłona wlotu powietrza w kształcie plastra miodu, lakierowana w kolorze czarnym z czerwoną listwą i logo
GTI
- Spoiler tylny lakierowany w kolorze nadwozia
- Tylne światła w technologii LED, przyciemniane
- Zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia
Wewnątrz
- Dywaniki materiałowe z przodu i z tyłu
- Dźwignia zmiany biegów w kolorze aluminium
- Fotel kierowcy i pasażera, sportowy z regulacją wysokości
- Gniazdo 12 V w bagażniku
- Gniazdo 12 V w konsoli środkowej
- Isofix - przygotowanie do montażu dwóch fotelików dziecięcych na zewnętrznych siedzeniach z tyłu
- Kieszenie w oparciach przednich foteli
- Lusterka "make-up" w osłonach przeciwsłonecznych po stronie kierowcy i pasażera, podświetlane
- Lusterko wsteczne, automatycznie przyciemniane
- Nakładki na pedały ze stali nierdzewnej
- Nakładki progowe z przodu, podświetlane
- Oparcie tylnej kanapy dzielone (60/40), podłokietnik, miejsce na napoje, otwór do przewożenia długich
przedmiotów
- Oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu
- Oświetlenie wnętrze "Ambiente"
- Podłoga bagażnika wyjmowana, z możliwością zmiany wysokości
- Podłokietnik z przodu ze schowkiem i dwoma nawiewami powietrza dla pasażerów z tyłu
- Podsufitka w kolorze czarnym
- Podwójny schowek w konsoli dachowej, zamykany
- Regulacja odcinka lędźwiowego dla siedzeń przednich
- Tapicerka siedzeń "Clark"
- Szuflada pod fotelem kierowcy i pasażera
- Wstawki wykończeniowe wnętrza "Checkered Black"
Bezpieczeństwo i technika
- 2 lampki LED do czytania z przodu oraz 2 lampki LED do czytania z tyłu
- 8 głośników
- Antena do odbioru fal radiowych AM/FM
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z regulacją elektroniczną "Climatronic"
- Komputer pokładowy "Premium" z kolorowym wyświetlaczem TFT
- ESP - system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, EDS, MSR, asystentem siły hamowania
- Napęd CD i gniazdo karty SD
- Pakiet "Czujnik deszczu"
- Poduszki boczne dla pasażerów z przodu, kurtyny powietrzne dla pasażerów z przodu i z tyłu
- Poduszki powietrzne czołowe z przodu, deaktywacja poduszki pow. pasażera, poduszka kolanowa
- System radiowy "Composition Colour"
- System rozpoznający zmęczenie kierowcy
- System rozszerzonej ochrony pieszych
- System Start-Stop z odzyskiwaniem energii przy hamowaniu
- System "Park Pilot" - czujniki parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją odległości
na ekranie radia
- Szyby elektrycznie sterowane z przodu i tyłu
- Tempomat
Układ kierowniczy i mechanika
- Blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi, mechaniczna, elektronicznie sterowana
- Centralny zamek, zdalnie sterowany
- Czujnik deszczu
- Dynamiczna regulacja zasięgu reflektorów
- Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skóra, wstawki dekoracyjne z aluminium
- Progresywny układ kierowniczy
- Reflektory bi-ksenonowe Basic (światła mijania i drogowe)
- Spryskiwacze reflektorów
- Zawieszenie sportowe, nadwozie obniżone o 15 mm
Co dokupiono do naszego egzemplarza?
Pakiet "Business"
- System „Park Pilot” - czujniki parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją odległości na ekranie radia
- Autoalarm z niezależnym zasilaniem (Back-up-Horn), funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu
1 390 zł
Pakiet "Zimowy"
- Dysze spryskiwaczy ogrzewane (szyba przednia)
- Fotele przednie, podgrzewane
- Kontrolka poziomu płynu do spryskiwaczy
- Spryskiwacze reflektorów
610 zł
Obręcze aluminiowe "Austin" 7,5J x 18" 2 920 zł
Dach szklany, panoramiczny 3 790 zł
Szyba przednia podgrzewana bezprzewodowo i odbijająca promienie podczerwone 1 200 zł
Zawieszenie z adaptacyjną regulacją DCC 4 300 zł
Reflektory bi-ksenonowe Top ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED 1 650 zł
Złącze multimedialne AUX-IN z USB (możliwość podłączenia urządzeń typu iPod/
iPhone) 260 zł
System "Rear Assist" - kamera cofania 930 zł
System dźwięku - "Dynaudio Excite" sound system (400 Watt) 2 230 zł
Reflektory przeciwmgielne w technologii LED 1 290 zł
Szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane 620 zł
System nawigacji satelitarnej "Discover Pro" 6 200 zł
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 2067 km
Tagi: golf , gti , Test , Volkswagen , volkswagen , wideo