Wędrując między segmentami trafiamy na auto, które na dobrą sprawę trudno przypasować do konkretnej klasy. Venga to auto, które niejedno ma oblicze – nada się do miasta, a do tego oferuje sporo przestrzeni. Nic dziwnego, że stoi wysoko w rankingach sprzedaży, mimo iż wcale nie rzuca się w oczy na drodze, a wielu koreańską markę prędzej utożsamiłoby z innymi modelami. O tym, że Venga to bardziej intrygujące auto niż może się wydawać opowiemy w naszym najnowszym teście, w którym Marcin jeździ Kią z benzynowym silnikiem 1.4 DOHC.
Auto do testu użyczył nam dealer MARVEL KIA Łódź, znajdujący się w Łodzi przy Al. Śmigłego Rydza 1. Serdecznie dziękujemy!
Nudne technikalia
Serce: | 1.4 DOHC, wolnossący |
Skrzynia biegów: | 5-biegowa manualna |
Napęd: | przednie łapy |
Liczba cylindrów: | 4 |
Pojemność: | 1396 cm3 |
Moc: | 90 KM (66 kw), przy 6300 obr./min |
Moment: | 137 Nm przy 4000 obr./min |
Kiedy się szafa zamyka?: | 167 km/h |
Sprint 0-100km/h | 12,9 s |
Spalanie (dane producenta - miasto/trasa/średnie) | 7.2 / 5.3 / 6.0 |
Wydychanie CO2 | 140 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/belka skrętna |
Rozmiar opon | 195/65 R15 |
Gwarancja | mechaniczna: 7 lat; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi: | 4075 mm |
Szeroki: | 1765 mm |
Wysoki: | 1600 mm |
Rozstaw osi: | 2615 mm |
Ile drzwi?: | 5 |
Ile miejsc?: | 5 |
Ciężkie to?: | 1268 kg |
A dużo wejdzie?: | 442 kg |
No to dużo wejdzie czy nie?: | 552 l |
Średnica zawracania: | 10,42 m |
Pojemność baku: | 50 l |
A ile to kosztuje?
Wersja goła: | 48 990 PLN |
Cena bazowa naszego egzemplarza: | 54 990 PLN (wersja L) |
Testowany egzemplarz: | 59 390 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Szyby przednie sterowane elektrycznie - Regulacja wysokości siedzenia kierowcy - Centralny podłokietnik tylnej kanapy - Komputer pokładowy | - ESP – system stabilizacji toru jazdy - Zdalnie sterowany centralny zamek ze składanym kluczykiem - System monitorowania ciśnienia w ogumieniu |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Przyciemniane szyby tylne - Tylne światła wykonane w technologii LED - Aluminiowe felgi 16" - | - Siatka do mocowania bagażu - Podłokietnik fotela kierowcy i pasażera - Tapicerka typu Premium – skórzano–materiałowa, wykończenie konsoli centralnej w kolorze fortepianowym - Ozdobne elementy wnętrza w kolorze czerwonym, aluminiowe pedały, sportowa gałka drążka zmiany biegów, osłony zegarów z przeszyciami - Podgrzewanie przednich foteli - Mocowanie Isofix - Wyjmowany schowek materiałowy | - Czujnik zmierzchu - Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka - Przednie lampy przeciwmgielne - Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu - Czujniki cofania tył - Pakiet KiaNaviSystem z kamerą i czujnikami cofania - KiaEcoDynamics – system automatycznego wyłączania i włączania silnika podczas postoju pozwalający oszczędzać paliwo - |
- Sterowanie radiem z koła kierownicy - Złącza USB i AUX - Regulacja podświetlenia zegarów - Szyby tylne sterowane elektrycznie - Fotochromatyczne lusterko wsteczne |
Kilometrówka
220 km |