14 193 – tyle Octavii wyjechało na polskie ulice w 2015 roku. To od wielu lat bezwzględny lider naszych list sprzedaży, którego pozycja mimo upływu już całkiem sporej ilości czasu od premiery nie wygląda na zagrożoną.
Argumentów przemawiających na jej korzyść jest sporo i wielu z nas zna je już niemal na pamięć. Ale czy srebrna Skoda Octavia ze skromnym, wychodzącym z oferty silnikiem 1.2 TSI jest jeszcze w stanie czymś nas zaskoczyć? Z wyzwaniem przetestowania auta zmierzył się Janek.
Technikalia
Serce: | 1.2 TSI - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | 6-biegowa, manualna |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1197 cm3 |
Moc: | 110 KM (80 kW) przy 4600 obr/min |
Moment obrotowy: | 175 Nm przy 1400-4000 obr/min |
Do "setki": | 10,2 s |
Prędkość maksymalna: | 199 km/h |
Spalanie (dane producenta): Spalanie (nasza średnia): | 6.1 / 4,2 / 4,9 l /100 km 7,5 / 5,5 / 6,5 l /100km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 114 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/system o architekturze Multilink |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4659 mm |
Szeroki? | 1814 mm |
Wysoki? | 1461 mm |
Rozstaw osi: | 2686 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1230 kg |
Ładowność: | 550 kg |
Bagażnik: | 590 l |
Średnica zawracania: | brak danych |
Pojemność baku: | 50 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 63 960 PLN (Active, 1.2 TSI 85 KM) |
Cena bazowa testowanego egzemplarza: | 77 500 PLN |
Testowany egzemplarz: | 93 100 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Przednie światła przeciwmgłowe - Reflektory halogenowe - SUNSET (tylne szyby boczne oraz szyba pokrywy bagażnika o wyższym stopniu przyciemnienia) - Światła do jazdy dziennej Day Light - Lusterka zewnętrzne i klamki drzwi w kolorze nadwozia - Obręcze kół ze stopów lekkich TERON 7Jx17"- (4 szt.) | zabezpieczającym przed przytrzaśnięciem - Fotel kierowcy i pasażera regulowany na wysokość wraz z regulacją pod lędźwie - Konsola centralna z zamykanym schowkiem - Lusterko wsteczne z czujnikiem wilgotności - Podłokietnik z przodu Jumbo Box - Schowek na okulary - Składane oparcia tylnej kanapy - Wyświetlacz Maxi-DOT - Dekor Dark Brushed - Dywaniki (dwa z przodu i dwa z tyłu) - Uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach kanapy | kluczyki) - Czujniki parkowania z przodu i z tyłu - ESP z ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, XDS+, HBA, DSR, TSA, CBC - Immobiliser - Poduszki powietrzne czołowe i boczne kierowcy i pasażera z przodu - TPM - system kontroli ciśnienia w oponach - Zestaw naprawczy do kół |
czujnikiem AQS - Cztery głośniki z przodu i z tyłu - Radio Bolero (kolorowy ekran dotykowy 6,5”, wejście SD, USB, AUX-in) - Tempomat |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Wycieraczka tylnej szyby AERO (+ 350 zł) - Pakiet Chrom - chromowana listwa wzdłuż dolnej linii okien bocznych (+ 550 zł) | - Uchwyt ISOFIX na fotelu pasażera z przodu (+ 150 zł | składane kluczyki) (+ 950 zł) - ADAPTIVE CRUISE ASSISTANT - aktywny tempomat (+ 2800 zł) - Hill hold control - system wspomagania ruszania pod wzniesienia (+ 350 zł) - Stalowe koło dojazdowe (podnośnik, klucz do kół, bez zestawu naprawczego) (+ 400 zł) |
Europy, funkcja rozpoznawania znaków drogowych, LANE ASSIST, INTELLIGENT LIGHT ASISSTANT (+ 6000 zł) - Funkcja SMART LINK (+ 650 zł) - Funkcja SMARTGATE (+ 450 zł) |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 705 km |
Tagi: 1.2, 2016, joy, octavia, skoda, skoda-test, Test, TSI, wideo