Toyota od kilku lat wyznacza trendy w sprzedaży aut hybrydowych. Zaczęło się od osobnego modelu, Priusa, a dziś wersje napędzane wspólnie przez silnik spalinowy i elektryczny otrzymują także inne auta. Przyszła wreszcie pora także na SUVa.
Toyota RAV4 Hybrid na papierze prezentuje się jako świetna opcja dla tych, którzy poszukują oszczędnego auta, ale nie chcą rezygnować ze sporego, podwyższonego nadwozia. Jak jest rzeczywistości? Werdykt dla Was wyda Janek.
Technikalia
Serce: 2.5 Hybrid - benzynowy wolnossący i elektryczny
Skrzynia biegów: e-CVT - bezstopniowa, automatyczna
Napęd: na cztery koła
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 2494 cm3
Moc: silnik spalinowy: 155 KM (114 kW) przy 5700 obr./min
silnik elektryczny: 143 KM (105 kW)
Łączna moc układu: 197 KM (147 kW)
Moment obrotowy: silnik spalinowy: 210 Nm przy 4200-4400 obr./min
silnik elektryczny: 270 Nm
Do "setki": 8,3 s
Prędkość maksymalna: 180 km/h
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia): 5,4/5,1/5,2 l/100 km
7/7,5/7,5 l/100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 122 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/podwójny wahacz
Gwarancja mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów
Jak duże?
Długi? 4605 mm
Szeroki? 1845 mm
Wysoki? 1675 mm
Rozstaw osi: 2660 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1690 kg
Ładowność: 580 kg
Bagażnik: 501l (max: 1633 l)
Średnica zawracania: 11,2 m
Pojemność baku: 56 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 108 900 PLN (2.0 Valvematic/2.0 D-4D Active)
Cena bazowa testowanego egzemplarza: 170 900 PLN (Prestige)
Testowany egzemplarz: około 174 000 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Światła do jazdy dziennej typu LED
- Tylne światła typu LED
- Projektorowe światła główne
- Tylny spojler dachowy
- Antena dachowa Shark-Fin
- Chromowana listwa okienna
- Koła 225/65 R17, felgi stalowe
- Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
Wewnątrz
- ISOFIX na tylnych siedzeniach
- Podłokietnik pokryty skórą ekologiczną
- Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym
- Elektryczna regulacja szyb przednich i tylnych
- Kierownica wielofunkcyjna
- Regulacja kierownicy w pionie i poziomie
- Rozkładane oparcie tylnej kanapy w proporcji 60:40
- Gniazdko elektryczne 12 V dla drugiego rzędu siedzeń
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS, EBD, BA
- System stabilizacji toru jazdy (VSC+) i kontrola trakcji (TRC)
- System stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSC)
- System wspomagający pokonywanie podjazdu (HAC)
- 7 poduszek powietrznych: przednie i boczne kierowcy i pasażera,
kolanowa kierowcy, kurtyny boczne
- Czujnik ciśnienia powietrza w oponach
- Koło dojazdowe
- Centralny zamek sterowany pilotem
Elektronika i bajery
- Kolorowy wyświetlacz TFT 4,2'' między zegarami
- Klimatyzacja manualna
- Złącze Aux-In do podłączenia urządzeń zewnętrznych, port USB
i system Bluetooth
- System audio CD, MP3, WMA, 4 głośniki
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Przednie reflektory typu Bi-LED
- Przednie lampy przeciwmgielne
- Osłona przedniego zderzaka
- Osłona tylnego zderzaka
- Przyciemniane tylne szyby
- Koła 235/55 R18, felgi aluminiowe
- Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
- Spryskiwacze przednich reflektorów
Wewnątrz
- Skórzane siedzenia z elementami skóry naturalnej i syntetycznej
Elegance w kolorze Light Beige, Dark Rose lub Deep Black
- Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne
- Sportowe fotele
- Skórzana kierownica wielofunkcyjna obszyta skórą Nappa
i skórzana gałka dźwigni zmiany biegów
- Boczne panele pokryte materiałem Soft Velvet
- Deska rozdzielcza pokryta materiałem Soft Velvet
- Podgrzewanie przednich foteli
- Elektrycznie regulowany fotel kierowcy z elektryczną regulacją odcinka
lędźwiowego
- Podsufitka w kolorze czarnym
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Elektroniczny system zabezpieczenia antykradzieżowego
komputera i złącza diagnostycznego z możliwością dodatkowego
zwiększenia jego stopnia ochrony
- Automatyczna regulacja świateł głównych
- Czujniki deszczu (automatyczne wycieraczki)
- Czujniki zmierzchu (automatyczne światła)
- Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS)
z systemem wykrywania pieszych (PD)
- Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją
powrotu na zadany tor jazdy (LDA + SC)
- Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA)
- Automatyczne światła drogowe (AHB)
- System wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS)
- Aktywny tempomat (ACC)
Elektronika i bajery
- System multimedialny Toyota Touch 2 with Go (nawigacja) (+3200 PLN)
- Tempomat
- Monitor panoramiczny z systemem kamer 360° (PVM)
- System monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM)
- System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA)
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
- Kamera cofania (widok na ekranie 7")
- System „Inteligentny kluczyk” (otwieranie i uruchamianie
samochodu bez użycia kluczyka)
- Elektrycznie unoszone drzwi bagażnika
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Podgrzewanie wycieraczek przedniej szyby
- System multimedialny Toyota Touch 2, dotykowy ekran 7", MP3,
WMA, 6 głośników
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 180 km
Tagi: 2016 , 4x4 , hybrid , prestige , rav4 , suv , Test , Toyota , toyota , wideo