Subaru to marka z niezaprzeczalnym charakterem. Buduje go głównie legenda modeli Impreza i WRX STI , ale także samochody takie jak Forester XT.
To nie jest bowiem takie rozumienie SUVa, do jakiego przyzwyczaiła nas większość producentów. Subaru do sprawy podchodzi w swoim stylu, tworząc auto, które naprawdę potrafi wiele. Możliwości Subaru Forestera w najmocniejszej odmianie XT sprawdził Wiktor.
Technikalia
Serce: 2.0XT - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów: automatyczna, bezstopniowa Lineartronic
Napęd: na cztery koła
Liczba i układ cylindrów: 4, bokser
Pojemność: 1998 cm3
Moc: 240 KM (177 kW), przy 5600 obr./min
Moment obrotowy: 350 Nm przy 2400-3600 obr./min
Prędkość maksymalna: 221 km/h
Sprint 0-100km/h 7,5 s
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia): 11,2 / 7,0 / 8,5 l/100 km
13,0 / 8,8 / 10,0
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 197 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/dwuwahaczowe
Rozmiar opon 225/55 R18
Gwarancja mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 4595 mm
Szeroki? 1795 mm
Wysoki? 1735 mm
Rozstaw osi: 2640 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1616 kg
Bagażnik: 505 l
Średnica zawracania: 11,4 m
Pojemność baku: 60 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 25 500 euro (2.0i Comfort)
Cena testowanego egzemplarza: 38 000 euro
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
- Reflektory przeciwmgłowe
- Relingi dachowe w kolorze srebrnym
- Felgi aluminiowe 17-calowe
Wewnątrz
- Demontowalna roleta bagażnika
- Elektrycznie regulowane szyby wszystkich drzwi
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Fotele przednie podgrzewane
- Kierownica obszyta skórą
- Kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
- Oparcia tylnych foteli dzielone w stosunku 60:40
- ISOFIX
- Tapicerka w kolorze czarnym
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Kamera cofania
- Hill Start Assist
- Zdalnie sterowany centralny zamek
- ABS z EBD
- Immobilizer
- Inteligentny System Ratunkowy
- Kolanowa poduszka kierowcy
- Kurtyny powietrzne
- SI-DRIVE (2 tryby)
- VDCS
- TPMS - system monitorowania ciśnienia w oponach
- System Start/Stop
Elektronika i bajery
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z filtrem przeciwpyłkowym
- Komputer pokładowy
- System audio z 6 głośnikami, odtwarzaczem CD, Bluetooth i USB
- System głośnomówiący Bluetooth z przyciskami na kierownicy
- Tempomat
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Lakier metalizowany/perłowy (+400 euro)
- Przyciemniane szyby tylne
- Reflektory ksenonowe przednie HID
- Reflektory włączane i wyłączane automatycznie
- Sportowy zderzak
- Felgi aluminiowe 18-calowe
- Układ wydechowy z dwiema końcówkami
Wewnątrz
- Aluminiowe pedały
- Fotel kierowcy regulowany elektrycznie
- Manetki do zmiany biegów
- Tapicerka skórzana (częściowo)
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Wycieraczki z czujnikiem deszczu
- SI-DRIVE (3 tryby)
- X-MODE
Elektronika i bajery
- Elektrycznie otwierana pokrywa bagażnika
- Elektrycznie sterowane okno dachowe
- System audio Harman/Kardon z 8 głośnikami, Bluetooth i USB
- System nawigacji
- Uruchamianie silnika za pomocą przycisku
- System klucza elektronicznego
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 850 km
Tagi: 2.0xt , 2015 , forester , subaru , Subaru , suv , Test , wideo