Subaru to marka z niezaprzeczalnym charakterem. Buduje go głównie legenda modeli Impreza i WRX STI, ale także samochody takie jak Forester XT.
To nie jest bowiem takie rozumienie SUVa, do jakiego przyzwyczaiła nas większość producentów. Subaru do sprawy podchodzi w swoim stylu, tworząc auto, które naprawdę potrafi wiele. Możliwości Subaru Forestera w najmocniejszej odmianie XT sprawdził Wiktor.
Technikalia
Serce: | 2.0XT - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | automatyczna, bezstopniowa Lineartronic |
Napęd: | na cztery koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, bokser |
Pojemność: | 1998 cm3 |
Moc: | 240 KM (177 kW), przy 5600 obr./min |
Moment obrotowy: | 350 Nm przy 2400-3600 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 221 km/h |
Sprint 0-100km/h | 7,5 s |
Spalanie (dane producenta): Spalanie (nasza średnia): | 11,2 / 7,0 / 8,5 l/100 km 13,0 / 8,8 / 10,0 Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 197 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/dwuwahaczowe |
Rozmiar opon | 225/55 R18 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4595 mm |
Szeroki? | 1795 mm |
Wysoki? | 1735 mm |
Rozstaw osi: | 2640 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1616 kg |
Bagażnik: | 505 l |
Średnica zawracania: | 11,4 m |
Pojemność baku: | 60 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 25 500 euro (2.0i Comfort) |
Cena testowanego egzemplarza: | 38 000 euro |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Reflektory przeciwmgłowe - Relingi dachowe w kolorze srebrnym - Felgi aluminiowe 17-calowe | - Elektrycznie regulowane szyby wszystkich drzwi - Fotel kierowcy z regulacją wysokości - Fotele przednie podgrzewane - Kierownica obszyta skórą - Kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach - Oparcia tylnych foteli dzielone w stosunku 60:40 - ISOFIX - Tapicerka w kolorze czarnym | - Hill Start Assist - Zdalnie sterowany centralny zamek - ABS z EBD - Immobilizer - Inteligentny System Ratunkowy - Kolanowa poduszka kierowcy - Kurtyny powietrzne - SI-DRIVE (2 tryby) - VDCS - TPMS - system monitorowania ciśnienia w oponach - System Start/Stop |
- Komputer pokładowy - System audio z 6 głośnikami, odtwarzaczem CD, Bluetooth i USB - System głośnomówiący Bluetooth z przyciskami na kierownicy - Tempomat |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Przyciemniane szyby tylne - Reflektory ksenonowe przednie HID - Reflektory włączane i wyłączane automatycznie - Sportowy zderzak - Felgi aluminiowe 18-calowe - Układ wydechowy z dwiema końcówkami | - Fotel kierowcy regulowany elektrycznie - Manetki do zmiany biegów - Tapicerka skórzana (częściowo) | - SI-DRIVE (3 tryby) - X-MODE |
- Elektrycznie sterowane okno dachowe - System audio Harman/Kardon z 8 głośnikami, Bluetooth i USB - System nawigacji - Uruchamianie silnika za pomocą przycisku - System klucza elektronicznego |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 850 km |
Tagi: 2.0xt, 2015, forester, Subaru, subaru, suv, Test, wideo