Miłośników Renault Megane można podzielić na dwa obozy. Pierwszy docenia je jako dobrze wyglądającego, komfortowego hatchbacka. Taką propozycję już zresztą testowaliśmy . Druga grupa to wyznawcy kościoła Renault Sport, z którego wywodzi się uwielbiana przez wielu wersja Megane RS.
A gdyby spróbować stworzyć auto, które będzie sprawdzać się na obu tych frontach? Tak powstała kompromisowa odmiana GT , która zasługuje przynajmniej na miano warm hatcha. Zainteresował się nią Maciek, który sprawdził dynamiczne Renault w naszym teście.
Technikalia
Serce: Energy TCe 200 - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa EDC, 7-biegowa
Napęd: na przednie koła
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1618 cm3
Moc: 205 KM (151 kW), przy 6000 obr./min
Moment obrotowy: 280 Nm przy 2400 obr./min
Prędkość maksymalna: 230 km/h
Sprint 0-100km/h 7,1 s
Spalanie (dane producenta):
7,9 / 4,8 / 6,0 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 134 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon 225/40 R18
Gwarancja mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata
Jak duże?
Długi? 4359 mm
Szeroki? 2058 mm
Wysoki? 1447 mm
Rozstaw osi: 2669 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1392 kg
Ładowność: 532 kg
Bagażnik: 434 l
Średnica zawracania: 10,4 m
Pojemność baku: 50 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 59 900 PLN (SCe 115 Life)
Cena testowanej wersji: 103 100 PLN
Cena testowanego egzemplarza: około 123 750 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Światła do jazdy dziennej LED (6 LED)
- Tylne światła LED 3D "Edge Light" (włączone na stałe)
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane, składane ręcznie oraz podgrzewane
- Stalowe obręcze kół 16"
Wewnątrz
- System mocowania fotelika dla dziecka Isofix na bocznych, tylnych miejscach
- Elektrycznie podnoszone szyby przednie
- Kierownica z regulacją wysokości i głębokości
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Tylna kanapa w układzie 1/3-2/3
- Tapicerka materiałowa
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania (AFU)
- System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC)
- System wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA)
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Regulator-ogranicznik prędkości
- Boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową i miednicę osób siedzących na przednich miejscach
- Poduszki kurtynowe
- Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego
- Ręczny hamulec postojowy
Elektronika i bajery
- Klimatyzacja manualna
- Radioodtwarzacz Bluetooth®, USB/jack, wyświetlacz 4,2’’
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Światła do jazdy dziennej LED "Edge Light"
- Światła przednie Full LED „Pure Vision”
- Wycieraczki przedniej szyby o zmiennej częstotliwości pracy, z czujnikiem deszczu i światła
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane i składane oraz podgrzewane
- Ozdobna, chromowana listwa w dolnej części szyb bocznych
- Elementy design zewnętrznego w kolorze ciemnoszarym
- Specjalny przedni zderzak z grillem o strukturze plastra miodu
- Tylny dyfuzor typu F1
- Oznakowanie GT / RENAULT SPORT
- Szyby tylne przyciemniane
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich 18" (+ 1500 zł)
Wewnątrz
- Zagłówki na przednich miejscach wbudowane w fotele, zagłówki na tylnych miejscach z regulacją wysokości
- Łopatki zmiany biegów przy kierownicy
- Lusterko wewnęrzne elektrochromatyczne
- Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
- Fotel pasażera z przodu z regulacją wysokości
- Fotele przednie sportowe, z wbudowanymi zagłówkami
- Konsola centralna z podłokietnikiem regulowanym wzdłużnie, schowkiem w podłokietniku i dwoma
miejscami na kubek oraz nawiewem na tylne miejsca
- Tapicerka alcantara (+ 5300 zł)
- Nakładki na progi drzwi przednich
- Elementy design wewnętrznego w kolorze niebieskim
- Aluminiowe nakładki na pedały
- Oznakowanie GT / RENAULT SPORT
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS)
- System wspomagania przy ruszaniu pod górę
- Aktywny regulator prędkości (ACC)
- R-EPS układ kierowniczy mechaniczny z elektrycznie napędzaną listwą zębatą
- Układ 4 kół skrętnych 4CONTROL
- System kontroli pasa ruchu (LDW) i funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
(AHL)
- System ostrzegania o nadmiernej prędkości, z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (+ 450 zł)
- System wspomagania parkowania tyłem
- System wspomagania parkowania "Easy Park Assist", z kamerą cofania
Elektronika i bajery
- Zespół zegarów i wskaźników z kolorowym, 7-calowym ekranem TFT
- Przezierny wyświetlacz Head-Up (+ 1500 zł)
- Karta Renault Hands Free, z funkcją powitalną
- System MULTI-SENSE (wersja podstawowa)
- Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
- Radioodtwarzacz Bluetooth®, USB/jack, wyświetlacz kolorowy 7'
- Bose® Sound System
- System multimedialny R-LINK 2, ekran dotykowy 8,7''
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 1330 km
Tagi: 1.6 , 1.6 tce , 2016 , automat , benzyna , edc , gt , hatchback , hot hatch , megane , megane gt , Renault , Renault , renault megane , tce 200 , Test , wideo