MENU

Peugeot 5008 1.6 BlueHDI 120 KM Allure – test

Hyundai Tucson 1.7 CRDI 141KM 7DCT 2WD – diabeł...

15 stycznia 2018 Testy, Wideo Autor:

Renault Mégane Grandtour GT 1.6 dCi 160 EDC – test

Renault Megane Grandtour w odmianie GT dCi brzmi trochę jak… kryzys osobowości. Modny kompakt w rodzinnym wydaniu, który aspiruje do sportowych emocji, ale pod maską skrywa tylko silnik wysokoprężny. Skomplikowany przepis, z którego mogą wyjść różne rezultaty.

W takim aucie istotne jest wiele spojrzeń – zarówno to od strony funkcjonalnej, jak w przypadku każdego szanującego się kombi, jak i tej sportowej. Wszak i tutaj na każdym kroku spotykamy eksponowane logotypy Renault Sport… Ze wszystkimi aspektami Megane Grandtour GT dCi 160 zmierzył się Maciek.

 


2017-renault-megane-gt-dci-test-1 2017-renault-megane-gt-dci-test-2 2017-renault-megane-gt-dci-test-3 2017-renault-megane-gt-dci-test-4 2017-renault-megane-gt-dci-test-5 2017-renault-megane-gt-dci-test-6 2017-renault-megane-gt-dci-test-7 2017-renault-megane-gt-dci-test-8 2017-renault-megane-gt-dci-test-9 2017-renault-megane-gt-dci-test-10 2017-renault-megane-gt-dci-test-11 2017-renault-megane-gt-dci-test-12 2017-renault-megane-gt-dci-test-13 2017-renault-megane-gt-dci-test-14 2017-renault-megane-gt-dci-test-15 2017-renault-megane-gt-dci-test-16 2017-renault-megane-gt-dci-test-17 2017-renault-megane-gt-dci-test-18 2017-renault-megane-gt-dci-test-19 2017-renault-megane-gt-dci-test-20 2017-renault-megane-gt-dci-test-21 2017-renault-megane-gt-dci-test-22 2017-renault-megane-gt-dci-test-23 2017-renault-megane-gt-dci-test-24 2017-renault-megane-gt-dci-test-25 2017-renault-megane-gt-dci-test-26 2017-renault-megane-gt-dci-test-27 2017-renault-megane-gt-dci-test-28-2 2017-renault-megane-gt-dci-test-29 2017-renault-megane-gt-dci-test-30 2017-renault-megane-gt-dci-test-31 2017-renault-megane-gt-dci-test-32 2017-renault-megane-gt-dci-test-33 2017-renault-megane-gt-dci-test-34 2017-renault-megane-gt-dci-test-35 2017-renault-megane-gt-dci-test-36 2017-renault-megane-gt-dci-test-37 2017-renault-megane-gt-dci-test-38 2017-renault-megane-gt-dci-test-39 2017-renault-megane-gt-dci-test-40 2017-renault-megane-gt-dci-test-41 2017-renault-megane-gt-dci-test-42 2017-renault-megane-gt-dci-test-43 2017-renault-megane-gt-dci-test-44


Technikalia

Serce:1.6 GT dCi 160 - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów:automatyczna, dwusprzęgłowa, 6-biegowa EDC
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1598 cm3
Moc:163 KM (120 kW) przy 4000 obr./min
Moment obrotowy:380 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maksymalna:214 km/h
Sprint 0-100km/h8,9 s
Spalanie (dane producenta):
5,3 / 4,4 / 4,7 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2124 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)niezależne typu McPherson/wielowahaczowe
Rozmiar opon225/40 R18
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4626 mm
Szeroki?1814 mm
Wysoki?1457 mm
Rozstaw osi:2712 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1516 kg
Ładowność:539 kg
Bagażnik:580 l
Średnica zawracania:10,4 m
Pojemność baku:47 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:63 900 PLN (Grandtour Life SCe 115)
Cena testowanej wersji:115 900 PLN
Cena testowanego egzemplarza:139 200 PLN

 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Stalowe obręcze kół 16“
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane, składane ręcznie i podgrzewane
- Zewnętrzne klamki drzwi i obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia
- Ozdobna, chromowana listwa w dolnej części szyb bocznych (wyłącznie w Megane Grandtour)
- Światła do jazdy dziennej LED (6 LED)
- Tylne światła LED 3D Edge Light (włączone na stałe

Wewnątrz
- Zagłówki na przednich i tylnych miejscach z regulacją wysokości
- System mocowania fotelika dla dziecka Isofix na tylnych bocznych miejscach
- System uruchamiania silnika za pomocą kluczyka
- Klimatyzacja manualna
- Szyby przednie elektrycznie podnoszone
- Tapicerka materiałowa
- Kierownica z regulacją wysokości i głębokości
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Tylna kanapa w układzie 1/3-2/3

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS + system wspomagania nagłego hamowania (AFU)
- System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC)
- System wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA)
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera)
- Boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu chroniące głowę i klatkę piersiową
- Poduszki kurtynowe
- Regulator-ogranicznik prędkości
- 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na przednich i tylnych miejscach
- Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego
- Zestaw do naprawy uszkodzenia opony

Elektronika i bajery
- Centralny zamek drzwi
- Radioodtwarzacz z Bluetooth®, USB/jack, wyświetlacz monochromatyczny 4,2’’

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich 17”
- Specyficzne elementy designu zewnętrznego i wewnętrznego GT
- Światła przednie Full LED Pure Vision
- Bez świateł przeciwmgłowych
- Ozdobna, chromowana listwa w dolnej części szyb bocznych
- Szyby tylne przyciemniane
- Relingi dachowe (wyłącznie w Megane Grandtour)
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane i składane oraz podgrzewane
- Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia, z ozdobną wstawką w kolorze chromu
- Chromowana końcówka układu wydechowego

Wewnątrz
- Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
- Fotele przednie sportowe, z wbudowanymi zagłówkami, z tapicerką materiałową
- Fotel pasażera z przodu z regulacją wysokości (oparcie fotela bez możliwości złożenia w Megane Grandtour)
- Tylna kanapa w układzie 1/3–2/3, z podłokietnikiem i systemem Easy Break (wyłącznie w Megane Grandtour)
- Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne
- Wycieraczki przedniej szyby o zmiennej częstotliwości pracy, czujnik deszczu i światła
- Konsola centralna z podłokietnikiem regulowanym wzdłużnie, schowkiem w podłokietniku, dwoma miejscami na kubki oraz nawiewem na tylne miejsca
- Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Układ 4 kół skrętnych 4CONTROL
- Łopatki zmiany biegów przy kierownicy
- System kontroli pasa ruchu
- Funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
- System wspomagania parkowania tyłem

Elektronika i bajery
- Karta Renault Hands Free
- System MULTI-SENSE w wersji podstawowej
- Zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 7-calowym ekranem TFT
- Radioodtwarzacz z Bluetooth®, USB/jack, wyświetlacz kolorowy 7’’

Wyposażenie dodatkowe egzemplarza
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich 18'', wzór Magny-Cours
- Tapicerka alcantara + wstawki w kolorze niebieskim
- Fotele przednie podgrzewane
- Automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny
- Dach szklany, otwierany (nad przednimi miejscami)
- Wyświetlacz przezierny Head-Up
- System ostrzegania o nadmiernej prędkości, z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
- Zestaw do naprawy uszkodzenia opony
- Pakiet Multimedia Premium 8,7''
- Pakiet Bezpieczeństwa Premium
- Pakiet Easy Parking

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1635 km

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Comments are closed.

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij