To już dwa lata od kiedy Peugeot 308 został wybrany samochodem roku. To tytuł prestiżowy, choć niekoniecznie aż tak wiążący w kwestii naszego postrzegania motoryzacji – wszak raczej mało kto z nas potrafi wymienić zwycięzców COTY z poprzednich lat. Takie wyróżnienia przyznawane są jednak nie bez powodu, ale jak francuski kompakt wypada na tle konkurencji w roku 2016?
Do testu przypadł nam Peugeot 308 w rodzinnej odmianie SW z oszczędnym silnikiem wysokoprężnym 1.6 BlueHdi. Auto skonfigurowane w wersji Active przetestował dla Was Janek.
Technikalia
Serce: 1.6 BlueHDi - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów: 6-stopniowa, manualna
Napęd: na przednie koła
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1560 cm3
Moc: 120 KM (88 kW), przy 3500 obr./min
Moment obrotowy: 300 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maksymalna: 195 km/h
Sprint 0-100km/h 9.9 s
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia): 4,5 / 3,3 / 3.8 l/100 km
5.5 / 3.8 / 4.5 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 99 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon 205/55 R16
Gwarancja mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów
Jak duże?
Długi? 4585 mm
Szeroki? 1563 mm
Wysoki? 1472 mm
Rozstaw osi: 2730 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1380 kg
Ładowność: 490 kg
Bagażnik: 556 l (maksymalnie 1371 l)
Średnica zawracania: 10,8 m
Pojemność baku: 53 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 70 500 PLN (Access 1.2 Puretech 110)
Cena bazowa testowanego egzemplarza: 87 400 PLN
Testowany egzemplarz: około 98 200 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Reflektory przednie halogenowe + światła do jazdy dziennej LED
- Szyby barwione
- Klamki zewnętrzne i lusterka boczne w kolorze czarnym
- Przedni zderzak z chromowanym obramowaniem atrapy chłodnicy
- Lakier niemetalizowany
- Felgi stalowe 15" z kołpakami Ambre i opony 195/65 R15
- Lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie + zintegrowane migacze
Wewnątrz
- Pasy bezpieczeństwa w pierwszym rzędzie z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia
- Pasy bezpieczeństwa w drugim rzędzie (3-punktowe dla wszystkich siedzeń)
- Mocowania fotelika dziecięcego Isofix (x2) w drugim rzędzie siedzeń
- Mechaniczna blokada otwarcia tylnych drzwi przez dzieci
- Regulacja kolumny kierownicy manualna w dwóch płaszczyznach
- Elektrycznie sterowane szyby boczne przednie (sterowanie sekwencyjne z blokadą przycięcia)
- Gniazdo 12V w dolnej części deski rozdzielczej przy dźwigni zmiany biegów
- Uchwyty na napoje w konsoli środkowej
- Kieszenie w drzwiach bocznych z przodu i z tyłu
- Osłony przeciwsłoneczne z lusterkami dla kierowcy i pasażera
- Klimatyzacja manualna jednostrefowa
- Zagłówki przednich foteli z regulacją wysokości położenia
- Tylna kanapa ze składanym i dzielonym asymetrycznie oparciem
- Zagłówki w drugim rzędzie siedzeń (x3) z regulacją wysokości
- Roleta przestrzeni bagażowej
- Składanie oparcia tylnej kanapy z bagażnika
- Uchwyty (x4) do mocowania bagażu w bagażniku
- Kierownica 3-ramienna z tworzywa sztucznego
- Klamki wewnętrzne satynowe
- Tapicerka siedzeń tkaninowa
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego (AFU)
- ESP - system stabilizacji toru jazdy
- ASR - system kontroli trakcji
- REF - elektroniczny rozdzielacz siły hamowania oś przednia/tylna
- System tylnego oświetlenia z funkcją ostrzegania innych użytkowników drogi przy nagłym hamowaniu pojazdu
- Centralny zamek sterowany pilotem
- Immobiliser
- Wspomaganie kierownicy elektryczne
- Poduszki czołowe dla kierowcy i pasażera (pasażera z możliwością dezaktywacji)
- Poduszki boczne w pierwszym rzędzie foteli
- Poduszki kurtynowe dla pierwszego i drugiego rzędu foteli
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
Elektronika i bajery
- Komputer pokładowy
- Radio CD z MP3 + 6 głośników (4 przód + 2 tył)
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Przedni zderzak z chromowanymi obramowaniem atrapy chłodnicy i wykończeniem świateł do jazdy dziennej
Wewnątrz
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
- Szklany dach panoramiczny Cielo
- Podłokietnik centralny z przodu + schowek
- Osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami dla kierowcy i pasażera
- Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Czujniki parkowania tył
- Wycieraczki z czujnikiem deszczu
- Automatyczny włącznik reflektorów
Elektronika i bajery
- Multimedialny Ekran Dotykowy
- Nawigacja satelitarna
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 1061 km
Tagi: 2016 , 308 , bluehdi , diesel , Peugeot , peugeot , sw , Test , wideo