MENU
peugeot-wyroz1

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI 120 KM Active –...

2016-renault-kadjar-dci-bose-wyroz

Renault Kadjar Energy dCi 130 4×4 BOSE – test

21 marca 2016 Testy, Wideo Autor:

Lexus RC 200t F Sport – test

Luksusowe, mocne coupe – to dla wielu przepis na auto idealne. Do niedawna, jak to zwykle bywa, sensowny wybór ograniczał się do trójcy Audi, BMW i Mercedesa. Próby odebrania klientów niemieckim pewniakom Lexus rozpoczął od konkurencji z najmocniejszymi przedstawicielami klasy, wraz z modelem RC-F. Teraz przyszła pora na o wiele spokojniejszy wariant.

Fantastycznie wyglądające nadwozie okraszone pakietem F Sport, efektowne wnętrze ze spektakularnym audio, dwulitrowy silnik o mocy 245 KM i… spora nadwaga. Wygodny krążownik, auto dające frajdę kierowcy czy idealny kompromis? Lexusa RC 200t sprawdził dla Was Marcin.

 


2016-lexus-rc-200t-test-1 2016-lexus-rc-200t-test-2 2016-lexus-rc-200t-test-3 2016-lexus-rc-200t-test-4 2016-lexus-rc-200t-test-5 2016-lexus-rc-200t-test-6 2016-lexus-rc-200t-test-7 2016-lexus-rc-200t-test-8 2016-lexus-rc-200t-test-9 2016-lexus-rc-200t-test-10 2016-lexus-rc-200t-test-11 2016-lexus-rc-200t-test-12 2016-lexus-rc-200t-test-13 2016-lexus-rc-200t-test-14 2016-lexus-rc-200t-test-15 2016-lexus-rc-200t-test-16 2016-lexus-rc-200t-test-17 2016-lexus-rc-200t-test-18 2016-lexus-rc-200t-test-19 2016-lexus-rc-200t-test-20 2016-lexus-rc-200t-test-21 2016-lexus-rc-200t-test-22 2016-lexus-rc-200t-test-23 2016-lexus-rc-200t-test-24 2016-lexus-rc-200t-test-25 2016-lexus-rc-200t-test-26 2016-lexus-rc-200t-test-27 2016-lexus-rc-200t-test-28 2016-lexus-rc-200t-test-29 2016-lexus-rc-200t-test-30 2016-lexus-rc-200t-test-31 2016-lexus-rc-200t-test-32 2016-lexus-rc-200t-test-33 2016-lexus-rc-200t-test-34


Technikalia

Serce:2.0l - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów:8-stopniowa, automatyczna
Napęd:na tylne koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1998 cm3
Moc:245 KM, przy 5800 obr./min
Moment obrotowy:350 Nm przy 1650-4400 obr./min
Prędkość maksymalna:230 km/h
Sprint 0-100km/h7,5 s
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia):
9,5 / 5,8 / 7,2 l/100 km
13 / 8 / 11 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2166 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)niezależne dwuwahaczowe/niezależne Multilink
Rozmiar oponprzód: 235/40 R19
tył: 265/35 R19
Gwarancjamechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata.

Jak duże?

Długi?4695 mm
Szeroki?1840 mm
Wysoki?1395 mm
Rozstaw osi:2730 mm
Ile drzwi?2
Ile miejsc?4
Ciężki?1675 kg
Ładowność:495 kg
Bagażnik:około 295 litrów
Średnica zawracania:10,8 m
Pojemność baku:78 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:189 900 PLN (RC 200t Elegance)
Cena bazowa testowanego egzemplarza:229 900 PLN (RC 200t F Sport)
Testowany egzemplarz:około 285 000 PLN

 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Lusterka zewnętrzne elektrycznie składane i podgrzewane
- Obręcze ze stopów lekkich 18"
- Przednie reflektory LED z czujnikami zmierzchu
- Światła do jazdy dziennej LED

Wewnątrz
- 3-ramienna, skórzana kierownica z łopatkami do zmiany biegów
- Skórzana gałka dźwigni zmiany biegów
- Elektryczna regulacja przednich foteli (8-kierunków)
- Fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego
- Podgrzewane fotele przednie
- Dzielona i składa tylna kanapa
- Szyby regulowane elektrycznie
- Lusterko wsteczne elektrochromatyczne
- Oświetlenie wnętrza włączone dotykowo
- Podłokietnik przedni
- Tapicerka ze skóry syntetycznej
- Podświetlenie wnętrza Ambiente
- Zegar analogowy na desce rozdzielczej
- ISOFIX

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Selektor trybów jazdy
- Zapasowe dojazdowe koło zapasowe
- System ABS i kontrola trakcji TRC
- System rozdzielający siłę hamowania (EBD) i system wspomagania hamowania awaryjnego (BA)
- System stabilizacji toru jazdy (VSC)
- Elektryczny system wspomagania układu kierowniczego (EPS)
- System wspomagania ruszania na wzniesieniu
- Aktywna pokrywa silnika
- Dwustopniowe poduszki powietrza przednie
- Przednie boczne, boczne kurtyny i kolanowe pudszki powietrzne z przodu
- Centralny zamek, immobilizer i zaawansowany system antykradzieżowy

Elektronika i bajery
- System Start&Stop
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z dotykową regulacją i systemem S-Flow
- System inteligentny kluczyk
- Sterowanie głosowe
- Tempomat
- Uruchamianie silnika za pomocą przycisku
- Podgrzewane wycieraczki szyby czołowej
- Zaawansowany system audio Pioneer, 6 głośników, odtwarzacz CD, radio AM/FM
- Wyświetlacz multimedialny 7"
- Obsługa Bluetooth
- Złącze AUX i 2 złącza USB

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Lusterka zewnętrzne fotochromatyczne z pamięcią, podgrzewane, automatycznie składane
- Pakiet stylizacyjny F Sport
- Obręcze ze stopów lekkich F Sport 19"
- Trójprojektorowe przednie reflektory LED L-Shape z kierunkowskazami przednimi LED

Wewnątrz
- Skórzana kierownica i gałka zmiany biegów F Sport
- Podgrzewanie kierownicy (+ 1060 zł)
- Elektryczna regulacja kierownicy
- Fotele sportowe F Sport
- Pamięć ustawień fotela i lusterek
- Wentylowane fotele przednie
- Tapicerka ze skóry naturalnej
- Kolorowy zegar zespolony inspirowany tablicą przyrządów Lexusa LFA
- Pakiet stylizacyjny F Sport
- Elektryczny szyberdach (+ 5400 zł)

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu (+ 7900 zł)
- Czujnik deszczu
- Czujniki parkowania (+ 4040 zł)
- Kamera cofania
- Tryb Sport+
- System adaptacyjnych świateł długich (AHB)
- Sportowe zawieszenie z układem korekcji sztywności zawieszenia (AVS)
- System monitorowania „martwego pola” (BSM) z systemem ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu
pojazdu (RCTA)
- System sygnalizacji opuszczenia pasa ruchu (LDA)
- System ochrony przedzderzeniowej (PCS

Elektronika i bajery
- Kluczyk w postaci inteligentnej karty (+ 1610 zł)
- Aktywny tempomat ACC
- System audio klasy premium Mark Levinson: 17 głośników, system nawigacji Lexus Premium Navigation, Lexus Connected Services, asystent parkowania, tuner DAB z płetwą na dachu (+20 250 zł)
- Dotykowy interfejs Remote Touch

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1532 km

Zobacz również:

Tagi: , , , ,