Luksusowe, mocne coupe – to dla wielu przepis na auto idealne. Do niedawna, jak to zwykle bywa, sensowny wybór ograniczał się do trójcy Audi, BMW i Mercedesa. Próby odebrania klientów niemieckim pewniakom Lexus rozpoczął od konkurencji z najmocniejszymi przedstawicielami klasy, wraz z modelem RC-F. Teraz przyszła pora na o wiele spokojniejszy wariant.
Fantastycznie wyglądające nadwozie okraszone pakietem F Sport, efektowne wnętrze ze spektakularnym audio, dwulitrowy silnik o mocy 245 KM i… spora nadwaga. Wygodny krążownik, auto dające frajdę kierowcy czy idealny kompromis? Lexusa RC 200t sprawdził dla Was Marcin.
Technikalia
Serce: | 2.0l - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | 8-stopniowa, automatyczna |
Napęd: | na tylne koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1998 cm3 |
Moc: | 245 KM, przy 5800 obr./min |
Moment obrotowy: | 350 Nm przy 1650-4400 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 230 km/h |
Sprint 0-100km/h | 7,5 s |
Spalanie (dane producenta): Spalanie (nasza średnia): | 9,5 / 5,8 / 7,2 l/100 km 13 / 8 / 11 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 166 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | niezależne dwuwahaczowe/niezależne Multilink |
Rozmiar opon | przód: 235/40 R19 tył: 265/35 R19 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata. |
Jak duże?
Długi? | 4695 mm |
Szeroki? | 1840 mm |
Wysoki? | 1395 mm |
Rozstaw osi: | 2730 mm |
Ile drzwi? | 2 |
Ile miejsc? | 4 |
Ciężki? | 1675 kg |
Ładowność: | 495 kg |
Bagażnik: | około 295 litrów |
Średnica zawracania: | 10,8 m |
Pojemność baku: | 78 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 189 900 PLN (RC 200t Elegance) |
Cena bazowa testowanego egzemplarza: | 229 900 PLN (RC 200t F Sport) |
Testowany egzemplarz: | około 285 000 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Obręcze ze stopów lekkich 18" - Przednie reflektory LED z czujnikami zmierzchu - Światła do jazdy dziennej LED | - Skórzana gałka dźwigni zmiany biegów - Elektryczna regulacja przednich foteli (8-kierunków) - Fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego - Podgrzewane fotele przednie - Dzielona i składa tylna kanapa - Szyby regulowane elektrycznie - Lusterko wsteczne elektrochromatyczne - Oświetlenie wnętrza włączone dotykowo - Podłokietnik przedni - Tapicerka ze skóry syntetycznej - Podświetlenie wnętrza Ambiente - Zegar analogowy na desce rozdzielczej - ISOFIX | - Zapasowe dojazdowe koło zapasowe - System ABS i kontrola trakcji TRC - System rozdzielający siłę hamowania (EBD) i system wspomagania hamowania awaryjnego (BA) - System stabilizacji toru jazdy (VSC) - Elektryczny system wspomagania układu kierowniczego (EPS) - System wspomagania ruszania na wzniesieniu - Aktywna pokrywa silnika - Dwustopniowe poduszki powietrza przednie - Przednie boczne, boczne kurtyny i kolanowe pudszki powietrzne z przodu - Centralny zamek, immobilizer i zaawansowany system antykradzieżowy |
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z dotykową regulacją i systemem S-Flow - System inteligentny kluczyk - Sterowanie głosowe - Tempomat - Uruchamianie silnika za pomocą przycisku - Podgrzewane wycieraczki szyby czołowej - Zaawansowany system audio Pioneer, 6 głośników, odtwarzacz CD, radio AM/FM - Wyświetlacz multimedialny 7" - Obsługa Bluetooth - Złącze AUX i 2 złącza USB |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Pakiet stylizacyjny F Sport - Obręcze ze stopów lekkich F Sport 19" - Trójprojektorowe przednie reflektory LED L-Shape z kierunkowskazami przednimi LED | - Podgrzewanie kierownicy (+ 1060 zł) - Elektryczna regulacja kierownicy - Fotele sportowe F Sport - Pamięć ustawień fotela i lusterek - Wentylowane fotele przednie - Tapicerka ze skóry naturalnej - Kolorowy zegar zespolony inspirowany tablicą przyrządów Lexusa LFA - Pakiet stylizacyjny F Sport - Elektryczny szyberdach (+ 5400 zł) | - Czujnik deszczu - Czujniki parkowania (+ 4040 zł) - Kamera cofania - Tryb Sport+ - System adaptacyjnych świateł długich (AHB) - Sportowe zawieszenie z układem korekcji sztywności zawieszenia (AVS) - System monitorowania „martwego pola” (BSM) z systemem ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) - System sygnalizacji opuszczenia pasa ruchu (LDA) - System ochrony przedzderzeniowej (PCS |
- Aktywny tempomat ACC - System audio klasy premium Mark Levinson: 17 głośników, system nawigacji Lexus Premium Navigation, Lexus Connected Services, asystent parkowania, tuner DAB z płetwą na dachu (+20 250 zł) - Dotykowy interfejs Remote Touch |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1532 km |