Nissan zna przepis na sukces jeśli chodzi o SUVy – Qashqai od lat święci triumfy w swojej klasie. W przypadku X-Traila pomysł był prosty – wykorzystać sprawdzone rozwiązania i umieścić je w nieco większym samochodzie.
Rynek jednak nie przyjął tego modelu tak dobrze – w naszym teście Nissana X-Traila przyczyn takiego stanu rzeczy poszuka Janek.
Technikalia
Serce: 1.6 DIG-T - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
Napęd: na przednie koła
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1618 cm3
Moc: 163 KM (119 kW) przy 5600 obr./min
Moment obrotowy: 240 Nm przy 2000-4000 obr./min
Do "setki": 9,7 s
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia): 7,9 / 5,3 / 6,2 l/100 km
10,0 / 7,0 / 8,5 l/100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 145 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon 225/55 R19
Gwarancja mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 4643 mm
Szeroki? 1820 mm
Wysoki? 1695 mm
Rozstaw osi: 2706 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1430 kg
Ładowność: 620 kg
Bagażnik: 550 l
Średnica zawracania: 11,2 m
Pojemność baku: 60 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 99 400 PLN (Visia)
Cena bazowa testowanego egzemplarza: 132 150 (Tekna)
Testowany egzemplarz: około 139 250 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Reflektory do jazdy dziennej w technologii LED
- Przednie reflektory halogenowe z ręczną regulacją wysokości
- 17" felgi ze stopów metali lekkich, opony 225/65 R17
- Chromowane obwódki szyb
- Chromowane zewnętrzne klamki drzwi
- Lusterka boczne elektrycznie regulowane, podgrzewane z zintegrowanymi kierunkowskazami
Wewnątrz
- Elektrycznie regulowane szyby przednie z przełącznikiem AUTO po stronie kierowcy
- Kolumna kierownicy z regulacją w dwóch płaszczyznach
- Dzielone, składane oparcie kanapy tylnej (w stosunku 60/40)
- Przesuwana kanapa tylna
- Ręcznie regulowana wysokość fotela kierowcy
- System aranżacji przestrzeni bagażowej
- 12V gniazdo zasilania w części centralnej konsoli
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS + EBD
- Układ wspomagania hamowania (Brake Assistant)
- ESP
- System wspomagania ruszania pod górę - USS
- System kontroli ruchów nadwozia
- Aktywna kontrola toru jazdy
- 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne oraz kurtynowe)
- System pomiaru ciśnienia w oponach
- Koło zapasowe (dojazdowe)
- System Stop/Start
- Immobilizer
- Centralny zamek z pilotem
- Elektryczny hamulec ręczny
Elektronika i bajery
- Manualna klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym
- System audio z radiem/CD, MP3, AUX, USB i iPod
- 4 głośniki
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Elektrycznie składane lusterka
- Przyciemniane szyby
- Okno dachowe z filtrem UV oraz elektrycznie regulowaną przesłoną
- Srebrne relingi dachowe
- 19" felgi ze stopów metali lekkich, opony 225/55 R19
- Przednie lampy przeciwmgłowe z chromowanymi obwódkami
- Przednie reflektory w technologii full LED z automatyczną regulacją wysokości
- Lakier metalizowany (+ 3200 zł)
Wewnątrz
- Podgrzewane przednie fotele
- Skórzana tapicerka foteli
- Elektrycznie regulowany fotel pasażera (regulacja wzdłużna, regulacja kąta pochylenia oparcia)
- Elektrycznie regulowane podparcie odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy
-Elektrycznie regulowany fotel kierowcy (regulacja wysokości, regulacja wzdłużna,
regulacja kąta pochylenia oparcia, regulacja odcinka lędźwiowego)
- Kierownica i dźwignia zmiany biegów pokryte skórą
- Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
- Trzeci rząd siedzeń (+ 4000 zł)
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- System kamer 360°
- Czujnik zmierzchu
- Wycieraczki szyby przedniej z regulowaną częstotliwością pracy + czujnik deszczu
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Zestaw systemów bezpieczeństwa Safety Shield
- Ostrzeżenie o poruszających się obiektach
- Ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy
- Ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu
- Inteligentny asystent parkowania
- Adaptacyjne światła drogowe
- Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu
- Elektryczny hamulec awaryjny
- Rozpoznawanie znaków drogowych
Elektronika i bajery
- NissanConnect
- 6 głośników
- System I-Key z przyciskiem Start/Stop
- Elektrycznie otwierana klapa bagażnika
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 730 km
Tagi: 1.6 dig-t 160 , 2016 , 2wd , nissan , Nissan , suv , tekna , Test , wideo , x-trail