Nissan Qashqai mógłby posłużyć za wizytówkę aktualnych rynkowych trendów. To znak czasów, w których droższe, podniesione kompakty sprzedają się o niebo lepiej niż podobnej wielkości klasyczne odpowiedniki, a w mieście wstyd pojawić się bez co najmniej 15-centrymetrowego prześwitu.
O co tyle zachodu? Czy ten model słusznie był dwunastym najchętniej kupowanym autem w Polsce? Nissana Qashqaia z dieslem i napędem na obie osie dla Project Automotive przetestował Janek.
Technikalia
Serce: 1.6 dCi - wysokoprężny, turbodoładowany, wtrysk bezpośredni Common Rail
Skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa
Napęd: na cztery koła
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1598 cm3
Moc: 130 KM (96 kW), przy 4000 obr./min
Moment obrotowy: 320 Nm przy 1750 obr/min
Prędkość maksymalna: 190 km/h
Sprint 0-100km/h 10,5 s
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia): 5,6 / 4,5 / 4,9 l/100 km
5,8 / 4,9 / 5,4 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 129 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon 225/45 R19
Gwarancja mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 4377 mm
Szeroki? 1806 mm
Wysoki? 1595 mm
Rozstaw osi: 2646 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1535 kg
Ładowność: 495 kg
Bagażnik: 401 l (maksymalnie 1585 l)
Średnica zawracania: 10,6 m
Pojemność baku: 55 l
A ile to kosztuje?
Baza: 72 900 PLN (Visa, DIG-T 115)
Cena bazowa naszego egzemplarza: 121 700 PLN (Tekna, dCi 130 All Mode 4x4-i)
Cena testowanego egzemplarza: około 126 000 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Reflektory do jazdy dziennej w technologii LED
- 16-calowe felgi stalowe
- Chromowane obwódki szyb
- Klamki i zderzaki w kolorze nadwozia
- Lusterka zewnętrzne podgrzewane i regulowane elektrycznie
Wewnątrz
- ISOFIX na tylnych zewnętrznych fotelach
- Koło zapasowe
- Elektrycznie regulowane szyby
- Podłokietnik
- Dzielona tylna kanapa w stosunku 60/40
- Regulacja wysokości fotela kierowcy
- Gniazdo 12V
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS + EBD
- Układ wspomagania hamowania
- ESP
- System wspomagania ruszania pod górę
- System aktywnej kontroli zawieszenia
- 6 poduszek powietrznych
- System Start/Stop
- Immobilizer
- Centralny zamek z pilotem
- Elektryczny hamulec postojowy
- Wspomaganie kierownicy z możliwością wyboru trybu pracy
Elektronika i bajery
- Klimatyzacja manualna
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- System Audio z radiem CD, MP3, AUX, USB i iPod
- 4 głośniki
- Komputer pokładowy z 5" ekranem
- Sterowanie systemem audio na kierownicy
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Elektrycznie składane lusterka
- Podgrzewana przednia szyba
- Przyciemniane szyby
- Okno dachowe (+2700 zł)
- Srebrne relingi dachowe
- 19-calowe felgi aluminiowe
- Przednie reflektory full LED
Wewnątrz
- System aranżacji przestrzeni bagażowej
- Podgrzewane fotele przednie
- Częściowo skórzane siedzenia
- Regulowane oparcie odcinka lędźwiowego dla kierowcy i pasażera
- Elektrycznie regulowany fotel kierowcy
- Regulacja wysokości fotela pasażera
- Podłokietnik w tylnej kanapie
- Kierownica i dźwignia skrzyni biegów pokryte skórą
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Pakiet Bezpieczeństwa: Rozpoznawanie znaków drogowych, elektryczny hamulec awaryjny, Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, Adaptacyjne światła drogowe, Przednie i tylne czujniki parkowania, samościemniające się lusterko wsteczne
- Safety Shield: Inteligentny asystent parkowania, Ostrzeżenie o obiektach w martwym polu, Ostrzeżenie o poruszających się obiektach, ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy
Elektronika i bajery
- NissanConnect
- System kamer 360
- 6 głośników
- System I-key z przyciskiem Start/Stop
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 997 km
Tagi: nissan , Nissan , Nissan Qashqai , qashqai , qashqai 1.6 dCi , qashqai 4x4 , tekna