Chciałoby się powiedzieć – przyszłość jest tutaj. Auto w pełni elektryczne, ładowane z gniazdka, nieemitujące żadnych spalin, przyjazne dla środowiska i portfela. Tak wygląda beztroska teoria – a jak jest w rzeczywistości?
Rzeczywisty zasięg, realne koszty utrzymania, wrażenia z jazdy, funkcjonalność i poszukiwanie sensu – te wszystkie tematy w swoim merytorycznym teście Nissana LEAFa zawarł Marcin.
Technikalia
Serce: | EM57 30 kWh - elektryczny |
Skrzynia biegów: | automatyczna, bezstopniowa |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba i układ cylindrów: | - |
Pojemność: | - |
Moc: | 109 KM (80 kW) przy 3008 - 10 000 obr./min |
Moment obrotowy: | 254 Nm przy 0-3008 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 144 km/h |
Sprint 0-100km/h (dane producenta): Zmierzone: | 11,5 s 10 s |
Pobór energii elektrycznej (dane producenta): Uśrednione nasze spalanie: Zasięg (dane producenta): Zasięg (nasze pomiary): | 150 Wh/km 100-120 Wh/km (10-12 kWh / 100 km) 195-250 km (w zależności od trybu jazdy) 180-230 km (j.w.) |
Wydychanie CO2 | 0 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/belka skrętna |
Rozmiar opon | 215/50 R17 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata lub 100 000 km; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata.; 5 lat lub 100 000 km na elementy napędu elektrycznego; 8 lat lub 160 000 km gwarancji na pojemność baterii |
Jak duże?
Długi? | 4445 mm |
Szeroki? | 1770 mm |
Wysoki? | 1550 mm |
Rozstaw osi: | 2700 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1498 kg |
Ładowność: | 395 kg |
Bagażnik: | 370 (max. 720) l |
Średnica zawracania: | 10,4 m |
Pojemność baterii: | 30 kWh, 48 modułów |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 128 000 PLN (24 kWh Visia) |
Cena testowanego egzemplarza: | 158 250 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Halogenowe reflektory przednie - Światła przeciwmgłowe ze światłami do jazdy dziennej - Chromowane klamki - Lusterka w kolorze nadwozia - Elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne - Podgrzewane lusterka | - Przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie (za pomocą jednego przycisku po stronie kierowcy) z czujnikiem zapobiegającym przytrzaśnięciu - Chłodzenie/podgrzewanie wnętrza samochodu - Podgrzewane siedzenia przednie i tylne - Podgrzewana kierownica z poszyciem skórzanym - Sterowanie systemem audio z poziomu kierownicy - Regulowane odchylenie kierownicy - Gniazdko 12 V - Wykończenie z czarnej tkaniny - Regulacja wysokości siedzenia kierowcy - Składana tylna kanapa dzielona w proporcji 60/40 | - Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, boczne poduszki i kurtyny powietrzne - ESP – Elektroniczny system kontroli toru jazdy - Przednie pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami obciążenia i napinaczami - VSP – system ostrzegania pieszych - Zestaw Instant Mobility (na wypadek przebicia opony) - System kontroli ciśnienia w oponach - Automatyczna blokada kabla ładowania - Immobilizer - Gniazdo szybkiego ładowania |
- Automatyczna klimatyzacja z kanałem tylnym - Radio CD, 4 głośniki łącze Bluetooth - Wejście USB |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Panel baterii słonecznych w spoilerze - Światła do jazdy dziennej - Przednie reflektory w technologii LED - Spryskiwacze reflektorów - Przyciemniane szyby - Elektrycznie składane lusterka | - Skórzana tapicerka foteli | - Czujnik deszczu - Czujnik zmierzchu |
- Zdalne uruchamianie chłodzenia / ogrzewania - System kamer 360° - Naglośnienie BOSE + 7 głośników |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 680 km |
Tagi: 2016, 30 kwh, elektryczny, elektryk, leaf, Nissan, nissan, tekna, Test, wideo, zero emission