Testowaliśmy już sedana klasy E, czas więc sprawdzić rynkową nowość – czyli wersję kombi.
Czy auta tego typu zawsze muszą być nudne i bez charakteru, a ich jedynym zadaniem ma być przewóz rodziny z punktu A do punktu B? A może Mercedes ma inny przepis? To sprawdził dla Was Marcin w teście flagowego rodzinnego transportera niemieckiej marki – Klasy E w wersji kombi.
Technikalia
Serce: | 220d - wysokoprężny, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | 9-stopniowa, automatyczna 9G-TRONIC |
Napęd: | na tylne koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1950 cm3 |
Moc: | 194 KM (143 kW), przy 3800 obr./min |
Moment obrotowy: | 400 Nm przy 1600-2800 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 235 km/h |
Sprint 0-100km/h | 7,3 s |
Spalanie (dane producenta): (nasze pomiary): | 4,5 / 3,7 / 4,2 l/100 km 7 / 5,5 / 6,5 l/100km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 120 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | wielowahaczowe/wielowahaczowe |
Rozmiar opon | P: 245/40 R 19 T: 275/35 R19 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata |
Jak duże?
Długi? | 4933 mm |
Szeroki? | 1852 mm |
Wysoki? | 1475 mm |
Rozstaw osi: | 2939 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1760 kg |
Ładowność: | 670 kg |
Bagażnik: | 640 (max 1820) l |
Średnica zawracania: | 11,6 m |
Pojemność zbiornika paliwa: | 50 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 200 000 PLN (E 200d Kombi) |
Cena testowanej wersji: | 209 500 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | 313 546 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Galwanizowane manetki zmiany biegów przy kierownicy - Mocowanie fotelików dziecięcych i-Size/ISOFIX - Oparcia foteli tylnych składane - Pakiet aranżacji przestrzeni bagażowej - Pakiet komfortowych siedzeń 4-stopniowa regulacja odcinka lędźwiowego/fotel - Pakiet oświetlenia wnętrza - Podsufitka materiałowa - czarna - Podwójny uchwyt na kubki | - Asystent ograniczenia prędkości - Asystent rozpoznawania znaków drogowych - Asystent układu kierowniczego - Asystent świateł drogowych - Boczne poduszki powietrzne dla przednich siedzeń - CPA - system ostrzegający o kolizjach - DYNAMIC SELECT - Kontrola ciśnienia w oponach (RDK) - Poduszka powietrzna chroniąca kolana - PRE-SAFE® - Zbiornk paliwa o zwiększonej pojemności (66l) |
|
- Integracja smartfona - Live Traffic Information - Serwis Concierge - Zdalny dostęp do sterowania ustawieniami pojazdu za pomocą smartfona |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Stylizacja nadwozia AMG: Zawieszenie AGILITY CONTROL z selektywnym systemem amortyzacji + Czarne relingi dachowe + Stylizacja AMG + 19" obręcze kół z metali lekkich AMG 5 podwójnych ramion czarno srebrne P: 245/40 R19, T: 275/35 R19 (+ 15806 zł) - Pakiet MULTIBEAM LED: Asystent świateł drogowych + LED Intelligent Light System (+ 6125 zł) - Pakiet lusterek- Lusterka fotochromatyczne + Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne (+ 3105 zł) | - Podgrzewane fotele przednie (+ 2032 zł) - Pakiet AMG - elementy wewnętrzne: Zegar analogowy na desce rozdzielczej + Oświetlenie ambient + Sportowa kierownica w skórze nappa + Górna część deski rozdzielczej oraz wewnętrzne górne krawędzie drzwi w skórze eko ARTICO + Dywaniki AMG z napisem «AMG» (+ 8807 zł) - Pakiet Night (Przyciemniane szyby z funkcją termoizolacji) (+ 2540 zł) - Listwy progowe z napisem "Mercedes-Benz", podświetlane (+ 846 zł) | DRIVE PILOT z asystentem układu kierowniczego i aktywnym asystentem zmiany pasa ruchu + Asystent układu kierowniczego (+ 10726 zł) - Pakiet parkowania z kamerą 360°: Pilot zdalnego parkowania + Kamera 360° (+ 8411 zł) |
- COMAND ONLINE (+ 15525 zł) - System nagłaśniający Burmester® Surround (+ 4799 zł) - Przygotowanie do urządzeń multimedialnych i komfortowych (+ 959 zł) - Pakiet KEYLESS-GO: HANDS-FREE ACCESS - bezdotykowe otwieranie bagażnika + KEYLESS-GO + EASY-PACK - elektrycznie sterowana tylna klapa (+ 4516 zł) - Pakiet jonizacji powietrza (+ 1892 zł) |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 608 km |
Tagi: e estate, e kombi, e kombi test, kombi, mercedes, mercedes e kombi, mercedes-benz, Mercedes-Benz, premium, w213, w213 estate, w213 kombi, w213 kombi test