Nie każdy samochód z logo Mercedesa będzie kojarzyć się z prestiżem. Trzeba pamiętać, że marka ta ma też sporą ofertę aut użytkowych, gdzie liczą się zupełnie inne priorytety.
Jednego vana z gwiazdą na masce już testowaliśmy – V 250d zachwyciło nas podobieństwem do typowo osobowych modeli firmy. Tu mamy jednak zupełnie inną filozofię – Mercedes Citan celuje w inną klientelę, a pod spodem skrywa francuską technologię. Jak taka mieszanka sprawdza się w praktyce? Ocenia to dla Was Janek.
Technikalia
Serce: 112 - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów: 6G-DCT - automatyczna, 6-biegowa
Napęd: na przednie koła
Liczba cylindrów i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1192 cm3
Moc: 114 KM (84 kW) przy 4500 obr./min
Moment obrotowy: 190 Nm przy 2000-4000 obr./min
Prędkość maksymalna: 172 km/h
Sprint 0-100km/h: 9,7 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia: 7,3 / 5,6 / 6,2 l/100 km
10,0 / 7,0 / 8,5 l/100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2: 144 g/km
Hamulce (przód/tył): tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył): kolumny MacPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon: 205/55 R16
Gwarancja mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 4321 mm
Szeroki? 1829 mm
Wysoki? 1809 mm
Rozstaw osi: 2697 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1395 kg
Ładowność: 525 kg
Bagażnik: 685 l
Średnica zawracania: 10,7 m
Pojemność baku: 60 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 77 490 PLN
Cena testowanego egzemplarza: 105 465 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Lusterka zewnętrzne lakierowane w kolorze nadwozia
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne
- Drzwi przesuwne po prawej stronie
- Klapa bagażnika otwierana do góry
- Osłona szyny drzwi przesuwnych w kolorze nadwozia
- Szyby pojazdu przyciemnione
- Zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia
Wewnątrz
- Oświetlenie bagażnika
- Elektryczne szyby przednie z komfortowym sterowaniem po stronie kierowcy
- Okno nieotwierane tylne po prawej i lewej stronie
- Szyba tylna ogrzewana
- Mocowanie fotelików dziecięcych ISOFIX
- Tylna kanapa składana, asymetryczna w stosunku 1/3 :2/3
- Tapicerka materiałowa "Lima" czarna
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Asystent układu hamulcowego
- Układ hamulcowy z układem ABS i ASR
- System Stabilizacji Toru Jazdy (ESP)
- System kontroli ciśnienia w ogumieniu
- Koło zapasowe
- Zamek centralny ze zdalnym sterowaniem
- Asystent ruszania na wzniesieniu
Elektronika i bajery
- Komputer pokładowy
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Przyciemnione szyby z tyłu
- Drzwi przesuwne po lewej stronie
- Światła przeciwmgielne halogenowe
- Lusterka zewnętrzne elektrycznie składane
- Dach panoramiczny, dwa uchylne okna, z przodu
- Relingi dachowe ze zintegrowanym bagażn. dachowym
- Obręcze ze stopów lekkich 6,5 J x 16
- Pakiet elementów lakierowanych w kolorze nadwozia
- Pakiet chrom wyposażenia nadwozia
Wewnątrz
- Skórzane koło kierownicy
- Półka bagażnika
- Wykładzina dywanowa na podłodze bagażnika
- Wykładzina dywanowa w przestrzeni pasażerskiej
- Podwyższony standard wykończenia wnętrza
- Centralny podłokietnik ze schowkiem
- Zamykany schowek przed pasażerem
- Kieszenie w oparciach foteli przednich
- Ogrzewanie siedzenia pasażera
- Siedzenie kierowcy regulowane na wysokość
- Elektrycznie sterowane szyby tylne
- Lusterko w osłonie przeciwsłonecznej pasażera
- Pakiet wnętrza Chrom
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Tempomat
- Kamera cofania
- Czujnik deszczu i zmroku
- Czujniki cofania
Elektronika i bajery
- Gniazdo elektryczne 12V
- System nawigacji, z radiem
- Klimatyzacja półautomatyczna TEMPMATIC
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 663 km
Tagi: 112 , 2017 , automat , benzyna , citan , citan 112 , citan tourer , kombivan , mercedes , mercedes citan , mercedes-benz , Mercedes-Benz , Test , tourer , wideo