Kompakty premium – to jeszcze jakiś czas temu nie wyglądało na zbyt dobry pomysł, co potwierdzała sobą chociażby pierwsza, niezapomniana generacja A-klasy. Teraz role się jednak odwróciły i rywalizacja w tym segmencie jest bardzo zacięta.
Co powinien posiadać samochód tej klasy? Prestiżowy znaczek, niebanalną stylistykę, dużo dodatków, odpowiedni napęd i dobre prowadzenie. Na papierze wszystkie te cechy dotyczą Mercedesa A220 4MATIC , ale czy jest tak też w rzeczywistości? Sprawdził to dla Was Wiktor.
Technikalia
Serce: A 220 - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa, 7-biegowa 7G-DCT
Napęd: na cztery koła 4MATIC
Liczba cylindrów i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1991 cm3
Moc: 184 KM (135 kW) przy 5500 obr./min
Moment obrotowy: 300 Nm przy 1200-4000 obr./min
Prędkość maksymalna: 228 km/h
Sprint 0-100km/h: 6,9 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia: 8,5 / 5,6 / 6,7 l/100km
10,3 / 7,6 / 8,9 l/100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2: 156 g/km
Hamulce (przód/tył): tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył): kolumny MacPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon: 205/55 R 16
Gwarancja mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata
Jak duże?
Długi? 4299 mm
Szeroki? 1780 mm
Wysoki? 1433 mm
Rozstaw osi: 2699 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1545 kg
Ładowność: 515 kg
Bagażnik: 341 l (max. 1157l)
Średnica zawracania: brak danych
Pojemność baku: 56 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 91 600 PLN (A 160)
Cena testowanej wersji: 125 000 PLN
Cena testowanego egzemplarza: około 180 000 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Stalowe obręcze kół z ozdobnymi kołpakami, 15”
- Reflektory halogenowe
- Asystent świateł przednich
- Lusterka zewnętrzne podgrzewane i elek. regulowane
- „Diamentowa” atrapa chłodnicy
Wewnątrz
- Tapicerka materiałowa Venlo - czarna
- Podsufitka materiałowa - szara
- Stalowe listwy progowe
- Manualna regulacja foteli kierowcy i pasażera
- Mocowanie fotelika dziecięcego z tyłu - ISOFIX
- Podłokietnik pomiędzy przednimi fotelami
- Schowek pod podłogą bagażnika
-Składane oparcie kanapy tylnej 1/3 : 2/3
- Mechaniczna regulacja kierownicy w pionie
- Wielofunkcyjna kierownica
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Aktywne wspomaganie hamowania
- Alarm antywłamaniowy (EDW)
- Kontrola ciśnienia w oponach (RDK)
- Poduszka powietrzna chroniąca kolana
- ATTENTION ASSIST
- ADAPTIVE BRAKE z funkcją HOLD
- Hamulec postojowy elektr.
- Kurtyny powietrzne (WINDOWBAG)
- System wspomagający gwałtowne hamowanie (BAS)
- Tempomat
- Układ antypoślizgowy (ASR)
- Zawieszenie komfortowe
Elektronika i bajery
- Moduł komunikacyjny HERMES (UMTS)
- System nawigacji satelitarnej (APS)
- Elektrycznie sterowane szyby
- Klimatyzacja
- 6 głośników
- KEYLESS-GO – starter
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Linia AMG
- Pakiet lusterek
- Obręcze kół AMG z metali lekkich, 18”
- Przyciemniane szyby z funkcją termoizolacji
- Reflektory LED High Performance
Wewnątrz
- Pakiet AMG Exclusive
- Pakiet komfortowych siedzeń
- Pakiet wizualny i oświetleniowy
- Tapicerka skórzana RED CUT - czarna
- 8-calowy, kolorowy wyświetlacz
- Dach panoramiczny
- Elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień
- Lusterka fotochromatyczne
- Oświetlenie ambient
- Podgrzewane przednie fotele
- Podłokietnik kanapy tylnej
- Podsufitka materiałowa - czarna
- Wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą Nappa
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Asystent "martwego punktu"
- Automatyczna regulacja świateł drogowych
- Kamera cofania
Elektronika i bajery
- Android Auto
- Apple CarPlay
- Audio 20 CD z przygotowaniem do montażu Garmin MAP PILOT
- Garmin MAP PILOT
- Klimatyzacja THERMOTRONIC
- Live Traffic Information
- Moduł telefoniczny z Bluetooth® SAP
- Odtwarzacz CD
- Pakiet integracyjny „smartphone”
- Remote Online
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 750 km
Tagi: 2017 , 4matic , 7g dct , a , a 220 , a-klasa , a-klasse , a220 , automat , benzyna , klasa a , mb , merc , mercedes , Mercedes-Benz , mercedes-benz , Test , wideo