Project Automotive

jeździmy samochodami

Testy Wideo

Mazda 3 SkyActiv-G 2.0 122 KM Kanjo – test

Nowa Mazda 3 pojawiła się na rynku z jednym celem – zmianą zasad gry w segmencie aut kompaktowych. Odważna stylistyka, nowe wnętrze i technologiczny postęp. Japończycy zdecydowanie aspirują do wejścia na najwyższą półkę.

Zanim jednak Mazdę na dobre umieścimy w klasie premium, pora dobrze zapoznać się z „trójką” w konfiguracji ze środka cennika. Czy cała gra warta jest świeczki, czy jednak producent nieco przesadził z ceną? Z tą zagwozdką mierzy się Maciek w teście nowej Mazdy 3.

 



Technikalia

Serce:SkyActiv-G 2.0 122 - benzynowy, wolnossący
Skrzynia biegów:6-stopniowa, manualna
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1998 cm3
Moc:122 KM (90 kW) przy 6000 obr./min
Moment obrotowy:213 Nm przy 4000 obr./min
Prędkość maksymalna:197 km/h
Sprint 0-100km/h (dane producenta):
10,4 s
Spalanie (dane producenta):8,5 / 5,2-5,4 / 6,2-6,3 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2139-142 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon205/60 R16
Gwarancjamechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4460 mm
Szeroki?1795 mm
Wysoki?1435 mm
Rozstaw osi:2725 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1274 kg
Ładowność:601 kg
Bagażnik:350 l
Średnica zawracania:10,6 m
Pojemność zbiornika paliwa:51 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:94 900 PLN (2.0 SkyActiv-G 122 KM 6MT Kai)
Cena testowanej wersji:99 900 PLN
Cena testowanego egzemplarza:103 400 PLN

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1660 km

W życiu prowadził kilkaset aut... i ciągle mu mało.