Nowa Mazda 3 pojawiła się na rynku z jednym celem – zmianą zasad gry w segmencie aut kompaktowych. Odważna stylistyka, nowe wnętrze i technologiczny postęp. Japończycy zdecydowanie aspirują do wejścia na najwyższą półkę.
Zanim jednak Mazdę na dobre umieścimy w klasie premium, pora dobrze zapoznać się z „trójką” w konfiguracji ze środka cennika. Czy cała gra warta jest świeczki, czy jednak producent nieco przesadził z ceną? Z tą zagwozdką mierzy się Maciek w teście nowej Mazdy 3.
Technikalia
| Serce: | SkyActiv-G 2.0 122 - benzynowy, wolnossący |
| Skrzynia biegów: | 6-stopniowa, manualna |
| Napęd: | na przednie koła |
| Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 1998 cm3 |
| Moc: | 122 KM (90 kW) przy 6000 obr./min |
| Moment obrotowy: | 213 Nm przy 4000 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 197 km/h |
| Sprint 0-100km/h (dane producenta): | 10,4 s |
| Spalanie (dane producenta): | 8,5 / 5,2-5,4 / 6,2-6,3 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
| Wydychanie CO2 | 139-142 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/belka skrętna |
| Rozmiar opon | 205/60 R16 |
| Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4460 mm |
| Szeroki? | 1795 mm |
| Wysoki? | 1435 mm |
| Rozstaw osi: | 2725 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1274 kg |
| Ładowność: | 601 kg |
| Bagażnik: | 350 l |
| Średnica zawracania: | 10,6 m |
| Pojemność zbiornika paliwa: | 51 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 94 900 PLN (2.0 SkyActiv-G 122 KM 6MT Kai) |
| Cena testowanej wersji: | 99 900 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | 103 400 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 1660 km |
















































