Lexus dla wielu klientów jest synonimem słowa “alternatywa”. To określenie bardzo dobrze pasuje dla modelu IS , który od lat próbuje konkurować z niemieckimi propozycjami w klasie średniej. I coraz lepiej mu to wychodzi.
Alternatywą jest też zastosowany tutaj napęd hybrydowy. Tandem spalinowo-elektryczny ma być zastępstwem dla wszechobecnego u rywali silnika wysokoprężnego. Lexus interpretuje więc temat sedana segmentu premium po swojemu. Czy to wystarczy, by IS 300h stał się faworytem w walce z europejskimi konkurentami? Sprawdził to Wiktor w naszym nowym teście.
Technikalia
Serce: 2.5 Hybrid - benzynowy wolnossący i elektryczny
Skrzynia biegów: automatyczna, bezstopniowa CVT
Napęd: na tylne koła
Liczba cylindrów i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 2494 cm3
Moc: benzynowy: 181 KM (133 kW) przy 6000 obr./min, elektryczny: 143 KM (105 kW)
razem: 223 KM (164 kW)
Moment obrotowy: benzyna: 221 Nm przy 4200-5400 obr./min
elektryczny: 300 Nm
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Sprint 0-100km/h: 8,4 s
Spalanie (dane producenta):
4,4 / 4,4 / 4,3 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2: 99 g/km
Hamulce (przód/tył): tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył): podwójne wahacze/wielowahaczowe
Rozmiar opon: przód 225/40 R18; tył 255/35 R18
Gwarancja: mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata.
Jak duże?
Długi? 4680 mm
Szeroki? 1810 mm
Wysoki? 1430 mm
Rozstaw osi: 2800 mm
Ile drzwi? 4
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1720 kg
Ładowność: 425 kg
Bagażnik: 450 l
Średnica zawracania: 10,4 m
Pojemność baku: 66 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 162 900 PLN (IS 200t Elegance)
Cena testowanej wersji: 201 900 PLN
Cena testowanego egzemplarza: około 247 000 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Lusterka zewnętrzne elektrycznie składane i podgrzewane
- Obręcze kół ze stopów lekkich 16”, 5 ramion, opony 205/55R16
- Przednie reflektory Bi-LED
- Wysokociśnieniowe spryskiwacze reflektorów
- Światła do jazdy dziennej LED
- Światła tylne LED z funkcją sygnalizacji awaryjnego hamowania
Wewnątrz
- 3-ramienna, skórzana kierownica z łopatkami do zmiany biegów
- Skórzana gałka dźwigni zmiany biegów
- Manualna regulacja przednich siedzeń (6 kierunków)
- Szyby regulowane elektrycznie (przód + tył)
- Tapicerka z tkaniny łączonej z materiałem Tahara
- Elementy wykończenia wnętrza Black Meta
- Konsola środkowa z podłokietnikiem przednim
- Dywaniki (4 szt.) w kolorze wykładziny podłogowej
- Standardowe nakładki progowe
- Składane oparcia tylnej kanapy (podział 60:40)
- Kanapa tylna z podłokietnikiem z dwoma uchwytami na kubek
- Zegar analogowy na desce rozdzielczej
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Standardowe zawieszenie Comfort
- Wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości jazdy (EPS)
- Selektor trybów jazdy: 3 tryby (Eco, Normal, Sport)
- System aktywnej kontroli dźwięku silnika
- Tryb samochodu elektrycznego EV
- Rozmrażacz wycieraczek szyby czołowej
- Zestaw naprawczy do kół
- Czujnik zmierzchu (tryb reflektorów AUTO)
- System zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania (ABS)
- Systemy kontroli trakcji (TRC)
- System rozdzielający siłę hamowania (EBD)
- System wspomagania hamowania awaryjnego (BA)
- System stabilizacji toru jazdy (VSC)
- Zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM)
- System ostrzegania o niskim ciśnieniu w oponach (TPMS)
- System wspomagania ruszania na wzniesieniu (HAC3) z czujnikiem przechyłu
- Aktywna pokrywa silnika (PUH)
- Dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (przednie)
- Poduszki powietrzne boczne w oparciach foteli przednich (TAP)
- Boczne kurtyny powietrzne
- Poduszki powietrzne chroniące kolana kierowcy i pasażera
- Zaczepy do mocowania fotelika dziecięcego w systemie ISO FIX
- Centralny zamek z podwójną blokadą
Elektronika i bajery
- Jednostrefowa automatyczna klimatyzacja
- Sterowanie głosowe
- Uruchamianie silnika za pomocą przycisku
- Zaawansowany system audio Pioneer: radio AM/FM, odtwarzacz CD, 6 głośników
- Wyświetlacz multimedialny 7’’
- Kontroler multimediów w formie pokrętła
- Obsługa Bluetooth
- Wejścia USB i AUX dla zewnętrznych urządzeń audio
- Kolorowy wyświetlacz informacyjny na tablicy przyrządów
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Elektrochromatyczne lusterka zewnętrzne, automatycznie składane z zamknięciem
samochodu
- Obręcze kół ze stopów lekkich 18” F SPORT (przód 225/40R18; tył 255/35R18)
- Zewnętrzny pakiet stylizacyjny F SPORT (przedni zderzak, emblematy wersji na
nadkolach)
- Przednie reflektory Full LED
Wewnątrz
- 3-ramienna, skórzana kierownica F SPORT z łopatkami do zmiany biegów
- Sportowa skórzana gałka dźwigni zmiany biegów F SPORT
- Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy
- Fotele sportowe F SPORT
- Elektryczna regulacja przednich siedzeń (fotel kierowcy: 8 kierunków z pamięcią, fotel
pasażera: 6 kierunków)
- Fotel kierowcy z regulowanym podparciem lędźwiowym
- Podgrzewane fotele przednie
- Wentylowane fotele przednie
- Lusterko wewnętrzne wsteczne elektrochromatyczne
- Tapicerka skórzana F SPORT z perforacją
- Elementy wykończenia wnętrza F SPORT Wedge Metal
- Ekskluzywna konsola środkowa z podłokietnikiem przednim
- Nakładki progowe F SPORT
-Roleta szyby tylnej regulowana elektrycznie3
- Kolorowy zegar zespolony inspirowany tablicą przyrządów Lexusa LFA
- Elektryczny szyberdach
- Pakiet stylizacyjny F SPORT (aluminiowe nakładki pedałów, metaliczne wstawki,
emblematy wersji)
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Zawieszenie o sportowej charakterystyce F SPORT
- Aktywny tempomat (ACC)
- Wycieraczki szyby czołowej sterowane czujnikiem deszczu
- Kamera cofania z asystentem parkowania (obraz na wyświetlaczu centralnym)
- Selektor trybów jazdy: 4 tryby (Eco, Normal, Sport S, Sport S+)
- System automatycznych świateł drogowych (AHB)
- System monitorowania „martwego pola” (BSM) z systemem ostrzegania o ruchu
poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA)
- Asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA)
- System ostrzegający o zmęczeniu kierowcy (SWAY)
- Rozpoznawanie znaków drogowych (TSR)
- System ochrony przedzderzeniowej (PCS)
Elektronika i bajery
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z systemem S-flow
- Podgrzewanie kierownicy
- System inteligentny kluczyk: otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia klucza
- System audio klasy premium Mark Levinson®:
radio AM/FM z DAB, odtwarzacz CD/DVD, 15 głośników, antena w kształcie płetwy
- System nawigacji GPS Lexus Premium Navigation z Connected Services, z mapami na
dysku wymiennym
- Wyświetlacz multimedialny 10,25’’
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 2900 km
Tagi: 2017 , f sport , hybrid , hybryda , is , is 300h , is300 , is300h , lexus , Lexus , lexus is , lexus is 300h , lexus is 300h test , lexus is300h , lexus polska , opinia , premium , recenzja , Test , wideo