Z segmentem hot hatchy związany jest pokaźny fragment historii motoryzacji. Umownie wszystko zaczęło się od Golfa GTI, ale podobny, niemal kultowy status zyskało wiele innych modeli, jak choćby produkty Renault Sport, Civic Type R, czy nawet szybkie propozycje od Peugeota. Do tego towarzystwa dobić próbuje kolejny kandydat, którego dotąd nikt nie utożsamiał ze sportowymi kompaktami. To Hyundai i pierwszy model nowej dywizji koreańskiej marki – i30 N.
Czy ot tak można stworzyć hot hatcha bijącego się o najwyższe cele z najbardziej uznanymi modelami w segmencie? To nie pierwsza tego typu próba ze strony nieoczywistych marek, ale tym razem rzeczywiście jest coś na rzeczy. Kto wie – może literę N na Hyundaiu za chwilę będziemy traktować z podobnym respektem jak emblematy od lat kojarzące się ze sportowymi emocjami. Szybka wersja i30tki to debiut, którego chcieliśmy. Jak jeździ się ostrym Hyundaiem? Swoje wrażenia z testu przedstawia Marcin.
Technikalia
Serce: | 2.0 T-GDI - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | 6-stopniowa, manualna |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1998 cm3 |
Moc: | 275 KM (202 kW) przy 6000 obr./min |
Moment obrotowy: overboost: | 353 Nm przy 1500-4000 obr./min 378 Nm przy 1750-4200 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 250 km/h |
Sprint 0-100km/h | 6,1 s |
Spalanie (dane producenta): | 12,2 / 7,0 / 8,3 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 188 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
Rozmiar opon | 235/35 R19 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4335 mm |
Szeroki? | 1795 mm |
Wysoki? | 1447 mm |
Rozstaw osi: | 2650 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1429-1509 kg |
Ładowność: | 441-521 kg |
Bagażnik: | 381 l |
Średnica zawracania: | 11,6 m |
Pojemność baku: | 50 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 126 400 PLN (i30 N Base 250 KM) |
Cena testowanej wersji: | 148 400 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | 150 700 PLN |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1014 km |
Tagi: 2018 hyundai i30 n, 2019, film, hot hatch, hyundai, hyundai hot hatch, hyundai i30, hyundai i30 N, Hyundai i30 N cena, hyundai i30 n dane techniczne, hyundai i30 n film, hyundai i30 n opinia, hyundai i30 n performance, hyundai i30 n recenzja, hyundai i30 n review, hyundai i30 n spalanie, hyundai i30 n test, hyundai i30 n test pl, hyundai i30 n zdjęcia, hyundai i30n, hyundai n, hyundai polska, hyundai-test, i30, i30 N, i30n, i30n performance, Test, wideo