Project Automotive

jeździmy samochodami

Testy Wideo

Honda Civic e:HEV 184 KM Sport – test

Testując w zeszłym roku nową Hondę HR-V doszliśmy do wniosku, że to zupełnie inne auto niż poprzednik. Nic dziwnego – w końcu z oferty zniknęły wersje wolnossące i turbodoładowane, a ich miejsce zajęła hybryda e:HEV.

Teraz podobny los spotkał Civica. Pomijając wariant Type R, nowa generacja dostępna jest na naszym rynku jedynie jako Civic e:HEV. Czy tym samym jeden z najbardzej charakternych kompaktów stał się nudny? Nie do końca. Efekt końcowy naprawdę nas zaskoczył, o czym opowie Maciek.

 



Technikalia

Serce:2.0 i-MMD Hybrid - benzynowy, wolnossący + motor elektryczny
Skrzynia biegów:bezstopniowa, automatyczna
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1993 cm3
Moc (systemowa):184 KM (135 kW) przy 5000-6000 obr./min
Moment obrotowy:315 Nm przy 0-2000 obr./min
Prędkość maksymalna:180 km/h
Sprint 0-100km/h7,9 s
Spalanie (dane producenta):
6,2 / 4,1 / 5,0 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2113 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon235/40 R18
Gwarancjamechaniczna: 5 lat lub 100 tys. kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4551 mm
Szeroki?1802 mm
Wysoki?1408 mm
Rozstaw osi:2734 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1458 kg
Ładowność:472 kg
Bagażnik:415 l
Średnica zawracania:11,6 m
Pojemność baku:40 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:157 700 PLN (Elegance)
Cena testowanej wersji:163 900 PLN
Cena testowanego egzemplarza:167 100 PLN

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1856 km

W życiu prowadził kilkaset aut... i ciągle mu mało.