Testując w zeszłym roku nową Hondę HR-V doszliśmy do wniosku, że to zupełnie inne auto niż poprzednik. Nic dziwnego – w końcu z oferty zniknęły wersje wolnossące i turbodoładowane, a ich miejsce zajęła hybryda e:HEV.
Teraz podobny los spotkał Civica. Pomijając wariant Type R, nowa generacja dostępna jest na naszym rynku jedynie jako Civic e:HEV. Czy tym samym jeden z najbardzej charakternych kompaktów stał się nudny? Nie do końca. Efekt końcowy naprawdę nas zaskoczył, o czym opowie Maciek.
Technikalia
| Serce: | 2.0 i-MMD Hybrid - benzynowy, wolnossący + motor elektryczny |
| Skrzynia biegów: | bezstopniowa, automatyczna |
| Napęd: | na przednie koła |
| Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 1993 cm3 |
| Moc (systemowa): | 184 KM (135 kW) przy 5000-6000 obr./min |
| Moment obrotowy: | 315 Nm przy 0-2000 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 180 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 7,9 s |
| Spalanie (dane producenta): | 6,2 / 4,1 / 5,0 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
| Wydychanie CO2 | 113 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
| Rozmiar opon | 235/40 R18 |
| Gwarancja | mechaniczna: 5 lat lub 100 tys. kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4551 mm |
| Szeroki? | 1802 mm |
| Wysoki? | 1408 mm |
| Rozstaw osi: | 2734 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1458 kg |
| Ładowność: | 472 kg |
| Bagażnik: | 415 l |
| Średnica zawracania: | 11,6 m |
| Pojemność baku: | 40 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 157 700 PLN (Elegance) |
| Cena testowanej wersji: | 163 900 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | 167 100 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 1856 km |






















