Niemiecki producent sportowych samochodów zaprezentował nową odmianę modelu Cayenne, która wyróżniać się będzie napędem typu plug-in hybrid.
Auta z napędem hybrydowym coraz rzadziej kojarzą się z nudną ekologią i kształtami nadwozia pokroju Toyoty Prius. Porsche jest jedną z marek wprowadzających tego typu rozwiązania na salony motorsportu, czego idealnym przykładem jest model 918 Spyder. Korzystając z takich doświadczeń nietrudno zrozumieć decyzję producenta o wprowadzeniu do produkcji modelu Cayenne z dwoma silnikami oraz akumulatorami ładowanymi z gniazdka.
Cayenne E-Hybrid nie jest oczywiście stuprocentowym autem sportowym, jednak kiedy spojrzymy na dane techniczne okazuje się, że część z nich bez problemu „objedzie”. Napęd hybrydowy składa się z silnika spalinowego V6 o pojemności 3 litrów oraz elektrycznego o mocy 134 KM. Moc systemowa układu wynosi aż 455 KM, a moment obrotowy dobija do 700 Nm. Pomimo niemałej masy Porsche rozpędza się do pierwszej „setki” w 4,7 sekundy i może jechać nawet 253 km/h.
Baterie pozwalają Cayenne E-Hybrid na poruszanie się w trybie czysto elektrycznym na dystansie 44 kilometrów. Jest to jednak bardzo optymistyczne założenie. Akumulatory mogą być ładowane z klasycznego gniazdka oraz za pomocą specjalnej ładowarki, a czas ładowania baterii do maksymalnego poziomu wynosi – odpowiednio – prawie 8 godzin lub nieco ponad 2.
Z zewnątrz odmiana E-Hybrid od standardowych różni się tylko takimi detalami jak zaciski hamulcowe w zielonym kolorze oraz klapką zasłaniającą gniazdo do ładowania akumulatorów. We wnętrzu natomiast znajduje się wyświetlacz pokazujący poziom naładowania akumulatorów i aktualne zużycie energii.
Tagi: cayenne, cayenne e-hybrid, cayenne hybrydowe, e-hybrid, hybroda, hybrodowe cayenne, hybryda plyg-in, hybrydowe porsche, hybrydowy, phev, plug-n, porsche, porsche cayenne, porsche cayenne e-hybrid, porsche hybryda, premiera, suv