Jeden z największych graczy w segmencie aut dostawczych doczekał się nowej generacji. Co przyniósł ze sobą Sprinter w swojej trzeciej już odsłonie?
Oddział Mercedes-Benz Vans zaprezentował oficjalnie trzecią generację dostawczego modelu Sprinter. Samochód, który do tej pory współtworzony był we współpracy z Volkswagenem, teraz jest w całości stworzony przez Mercedesa.
Zmiany zewnętrzne są wyraźnie widoczne, samochód maksymalnie zbliżono stylistycznie do pozostałych modeli marki, jednak trzeba sobie powiedzieć szczerze, że jest to raczej ewolucja niż rewolucja. Zmniejszono reflektory, zwiększono natomiast atrapę chłodnicy. Linia Sprintera wydaje się teraz smuklejsza, co nie ma kompletnie żadnego znaczenia, ponieważ…
…nadal ma on te same właściwości przewozowe. Spowodowane jest to oczywiście odgórnymi normami, jakie spełniać muszą dostawczaki. Sprinter dostępny jest w odmianach osobowej, dostawczej, jako autobus, pick-up, wóz brygadowy oraz jako podwozie do zabudowy. W sumie Mercedes chwali się, że możliwe jest aż 1700 konfiguracji. Ważną informacją jest natomiast możliwość zamówienia auta z napędem na przednie koła. Do tej pory Sprinter dostępny był tylko z napędem na tylne lub wszystkie koła (takie konfiguracje nadal będą oczywiście dostępne). Dostawczak z przednim napędem ma niższy próg załadunku z tyłu oraz o 50 kilogramów większą ładowność w stosunku do takiej samej wersji z napędem tylnym. Maksymalnie Sprinter zmieści 16 metrów sześciennych ładunku o masie nieprzekraczającej 5,5 tony.
We wnętrzu zaszły największe zmiany. Sprinter został na dobre wprowadzony do świata multimediów. Opcjonalnie dostawczak może zostać wyposażony w duży ekran systemu multimedialnego wraz z jego najnowszą wersją. Na kierownicy znalazły się przyciski do obsługi wszystkich funkcji, natomiast dzięki połączeniu z internetem kierowca może skontakować się z bazą swojej firmy, ta może natomiast śledzić wszystkie informacje na temat samochodu – jego położenie, zużycie paliwa czy czas pracy.
Zainteresowani klienci mogą już zamawiać Sprintera w Niemczech. Auto wejdzie do sprzedaży już w połowie roku. Cena na rodzimym rynku startuje od niespełna 20 000 euro netto. W przyszłym roku do gamy wejdzie natomiast odmiana elektryczna.
Tagi: 2018 sprinter, autobus, bus, can, dostawczak, dostawczy, mercedes, mercedes sprinter, mercedes-benz, mercedes-benz sprinter, new sprinter, nowy sprinter, pick-up, sprinter, van, vans