MENU

Renault Clio Energy TCe 90 Limited – nie tylko...

Kia Optima Plug-in Hybrid – na prądzie

5 lutego 2018 Testy, Wideo Autor:

Dacia Dokker Stepway SL Outdoor 1.5 dCi 90 S&S – test

Jeśli auto wybierasz poprzez równanie matematyczne, w którym najważniejsza jest cena zakupu, to Dacia może mieć coś dla Ciebie. Zwłaszcza jeśli szukasz pojemnego i oszczędnego vana służącego przede wszystkim do pracy. Wtedy warto dać szansę Dokkerowi.

To bowiem Dacia, która nie tylko jest niemalże technologicznym bliźniakiem Renault Kangoo, ale blisko jej do… Mercedesa. Co prawda mowa oczywiście o modelu Citan, ale Dacia jak zwykle ma mocnego asa w rękawie – okazyjną cenę. Na papierze Dokker Stepway wygląda na naprawdę atrakcyjną ofertę. O tym, jak wypada w starciu z rzeczywistością, opowiada Marcin.

 


2017-dacia-dokker-stepway-1 2017-dacia-dokker-stepway-2 2017-dacia-dokker-stepway-3 2017-dacia-dokker-stepway-4 2017-dacia-dokker-stepway-13 2017-dacia-dokker-stepway-17 2017-dacia-dokker-stepway-16 2017-dacia-dokker-stepway-11 2017-dacia-dokker-stepway-15 2017-dacia-dokker-stepway-10 2017-dacia-dokker-stepway-8 2017-dacia-dokker-stepway-5 2017-dacia-dokker-stepway-19 2017-dacia-dokker-stepway-18 2017-dacia-dokker-stepway-21 2017-dacia-dokker-stepway-22 2017-dacia-dokker-stepway-28 2017-dacia-dokker-stepway-27 2017-dacia-dokker-stepway-25 2017-dacia-dokker-stepway-26 2017-dacia-dokker-stepway-36 2017-dacia-dokker-stepway-23 2017-dacia-dokker-stepway-29 2017-dacia-dokker-stepway-31 2017-dacia-dokker-stepway-30 2017-dacia-dokker-stepway-34 2017-dacia-dokker-stepway-33 2017-dacia-dokker-stepway-41 2017-dacia-dokker-stepway-37 2017-dacia-dokker-stepway-38 2017-dacia-dokker-stepway-42 2017-dacia-dokker-stepway-39 2017-dacia-dokker-stepway-44 2017-dacia-dokker-stepway-45 2017-dacia-dokker-stepway-46 2017-dacia-dokker-stepway-47


Technikalia

Serce:1.5 dCi 90 - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów:manualna, 5-biegowa
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1461 cm3
Moc:90 KM (66 kW) przy 4000 obr./min
Moment obrotowy:220 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maksymalna:163 km/h
Sprint 0-100km/h13,3 s
Spalanie (dane producenta):
4,4 / 4,1 / 4,2 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2108 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/bębnowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/oś sprężysta typu H
Rozmiar opon195/55 R16
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4363 mm
Szeroki?1751 mm
Wysoki?1814 mm (1852 mm z relingami dachowymi)
Rozstaw osi:2810 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1189 kg
Ładowność:770 kg
Bagażnik:800 l
Średnica zawracania:11 m
Pojemność baku:50 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:38 900 PLN (Access 1.6 SCe 100)
Cena testowanej wersji:59 600 PLN
Cena testowanego egzemplarza:63 020 PLN

 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Stalowe obręcze kół 14˝
- Przedni i tylny zderzak w kolorze czarnym
- Prawe boczne drzwi przesuwane z otwieraną szybą
- Wycieraczka tylnej szyby

Wewnątrz
- Ręcznie podnoszone szyby przednie
- Uchwyt na kubki na środkowej konsoli z przodu
- Tylna kanapa niedzielona
- Otwarta wnęka nad zamykanym schowkiem w dolnej części deski rozdzielczej
- Otwarty schowek w górnej części deski rozdzielczej
- Gniazdo 12 V

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS + system wspomagania nagłego hamowania
- System kontroli toru jazdy ESC® z funkcją zapobiegania poślizgowi kół przy ruszaniu (ASR), czujnik ciśnienia w oponach
- Czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
- Boczne poduszki powietrzne z przodu
- System mocowania fotelików dziecięcych Isofix na miejscach 2. rzędu siedzeń
- Układ kierowniczy ze wspomaganiem
- System Stop & Start

Elektronika i bajery
- Kodowana blokada zapłonu

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Koło stalowe 16", wzór Bayadere
- Przedni zderzak w kolorze nadwozia, tylny w kolorze czarnym, z elementami ozdobnymi w kolorze ciemnoszarym
- Boczne listwy ochronne
- Relingi dachowe
- Drzwi lewe przesuwne z szybą uchylną
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne
- Reflektory przeciwmgłowe
- Naklejki „Stepway” na przednich drzwiach drzwiach

Wewnątrz
- Skórzana kierownica
- Pakiet Klimatyzacja manualna
- Tylna kanapa dzielona w układzie 1/3-2/3 ze składanym oparciem i możliwością złożenia do pionu
- Elektrycznie podnoszone szyby przednie
- Kierownica z regulacją w pionie
- Fotel kierowcy z regulacją w pionie
- Oświetlenie w drugim rzędzie
- Podłokietnik po stronie kierowcy
- Chromowane obramowania nawiewów i zegarów
- Chromowane obramowanie środkowej konsoli
- Przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją w pionie
- Półka pod dachem
- Przesłona bagażnika z nawijaczem
- Pełne wykończenie bagażnika wraz z wyjmowaną wykładziną z tworzywa sztucznego
- Drugie gniazdo 12 V
- Oświetlenie bagażnika
- Przednia lampka sufitowa po stronie pasażera
- Lusterko w osłonie przeciwsłonecznej po stronie pasażera
- Kieszenie w osłonach tylnych drzw
- Kieszenie na tylnej stronie oparć przednich foteli

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Regulator/ ogranicznik prędkości
- System wspomagania parkowania tyłem (radar cofania)

Elektronika i bajery
- Zamek centralny sterowany falami radiowymi
- Media Nav Evolution: zmodernizowany wbudowany system nawigacji z 7˝ dotykowym ekranem i kolorowym wyświetlaczem, obejmujący radioodbiornik, złącze Bluetooth® z możliwością podłączenia przenośnych odtwarzaczy
- Komputer pokładowy (ogólny i dzienny licznik kilometrów, przebieg od ostatniego tankowania, ilość zużytego paliwa, średnie zużycie paliwa, zasięg na pozostałym zapasie paliwa, średnia prędkość, przebieg pozostały do następnego przeglądu)

Wyposażenie dodatkowe egzemplarza
- Kamera i czujniki cofania
- Fotele przednie podgrzewane
- Przenośna popielniczka + zapalniczka
- Lakier metalizowany Szary Comete

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?531 km

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Comments are closed.

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij