MENU
mercedes-amg-e63-s-by-brabus-07

Brabus 800 – do trzech sekund sztuka

GIMS20180306__PPE4012_HD-1920x1282

Geneva Motor Show 2018 – podsumowanie premier

2018-jaguar-i-pace-1

2 marca 2018 Great news! Autor:

Jaguar I-Pace – elektryczny Brytyjczyk

Dotychczas tylko jeden producent na świecie mógł pochwalić się w pełni elektrycznym SUVem – była to Tesla Model X. Czołowe koncerny motoryzacyjne można powiedzieć, że lekko zaspały, bo pierwszą marką mającą konkurować w tym segmencie jest Jaguar.

Model I-Pace od dłuższego czasu pojawiał się na łamach pism motoryzacyjnych jako mniejszy, lajfstajlowy SUV. W tym wypadku nadwozie nawiązuje do popularnego trendu podwyższonych coupe, przy zachowaniu odpowiednich właściwości ładunkowych. Wymiary nowego Jaguara są zbliżone do małej limuzyny, modelu XE, z którym zresztą dzieli część podzespołów. Największą różnicą jednak jest samo przeniesienie napędu.

2018-jaguar-i-pace-4 2018-jaguar-i-pace-5

Odpowiada za nie jednostka elektryczna rozwijająca 400 koni mechanicznych i 700 Nm momentu obrotowego. Jak w przypadku każdego tego typu układu – wartości te są dostępne od zera, więc osiągnięcie setki w 4,8 sekundy nie będzie nadzwyczajnym wyczynem.

2018-jaguar-i-pace-2

Pod przedziałem pasażerskim znajdują się akumulatory o łącznej pojemności 90 kWh, pozwalające na przejechanie nawet 500 kilometrów (przy odpowiednim operowaniu przepustnicą rzecz jasna). Jeżeli podepniemy Jaguara pod szybką ładowarkę, w półtorej godziny będziemy mogli „dotankować” dodatkowe 380 kilometrów. A z tyłu bez problemu pomieścimy ponad 650 litrów bagażu, albo całą orkiestrę.

2018-jaguar-i-pace-6 2018-jaguar-i-pace-8 2018-jaguar-i-pace-10 2018-jaguar-i-pace-12 2018-jaguar-i-pace-13 2018-jaguar-i-pace-14

W standardzie w wersji S otrzymamy między innymi reflektory LED, elektrycznie regulowane skórzane fotele, dwa ekrany dotykowe na desce rozdzielczej, nawigację satelitarną, system rozpoznający znaki drogowe z automatycznym operowaniem tempomatem, asystenta parkowania z kamerami 360 stopni czy też dostęp bezkluczykowy. Ceny nowego Jaguara mają zaczynać się od 64 tysięcy funtów dla rynku brytyjskiego (póki co nie znamy cen w Polsce, ale zapewne będzie to około 300 tysięcy złotych).

2018-jaguar-i-pace-7 2018-jaguar-i-pace-9 2018-jaguar-i-pace-11

Jednak nierozwiązana zostaje zasadnicza sprawa. Sukces Tesli w znakomitej części podyktowany jest rozbudowaną siecią szybkich ładowarek (Superchargerów) na całym świecie. Natomiast I-Pace będzie musiał bazować na bardziej konwencjonalnych ładowarkach ulicznych, których jest zdecydowanie mniej. Nie mówiąc już o tym, że często zastawiane są one przez auta spalinowe. Elektromobilność rodzi się w bólach, ale nowy Jaguar zdecydowanie naświetla kierunek, w którym marka chce podążać w niedalekiej przyszłości (na przyszły rok zapowiedziana jest premiera elektrycznego modelu XJ).

2018-jaguar-i-pace-3

Na ulice nowy I-Pace zawita w drugiej połowie tego roku.

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , , , , , ,