MENU
2017-volvo-s90-d4-test-wyroz

Volvo S90 D4 190 KM Inscription – test

2018-ford-fiesta-1-0-ecoboost-test-wyroz

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 KM Titanium – test

5 marca 2018 Testy, Wideo Autor:

Lexus NX 300h Prestige – test

Jednym z modeli, które mają największy wpływ na dobrą aklimatyzację Lexusa na światowych rynkach jest w ostatnich latach NX. W Polsce to najlepiej sprzedające się auto z charakterystycznym „L” na masce, choć rywalizacja w segmencie premium jest mocno zacięta.

Lexus ma jednak kilka cech, którymi wyróżnia się na tle konkurencji. Wygląda spektakularnie, potrafi być naprawdę luksusowy i nie znajdziemy w nim silnika wysokoprężnego. Czy klekot diesla warto zamienić na wycie charakterystyczne dla przekładni CVT? Lexusem NX300h jeździł Wiktor, o czym opowiada w nowym teście.

 


2017-lexus-nx-300h-prestige-test-3 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-2 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-4 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-1 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-5 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-13
2017-lexus-nx-300h-prestige-test-7 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-14 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-6 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-15 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-22 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-21 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-8 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-18 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-9 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-19
2017-lexus-nx-300h-prestige-test-11 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-202017-lexus-nx-300h-prestige-test-16 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-10 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-12 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-17 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-26 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-27 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-23 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-28
2017-lexus-nx-300h-prestige-test-25 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-24 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-30 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-32 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-29 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-33 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-36 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-31 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-34 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-35


Technikalia

Serce:2.5 Hybrid - benzynowy wolnossący i elektryczny
Skrzynia biegów:e-CVT - bezstopniowa, automatyczna
Napęd:na cztery koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:2494 cm3
Moc:197 KM (145 kW) przy 5700 obr./min
Moment obrotowy:210 Nm przy 4200-4400 obr./min
Prędkość maksymalna:180 km/h
Sprint 0-100km/h9,2 s
Spalanie (dane producenta):
5,1 - 5,4 / 5,0 - 5,2 / 5,1 - 5,3 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2117 - 123 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/podwójne wahacze
Rozmiar opon235/55 R18
Gwarancjamechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4630 mm
Szeroki?2130 mm
Wysoki?1645 mm
Rozstaw osi:2660 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1905 kg
Ładowność:490 kg
Bagażnik:555 l
Średnica zawracania:12 m
Pojemność baku:56 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:159 000 PLN (NX 200t Elite)
Cena testowanej wersji:266 100 PLN
Cena testowanego egzemplarza:303 670 PLN

 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Obręcze kół ze stopów lekkich 17", 225/65 R17 (10-ramienne)
- Reflektory przednie LED (światła mijania i dzienne: LED; światła drogowe i kierunkowskazy: halogenowe)
- Kierunkowskazy diodowe zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej
- Reflektory z czujnikami zmierzchu
- Tylne światła LED
- Zintegrowane relingi dachowe
- Powłoka lakieru chroniąca przed drobnymi zarysowaniami
- Lusterka zewnętrzne elektrycznie składane i podgrzewane

Wewnątrz
- Tapicerka z tkaniny łączona z elementami ze skóry syntetycznej Tahara
- Czarne elementy ozdobne wnętrza Piano Black
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja
- Skórzana kierownica z panelem sterującym systemem audio, telefonem, wyświetlaczem
- Skórzana gałka dźwigni zmiany biegów
- Sterowanie głosowe
- Manualna regulacja przednich siedzień (6 kierunków)
- Zaczepy do mocowania fotelika dziecięcego w systemie ISO FIX na tylnych siedzeniach

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Selektor trybów jazdy: 3 tryby (Eco, Normal, Sport)
- Tryb samochodu elektrycznego EV
- Elektryczny hamulec postojowy (EPB)
- Systemy kontroli trakcji (TRC)
- System rozdzielający siłę hamowania (EBD)
- System wspomagania hamowania awaryjnego (BA)
- System stabilizacji toru jazdy (VSC+)
- System ostrzegania o niskim ciśnieniu w oponach (TPMS)
- System wspomagania wjazdu pod górę (HAC)
- Dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (przednie)
- Poduszki powietrzne boczne w oparciach foteli przednich (TAP)
- Boczne kurtyny powietrzne
- Poduszki powietrzne chroniące kolana kierowcy i pasażera
- Konstrukcja przednich siedzeń zmniejszająca urazy szyi i głowy w przypadku kolizji (WIL)
- Zestaw naprawczy kół

Elektronika i bajery
- System audio Pioneer: radio AM/FM, odtwarzacz CD, 8 głośników
- Wyświetlacz multimedialny 7''
- Dodatkowy wyświetlacz informacyjny 4,2''
- Pokrętło do obsługi multimediów
- Obsługa Bluetooth
- Wejścia USB i AUX dla zewnętrznych urządzeń audio
- Uruchamianie silnika za pomocą przycisku
- Kamera cofania (obraz na wyświetlaczu 7'')
- Czujnik deszczu
- Rozmrażacz wycieraczek szyby czołowej
- Centralny zamek z podwójną blokadą
- System antykradzieżowy
- Alarm z lokalizacją GPS oraz możliwością sterowania za pomocą smartfona (darmowy abonament półroczny)

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Obręcze kół ze stopów lekkich 18'' Prestige, 225/60 R18 (5-ramienne)
- Reflektory przednie w pełni LED L-shape (światła mijania, dzienne, drogowe i kierunkowskazy: LED)
- Lampy przeciwmgielne przednie LED z funkcją doświetlania zakrętów
- Przyciemniane szyby tylnej części nadwozia
- Lusterka zewnętrze elektrochromatyczne z pamiecią, elektrycznie składane i podgrzewane

Wewnątrz
- Tapicerka skórzana
- Drewniane elementy wykończenia wnętrza
- Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy
- Elektryczna regulacja przednich siedzeń (fotel kierowcy: 10 kierunków z pamięcią, fotel pasażera: 8 kierunków
- Podparcie lędźwiowe fotela kierowcy
- Podgrzewane fotele przednie
- Wentylowane fotele przednie
- Lusterko wewnętrzne wsteczne elektrochromatyczne

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości (all-speed ACC)
- Czujniki parkowania przednie i tylne

Elektronika i bajery
- System audio klasy premium Mark Levinson®: radio AM/FM z DAB, odtwarzacz CD/DVD, 14 głośników
- Interfejs Remote Touch do obsługi multimediów (Touch Pad)
- System nawigacji GPS Lexus Premium Navigation z Lexus Connected Services
- Tuner DAB
- Inteligentna karta: inteligentny kluczyk w postaci płaskiej karty
- Elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika
- System antykradzieżowy z czujnikiem wtargnięcia

Wyposażenie dodatkowe egzemplarza
- PAKIET PREMIUM (Bezprzewodowa ładowarka, kanapa składana elektrycznie, zawieszenie o zmiennej sztywności (AVS), podgrzewanie kierownicy)
- PAKIET TECHNO (System automatycznych świateł drogowych (AHB), asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA), kolorowy projektor wyświetlający dane na przedniej szybie samochodu (HUD))
- PAKIET AVS (Selektor trybów jazdy: 4 tryby, aktywne zawieszenie o zmiennej sztywności (AVS))
- Szklany dach panoramiczny
- lakier metalizowany Sparkling Blue

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1968 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  • Addam44

    Klienci juz wybrali;sprzedaz diesli spada a hybryd rosnie gwaltownie.

  • https://superparts.pl/ superparts.pl

    I taki Lexus to świetna opcja! Mi zawsze podobały się większe samochody, ten jest po prostu piękny!