Tatusiowie, wiemy, że czekaliście na to. Nowa generacja hot hatcha, podobnie jak poprzednia, będzie dostępna także z przedłużonym nadwoziem.
Ford zaliczył bardzo mocne wejście na rynek szybkich samochodów kompaktowych. Focus ST nowej generacji może się bowiem pochwalić silnikiem wprost z odmiany RS. Potężny motor 2.3 EcoBoost generuje 280 koni mechanicznych i 420 Nm momentu obrotowego, do tego ST jest dostępne z silnikiem wysokoprężnym. Diesel ma mniejszą pojemność i moc, jednak może się pochwalić momentem obrotowym o niemal identycznej wartości – 400 Nm. Te liczby wystarczą, aby sprawnie rozpędzić Focusa ST także z nieco cięższym nadwoziem kombi.
Na razie Ford nie podaje szczegółów dotyczących samochodu, takich jak choćby czas przyspieszenia do pierwszej „setki”. Możemy się jednak spodziewać, że będzie to trwać minimalnie dłużej od wersji hatchback. Więcej szczegółów poznamy niebawem, Ford bowiem zapowiada wprowadzenie odmiany ST w nadwoziu kombi do sprzedaży jeszcze tego lata.
Tagi: ecoboost, focus st kombi, focus wagon, ford focus, ford focus st, ford focus st kombi, ford focus st wagon, ford focus wagon, frod, hothatch, nowość, nowy ford focus, premiera