Za Oceanem zadebiutował nowy Ford Explorer, kolejny z SUVów w gamie marki. Ze swoją stylistyką równie dobrzy przyjąłby się w Europie, ale… na razie Ford nie planuje go niestety sprzedawać poza Ameryką.
Samochód jest bardzo masywny i sprawia wrażenie gotowego na wszelkie warunki. Stylistyka jest iście amerykańska – przód terenówki wyróżnia masywny grill, boczne przetłoczenie lekko wznosi się ku górze, a tył jest „pudełkowaty”.
W środku znajdziemy dwa wielkie ekrany. Jeden jest umieszczony przed kierowcą i ma 12,3 cala, a drugi, na konsoli środkowej, mierzy 10 cali. Sposób umieszczenia tego centralnego możemy określić jako… kontrowersyjny. Mianowicie, umieszczony on jest pionowo i wystaje sporo nad konsolę środkową (trochę jak w Tesli), ale dla tych, którym nie podoba się to rozwiązanie mamy dobre wieści – jest to opcja. W standardzie dostaniemy za to 8-calowy ekran, który jest zamontowany poziomo. Wśród nowinek technologicznych wyróżnić warto również system aktywnego parkowania i Co-Pilot360 – zestaw systemów bezpieczeństwa składający się ze wszystkich dobrze nam już znanych aplikacji monitorujących i ograniczających skutki kolizji. Explorer dysponuje również trzecim rzędem foteli, a wygodniejszy dostęp do niego mają zapewnić dwa niezależne fotele w drugim rzędzie.
Nowe wcielenie dużego SUVa poważnie zmieniło także pod spodem – od teraz mamy do czynienia z platformą przystosowaną do tylnego napędu i wzdłużnie mocowanym silnikiem, kiedy poprzednik oparty był na architekturze przednionapędowej. Potencjalni kupujący mogą się zdecydować na jeden z dwóch motorów benzynowych: 4-cylindrowy 2.3 EcoBoost (300 KM) lub 6-cylindrowy 3.0 EcoBoost (365 KM). Obie jednostki współpracują z nowym, 10-biegowym automatem i opcjonalnie mogą przenosić moc na obie osie. W Explorerze znajdziemy Terrain Management System, który w zależności od wybranego trybu (o wyboru pięć: śnieg, piasek, śliska nawierzchnia, sport i eco) ustala ile mocy przekazać na dane koło.
Podstawowy Explorer kosztuje 30 000 USD (ok. 112 000 zł), a za wersję Platinum zapłacimy ponad 60 000 USD (ok. 224 000 zł). Sprzedaż SUV-a rozpocznie się latem tego roku.
Tagi: 2020 ford explorer, detroit, detroit19, ford, ford explorer, ford polska, premiera, suv, usa, zdjęcia