Crossover uzupełniający szeroką gamę modelową z linii 500 przeszedł drobne zabiegi odmładzające. Poza nowymi detalami nadwozia w 500X znajdziemy także nowe silniki.
Zmiany w nowym 500X są naprawdę trudne do zauważenia na pierwszy rzut oka. Najbardziej w oczy rzucają się jednak nowe reflektory LED z przodu oraz opcjonalnie z tyłu. Tylne światła to zresztą najbardziej rzucająca się w oczy modernizacja – pełne klosze lamp zastąpiły „puste” w środku. Podobne rozwiązanie jest w miejskiej „pięćsetce”. Crossover nadal będzie oferowany w trzech wersjach stylistycznych: Urban Look, City Look oraz Cross Look.
Więcej nowości znajdziemy pod maską 500X. Poza dotychczas oferowaną jednostką wolnossącą 1.6 o mocy 110 KM auto będzie mogło być napędzane także przez nowe silniki turbodoładowane. Mowa tu o trzycylindrowej jednostce 1.0 o mocy 120 KM oraz 1.3 o mocy 150 KM. Poza tym gamę uzupełniają trzy diesle o pojemnościach 1.3, 1.6 oraz 2.0. Wszystkie motory spełniają normę emisji spalin Euro 6d-Temp. Jak zapewnia Fiat, nowe turbodoładowane silniki były testowane w każdych warunkach klimatycznych i w sumie przez 60 000 godzin muły testowe pokonały 5 milionów kilometrów na całym świecie. Dodatkowo, nowe turbodoładowane jednostki mają być aż o 20% cichsze od tych starej generacji.
Nowością na pokładzie Fiata 500X będą także najnowsze systemy wspomagające kierowcę. Wśród nich znajdą się asystenci: martwego pola, zachowania pasa ruchu oraz awaryjnego hamowania. Poza tym crossover sam rozpozna znaki drogowe i poinformuje o nich kierowcę. System multimedialny przewidziany dla 500X to teraz najnowszy Uconnect z 7-calowym ekranem i nawigacją TomTom 3D.
Zmodernizowany Fiat pojawi się w salonach w ciągu najbliższych miesięcy, podobnie jak niedawno zaprezentowany Jeep Renegade po liftingu.
Tagi: 500x, crossover, facelift, facelifting, FCA, fiat, fiat 500x, fiat 500x facelifting, fiat 500x fl, jeep renegadem jeep, lifting, nowe silniki fiata, nowy fiat, nowy fiat 500, nowy fiat 500x, renegade