MENU

Dacia Lodgy Stepway 1.2 TCe 115 S&S – test

Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi 180 KM – test

28 stycznia 2017 Testy, Wideo Autor:

Renault Clio dCi 110 Intens GT Line – test

W tym Francuzi od zawsze byli dobrzy – małe, miejskie autka do wygodnego i stylowego przemieszczania się po metropoliach. Przykłady? Choćby znane i lubiane w Polsce Renault Clio.

To auto, które na rynku jest już od prawie 30 lat i praktycznie przez cały ten czas zajmowało wysokie miejsca w rankingach sprzedaży. Trudno sobie wyobrazić gamę Renault bez Clio – co stoi jednak za tym sukcesem? Sprawdził to dla Was Wiktor w teście najnowszej odmiany ze 110-konnym dieslem.

 


2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-1 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-2 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-5 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-3 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-8 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-10 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-4 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-9 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-12 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-13 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-11 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-7 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-16 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-17 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-14 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-15 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-19 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-18


Technikalia

Serce:1.5 dCi - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów:manualna, 6-cio biegowa
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1461 cm3
Moc:110 KM (81 kW), przy 4000 obr./min
Moment obrotowy:260 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maksymalna:194 km/h
Sprint 0-100km/h11,4 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia:
3,8 / 3,3 / 3,5 l/100 km
5,5/3,7/4,6 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO289 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/bębnowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon205/45 R17
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata

Jak duże?

Długi?4062 mm
Szeroki?1732 mm
Wysoki?1448 mm
Rozstaw osi:2589 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1015 kg
Ładowność:680 kg
Bagażnik:230 l (300 l bez audio BOSE)
Średnica zawracania:10,6 m
Pojemność baku:45 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:42 400 PLN (LIFE , 1.2 16V 75)
Cena testowanej wersji:69 400 PLN
Cena testowanego egzemplarza:około 85 000 PLN

 
 
 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Zderzak przedni i tylny w kolorze nadwozia
- Górna listwa ozdobna chłodnicy w kolorze lśniącej czerni z chromowanym logo Renaul
- Boczne listwy ochronne i listwa zderzaka tylnego w kolorze czarnym o ziarnistej fakturze
- Tylne zewnętrzne klamki drzwi ukryte przy tylnym słupku
- Tylny spojler dachowy
- Stalowe obręcze kół 15", wzór Paradise (nie dotyczy silnika Energy TCe 120)
- Światła do jazdy dziennej z diodami LED
- Lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane, z czujnikiem temperatury
zewnętrznej

Wewnątrz
- System mocowania fotelików dla dziecka Isofix na bocznych miejscach z tyłu
- Tonacja grafitowa wnętrza
- Tapicerka szara Fortunate
- Kierownica z regulacją wysokości i głębokości
- Szyby przednie regulowane elektrycznie
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Zagłówki przednie z regulacją wysokośc
- Tylna kanapa dzielona w układzie 1/3-2/3 (oparcie) z 3 zagłówkami z regulacją wysokości

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania
- Przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
- Dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera z przodu
- Boczne poduszki powietrzne
- Regulator - ogranicznik prędkości
- System wspomagania przy ruszaniu pod górę (Hill Start Assist)
- System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) z funkcją zapobiegania poślizgowi kół pędnych
przy ruszaniu (ASR)
- Sygnał niezapiętych pasów bezpieczeństwa (na wszystkich miejscach)
- Wycieraczki przednie o stałej częstotliwości pracy
- Elektryczne, zmienne wpomaganie układu kierowniczego
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Zestaw do naprawy uszkodzenia opony (niedostępny dla wersji z kołem zapasowym)

Elektronika i bajery
- Karta Renault sterująca centralnym zamkiem i służąca do uruchamiania auta
(zamiast kluczyka)
- Komputer pokładowy
- Wskaźnik zmiany biegów
- Autostradowy tryb pracy kierunkowskazów
- Instalacja do montażu radioodtwarzacza
- System Renault BASS REFLEX

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Chromowane wstawki: w górnej, ozdobnej listwie chłodnicy (seryjnie w Alize), w bocznych listwach ochronnych drzwi oraz w klapie bagażnika
- Obudowa lusterek bocznych w kolorze nadwozia
- Chromowane obramowanie szyb bocznych
- Przednie zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia
- Wzór felgi 17" GT Line
- Lakier metalizowany specjalny GT
- Światła przeciwmgłowe
- Światła przednie Full LED "PURE VISION"
Pakiet GT Line 17" full (elementy zewnętrzne + wewnętrzne) ( +3500 PLN)

Wewnątrz
- Tapicerka czarna z elementami skóry ekologicznej
- Kierownica skórzana z elementem ozdobnym
- Obramowania nawiewów w kolorze lśniącej czerni (w kolorze szarym dla serii specjalnej
Limited)
- Szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie
kierowcy
- Szyby tylne regulowane elektrycznie
- Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
- Oświetlenie wewnętrzne premium

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Czujnik światła i deszczu
- System "Easy Park Assist" (z systemem wspomagania parkowania tył/przód + kamera
cofania)
- Funkcja EKO (z wyjątkiem wersji z silnikiem 1.2 16V 75)

Elektronika i bajery
- Karta Renault Hands Free
- Klimatyzacja automatyczna
- R-LINK Evolution: multimedialny tablet z ekranem dotykowym 7", nawigacją
TomTom®, radioodtwarzaczem z przestrzennym dźwiękiem 3D Sound by Arkamys®,
Bluetooth®, gniazdem USB i jack, mapą Europy
- Radioodtwarzacz z systemem nagłośnienia Bose (wymaga R-LINK Evolution)

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?903 km

Tagi: , , , , , , , , , , , , ,

Comments are closed.

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij