W tym Francuzi od zawsze byli dobrzy – małe, miejskie autka do wygodnego i stylowego przemieszczania się po metropoliach. Przykłady? Choćby znane i lubiane w Polsce Renault Clio .
To auto, które na rynku jest już od prawie 30 lat i praktycznie przez cały ten czas zajmowało wysokie miejsca w rankingach sprzedaży. Trudno sobie wyobrazić gamę Renault bez Clio – co stoi jednak za tym sukcesem? Sprawdził to dla Was Wiktor w teście najnowszej odmiany ze 110-konnym dieslem.
Technikalia
Serce: 1.5 dCi - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów: manualna, 6-cio biegowa
Napęd: na przednie koła
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1461 cm3
Moc: 110 KM (81 kW), przy 4000 obr./min
Moment obrotowy: 260 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maksymalna: 194 km/h
Sprint 0-100km/h 11,4 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia:
3,8 / 3,3 / 3,5 l/100 km
5,5/3,7/4,6 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 89 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/bębnowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon 205/45 R17
Gwarancja mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata
Jak duże?
Długi? 4062 mm
Szeroki? 1732 mm
Wysoki? 1448 mm
Rozstaw osi: 2589 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1015 kg
Ładowność: 680 kg
Bagażnik: 230 l (300 l bez audio BOSE)
Średnica zawracania: 10,6 m
Pojemność baku: 45 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 42 400 PLN (LIFE , 1.2 16V 75)
Cena testowanej wersji: 69 400 PLN
Cena testowanego egzemplarza: około 85 000 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Zderzak przedni i tylny w kolorze nadwozia
- Górna listwa ozdobna chłodnicy w kolorze lśniącej czerni z chromowanym logo Renaul
- Boczne listwy ochronne i listwa zderzaka tylnego w kolorze czarnym o ziarnistej fakturze
- Tylne zewnętrzne klamki drzwi ukryte przy tylnym słupku
- Tylny spojler dachowy
- Stalowe obręcze kół 15", wzór Paradise (nie dotyczy silnika Energy TCe 120)
- Światła do jazdy dziennej z diodami LED
- Lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane, z czujnikiem temperatury
zewnętrznej
Wewnątrz
- System mocowania fotelików dla dziecka Isofix na bocznych miejscach z tyłu
- Tonacja grafitowa wnętrza
- Tapicerka szara Fortunate
- Kierownica z regulacją wysokości i głębokości
- Szyby przednie regulowane elektrycznie
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Zagłówki przednie z regulacją wysokośc
- Tylna kanapa dzielona w układzie 1/3-2/3 (oparcie) z 3 zagłówkami z regulacją wysokości
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania
- Przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
- Dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera z przodu
- Boczne poduszki powietrzne
- Regulator - ogranicznik prędkości
- System wspomagania przy ruszaniu pod górę (Hill Start Assist)
- System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) z funkcją zapobiegania poślizgowi kół pędnych
przy ruszaniu (ASR)
- Sygnał niezapiętych pasów bezpieczeństwa (na wszystkich miejscach)
- Wycieraczki przednie o stałej częstotliwości pracy
- Elektryczne, zmienne wpomaganie układu kierowniczego
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Zestaw do naprawy uszkodzenia opony (niedostępny dla wersji z kołem zapasowym)
Elektronika i bajery
- Karta Renault sterująca centralnym zamkiem i służąca do uruchamiania auta
(zamiast kluczyka)
- Komputer pokładowy
- Wskaźnik zmiany biegów
- Autostradowy tryb pracy kierunkowskazów
- Instalacja do montażu radioodtwarzacza
- System Renault BASS REFLEX
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Chromowane wstawki: w górnej, ozdobnej listwie chłodnicy (seryjnie w Alize), w bocznych listwach ochronnych drzwi oraz w klapie bagażnika
- Obudowa lusterek bocznych w kolorze nadwozia
- Chromowane obramowanie szyb bocznych
- Przednie zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia
- Wzór felgi 17" GT Line
- Lakier metalizowany specjalny GT
- Światła przeciwmgłowe
- Światła przednie Full LED "PURE VISION"
Pakiet GT Line 17" full (elementy zewnętrzne + wewnętrzne) ( +3500 PLN)
Wewnątrz
- Tapicerka czarna z elementami skóry ekologicznej
- Kierownica skórzana z elementem ozdobnym
- Obramowania nawiewów w kolorze lśniącej czerni (w kolorze szarym dla serii specjalnej
Limited)
- Szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie
kierowcy
- Szyby tylne regulowane elektrycznie
- Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
- Oświetlenie wewnętrzne premium
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Czujnik światła i deszczu
- System "Easy Park Assist" (z systemem wspomagania parkowania tył/przód + kamera
cofania)
- Funkcja EKO (z wyjątkiem wersji z silnikiem 1.2 16V 75)
Elektronika i bajery
- Karta Renault Hands Free
- Klimatyzacja automatyczna
- R-LINK Evolution: multimedialny tablet z ekranem dotykowym 7", nawigacją
TomTom®, radioodtwarzaczem z przestrzennym dźwiękiem 3D Sound by Arkamys®,
Bluetooth®, gniazdem USB i jack, mapą Europy
- Radioodtwarzacz z systemem nagłośnienia Bose (wymaga R-LINK Evolution)
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 903 km
Tagi: 2016 , 2017 , clio , clio 4 , dci , dci 110 , diesel , gt line , hatchback , intens , Renault , Renault , Test , wideo