MENU
2016-dacia-lodgy-stepway-tce-115-test-wyroz

Dacia Lodgy Stepway 1.2 TCe 115 S&S – test

2016-peugeot-508-rxh-20-bluehdi-test-wyroz

Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi 180 KM – test

28 stycznia 2017 Testy, Wideo Autor:

Renault Clio dCi 110 Intens GT Line – test

W tym Francuzi od zawsze byli dobrzy – małe, miejskie autka do wygodnego i stylowego przemieszczania się po metropoliach. Przykłady? Choćby znane i lubiane w Polsce Renault Clio.

To auto, które na rynku jest już od prawie 30 lat i praktycznie przez cały ten czas zajmowało wysokie miejsca w rankingach sprzedaży. Trudno sobie wyobrazić gamę Renault bez Clio – co stoi jednak za tym sukcesem? Sprawdził to dla Was Wiktor w teście najnowszej odmiany ze 110-konnym dieslem.

 


2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-1 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-2 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-5 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-3 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-8 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-10 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-4 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-9 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-12 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-13 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-11 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-7 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-16 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-17 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-14 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-15 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-19 2016-renault-clio-15-dci-gtline-test-18


Technikalia

Serce:1.5 dCi - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów:manualna, 6-cio biegowa
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1461 cm3
Moc:110 KM (81 kW), przy 4000 obr./min
Moment obrotowy:260 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maksymalna:194 km/h
Sprint 0-100km/h11,4 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia:
3,8 / 3,3 / 3,5 l/100 km
5,5/3,7/4,6 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO289 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/bębnowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon205/45 R17
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata

Jak duże?

Długi?4062 mm
Szeroki?1732 mm
Wysoki?1448 mm
Rozstaw osi:2589 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1015 kg
Ładowność:680 kg
Bagażnik:230 l (300 l bez audio BOSE)
Średnica zawracania:10,6 m
Pojemność baku:45 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:42 400 PLN (LIFE , 1.2 16V 75)
Cena testowanej wersji:69 400 PLN
Cena testowanego egzemplarza:około 85 000 PLN

 
 
 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Zderzak przedni i tylny w kolorze nadwozia
- Górna listwa ozdobna chłodnicy w kolorze lśniącej czerni z chromowanym logo Renaul
- Boczne listwy ochronne i listwa zderzaka tylnego w kolorze czarnym o ziarnistej fakturze
- Tylne zewnętrzne klamki drzwi ukryte przy tylnym słupku
- Tylny spojler dachowy
- Stalowe obręcze kół 15", wzór Paradise (nie dotyczy silnika Energy TCe 120)
- Światła do jazdy dziennej z diodami LED
- Lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane, z czujnikiem temperatury
zewnętrznej

Wewnątrz
- System mocowania fotelików dla dziecka Isofix na bocznych miejscach z tyłu
- Tonacja grafitowa wnętrza
- Tapicerka szara Fortunate
- Kierownica z regulacją wysokości i głębokości
- Szyby przednie regulowane elektrycznie
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Zagłówki przednie z regulacją wysokośc
- Tylna kanapa dzielona w układzie 1/3-2/3 (oparcie) z 3 zagłówkami z regulacją wysokości

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania
- Przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
- Dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera z przodu
- Boczne poduszki powietrzne
- Regulator - ogranicznik prędkości
- System wspomagania przy ruszaniu pod górę (Hill Start Assist)
- System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) z funkcją zapobiegania poślizgowi kół pędnych
przy ruszaniu (ASR)
- Sygnał niezapiętych pasów bezpieczeństwa (na wszystkich miejscach)
- Wycieraczki przednie o stałej częstotliwości pracy
- Elektryczne, zmienne wpomaganie układu kierowniczego
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Zestaw do naprawy uszkodzenia opony (niedostępny dla wersji z kołem zapasowym)

Elektronika i bajery
- Karta Renault sterująca centralnym zamkiem i służąca do uruchamiania auta
(zamiast kluczyka)
- Komputer pokładowy
- Wskaźnik zmiany biegów
- Autostradowy tryb pracy kierunkowskazów
- Instalacja do montażu radioodtwarzacza
- System Renault BASS REFLEX

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Chromowane wstawki: w górnej, ozdobnej listwie chłodnicy (seryjnie w Alize), w bocznych listwach ochronnych drzwi oraz w klapie bagażnika
- Obudowa lusterek bocznych w kolorze nadwozia
- Chromowane obramowanie szyb bocznych
- Przednie zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia
- Wzór felgi 17" GT Line
- Lakier metalizowany specjalny GT
- Światła przeciwmgłowe
- Światła przednie Full LED "PURE VISION"
Pakiet GT Line 17" full (elementy zewnętrzne + wewnętrzne) ( +3500 PLN)

Wewnątrz
- Tapicerka czarna z elementami skóry ekologicznej
- Kierownica skórzana z elementem ozdobnym
- Obramowania nawiewów w kolorze lśniącej czerni (w kolorze szarym dla serii specjalnej
Limited)
- Szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie
kierowcy
- Szyby tylne regulowane elektrycznie
- Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
- Oświetlenie wewnętrzne premium

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Czujnik światła i deszczu
- System "Easy Park Assist" (z systemem wspomagania parkowania tył/przód + kamera
cofania)
- Funkcja EKO (z wyjątkiem wersji z silnikiem 1.2 16V 75)

Elektronika i bajery
- Karta Renault Hands Free
- Klimatyzacja automatyczna
- R-LINK Evolution: multimedialny tablet z ekranem dotykowym 7", nawigacją
TomTom®, radioodtwarzaczem z przestrzennym dźwiękiem 3D Sound by Arkamys®,
Bluetooth®, gniazdem USB i jack, mapą Europy
- Radioodtwarzacz z systemem nagłośnienia Bose (wymaga R-LINK Evolution)

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?903 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , , , , , , ,