W tym Francuzi od zawsze byli dobrzy – małe, miejskie autka do wygodnego i stylowego przemieszczania się po metropoliach. Przykłady? Choćby znane i lubiane w Polsce Renault Clio.
To auto, które na rynku jest już od prawie 30 lat i praktycznie przez cały ten czas zajmowało wysokie miejsca w rankingach sprzedaży. Trudno sobie wyobrazić gamę Renault bez Clio – co stoi jednak za tym sukcesem? Sprawdził to dla Was Wiktor w teście najnowszej odmiany ze 110-konnym dieslem.
Technikalia
Serce: | 1.5 dCi - wysokoprężny, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | manualna, 6-cio biegowa |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1461 cm3 |
Moc: | 110 KM (81 kW), przy 4000 obr./min |
Moment obrotowy: | 260 Nm przy 1750 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 194 km/h |
Sprint 0-100km/h | 11,4 s |
Spalanie (dane producenta): Nasza średnia: | 3,8 / 3,3 / 3,5 l/100 km 5,5/3,7/4,6 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 89 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/bębnowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
Rozmiar opon | 205/45 R17 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata |
Jak duże?
Długi? | 4062 mm |
Szeroki? | 1732 mm |
Wysoki? | 1448 mm |
Rozstaw osi: | 2589 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1015 kg |
Ładowność: | 680 kg |
Bagażnik: | 230 l (300 l bez audio BOSE) |
Średnica zawracania: | 10,6 m |
Pojemność baku: | 45 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 42 400 PLN (LIFE , 1.2 16V 75) |
Cena testowanej wersji: | 69 400 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | około 85 000 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Górna listwa ozdobna chłodnicy w kolorze lśniącej czerni z chromowanym logo Renaul - Boczne listwy ochronne i listwa zderzaka tylnego w kolorze czarnym o ziarnistej fakturze - Tylne zewnętrzne klamki drzwi ukryte przy tylnym słupku - Tylny spojler dachowy - Stalowe obręcze kół 15", wzór Paradise (nie dotyczy silnika Energy TCe 120) - Światła do jazdy dziennej z diodami LED - Lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane, z czujnikiem temperatury zewnętrznej | - Tonacja grafitowa wnętrza - Tapicerka szara Fortunate - Kierownica z regulacją wysokości i głębokości - Szyby przednie regulowane elektrycznie - Fotel kierowcy z regulacją wysokości - Zagłówki przednie z regulacją wysokośc - Tylna kanapa dzielona w układzie 1/3-2/3 (oparcie) z 3 zagłówkami z regulacją wysokości | - Przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera - Dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera z przodu - Boczne poduszki powietrzne - Regulator - ogranicznik prędkości - System wspomagania przy ruszaniu pod górę (Hill Start Assist) - System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) z funkcją zapobiegania poślizgowi kół pędnych przy ruszaniu (ASR) - Sygnał niezapiętych pasów bezpieczeństwa (na wszystkich miejscach) - Wycieraczki przednie o stałej częstotliwości pracy - Elektryczne, zmienne wpomaganie układu kierowniczego - System kontroli ciśnienia w oponach - Zestaw do naprawy uszkodzenia opony (niedostępny dla wersji z kołem zapasowym) |
(zamiast kluczyka) - Komputer pokładowy - Wskaźnik zmiany biegów - Autostradowy tryb pracy kierunkowskazów - Instalacja do montażu radioodtwarzacza - System Renault BASS REFLEX |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Obudowa lusterek bocznych w kolorze nadwozia - Chromowane obramowanie szyb bocznych - Przednie zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia - Wzór felgi 17" GT Line - Lakier metalizowany specjalny GT - Światła przeciwmgłowe - Światła przednie Full LED "PURE VISION" Pakiet GT Line 17" full (elementy zewnętrzne + wewnętrzne) ( +3500 PLN) | - Kierownica skórzana z elementem ozdobnym - Obramowania nawiewów w kolorze lśniącej czerni (w kolorze szarym dla serii specjalnej Limited) - Szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy - Szyby tylne regulowane elektrycznie - Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne - Oświetlenie wewnętrzne premium | - System "Easy Park Assist" (z systemem wspomagania parkowania tył/przód + kamera cofania) - Funkcja EKO (z wyjątkiem wersji z silnikiem 1.2 16V 75) |
- Klimatyzacja automatyczna - R-LINK Evolution: multimedialny tablet z ekranem dotykowym 7", nawigacją TomTom®, radioodtwarzaczem z przestrzennym dźwiękiem 3D Sound by Arkamys®, Bluetooth®, gniazdem USB i jack, mapą Europy - Radioodtwarzacz z systemem nagłośnienia Bose (wymaga R-LINK Evolution) |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 903 km |
Tagi: 2016, 2017, clio, clio 4, dci, dci 110, diesel, gt line, hatchback, intens, Renault, Renault, Test, wideo