Choć dla wielu określenie “ikona motoryzacji” będzie tutaj mocno na wyrost, to nie da się ukryć, że od lat smart jest jednym z najbardziej charakterystycznych samochodów na rynku i błyskawicznie stał się symbolem idealnego auta miejskiego.
Nietypowa, wręcz minimalistyczna filozofia budzi zainteresowanie i to pomimo swojej wysokiej ceny. Co ma w sobie to auto? Odpowiedzi w teście smarta fortwo cabrio szuka Maciek.
Technikalia
Serce: benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów: automatyczna, 6-stopniowa dwusprzęgłowa twinamic
Napęd: na tylne koła
Liczba i układ cylindrów: 3, rzędowy
Pojemność: 898 cm3
Moc: 90 KM (66 kW) przy 5500 obr./min
Moment obrotowy: 135 Nm przy 2500 obr./min
Prędkość maksymalna: 155 km/h
Sprint 0-100km/h (dane producenta):
11,7 s
Spalanie (miasto/trasa/średnie - dane producenta):
Nasza średnia: 4,9/3,8/4,2 l/100 km
7/5,5/6,0 l/100 km
Wydychanie CO2 97 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe/bębnowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/oś De Dion
Rozmiar opon przód: 185/50 R16, tył: 205/45 R16
Gwarancja 2 lata
Jak duże?
Długi? 2695 mm
Szeroki? 1663 mm
Wysoki? 1552 mm
Rozstaw osi: 1873 mm
Ile drzwi? 2
Ile miejsc? 2
Ciężki? 995 kg
Ładowność: 230 kg
Bagażnik: 260 (max 340) l
Średnica zawracania: 6,95 m
Pojemność zbiornika paliwa: 28 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 46 600 PLN (fortwo coupe 45 kW)
Cena testowanego egzemplarza: około 95 000 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Dach tekstylny tritop w kolorze czarnym, obsługiwany elektrycznie,
ze szklaną szybą tylną i podsufitką w kolorze szarym
- Panele nadwozia wykończone lakierem uniwersalnym w kolorze
czarnym, białym lub czerwonym
- Bezpieczny szkielet tridion w kolorze czarnym
- Zdejmowane relingi w kolorze szkieletu tridion
- Osłony lusterek zewnętrznych groszkowane (w kolorze czarnym)
- Osłona chłodnicy groszkowana (w kolorze czarnym)
- Stalowe obręcze kół 38,1 cm (15") z kołpakami i oponami 165/65 R15 z przodu i 185/60 R15 z tyłu
- Klamki groszkowane (w kolorze czarnym)
- Lusterka zewnętrzne ustawiane ręcznie
Wewnątrz
- Deska rozdzielcza i środkowe powierzchnie drzwi groszkowane
(czarne), elementy akcentowe w kolorze białym
- Tapicerka z tkaniny w kolorze czarnym
- 3-ramienna kierownica z klamrą w kolorze czarnym błyszczącym
- Fotel pasażera umożliwiający przewożenie długich przedmiotów
(oparcie całkowicie składane)
- Schowek na relingi w klapie tylnej
- Elektryczne podnośniki szyb z komfortowym sterowaniem
i ochroną przed zakleszczeniem
- Szyba tylna podgrzewana
- Gniazdo 12 V z pokrywką na konsoli środkowej
- Mocowanie fotelika dziecięcego ISOFIX na fotelu pasażera,
z ręcznym wyłączaniem poduszki powietrznej
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Zamek centralny z pilotem radiowym, wizualnym powiadamianiem
o zamknięciu i immobilizerem
- Automatyczny układ start-stop
- ESP® – elektroniczny system stabilizujący tor jazdy
- ABS – system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania,
z elektronicznym systemem podziału siły hamowania
- Asystent bocznego wiatru
- Asystent ruszania na wzniesieniu
- Układ kontroli ciśnienia w oponach
- Tempomat z limiterem (zmienny ogranicznik prędkości jazdy)
- Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
- Boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera (zespolone
poduszki chroniące głowę i klatkę piersiową)
- Poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy
- Drive lock – automatyczna blokada drzwi podczas jazdy
Elektronika i bajery
- Zdalne odblokowywanie dachu za pomocą komfortowego
kluczyka z 3 przyciskami
- Zintegrowana tablica wskaźników z monochromatycznym
wyświetlaczem LCD i komputerem pokładowym
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Bezpieczny szkielet tridion w kolorze cool
silver (metalik)
- Panele nadwozia w kolorze black-to-yellow (metalik)
- Osłona chłodnicy w kolorze black-to-yellow (metalik)
- Pakiet Sleek Style - alufelgi 16" z 8 ramionami w kształcie litery Y, lakierowane w kolorze czarnym (+2 597,54 PLN)
- Reflektory przeciwmgielne
- Zestaw wskaźników LED i czujników (+2 197,89 PLN)
- Układ wydechowy z chromowaną nakładką na końcówkę
- Reflektory halogenowe H4 z funkcją „Welcome”, zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej w technice diod LED i światłowodowej oraz światłami tylnymi z diodami LED
- Reflektory przeciwmgielne ze światłami doświetlającymi zakręty
- Lusterka zewnętrzne regulowane i ogrzewane elektrycznie
Wewnątrz
- Tapicerka z materiału skóropodobnego w kolorze czarnym
- Podgrzewane fotele kierowcy i pasażera
- Pakiet schowków (+ 339,68 PLN)
- Sportowe pedały ze szczotkowanej stali szlachetnej
- Siatka na konsoli środkowej przy nogach pasażera (+ 119,89 PLN)
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Dodatkowy wskaźnik z zegarem kokpitowym i obrotomierzem (+599,43 PLN)
Elektronika i bajery
- Pakiet Cool & Media - klimatyzacja automatyczna i nawigacja satelitarna (+ 6 993,37 PLN)
- System nagłaśniający JBL (+2 177,92 PLN)
- Czujnik deszczu i oświetlenia
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 651 km
Tagi: 0.9 , 2016 , cabrio , fortwo , fortwo cabrio , kabriolet , prime , smart , smart fortwo , smart-test , Test , turbo , wideo