MENU

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection – pierwszy kontakt

Peugeot 208 1.2 PureTech 82 KM Style – dawno...

2 stycznia 2017 Testy, Wideo Autor:

Renault Mégane GT 1.6 TCe EDC 205 KM – test

Miłośników Renault Megane można podzielić na dwa obozy. Pierwszy docenia je jako dobrze wyglądającego, komfortowego hatchbacka. Taką propozycję już zresztą testowaliśmy. Druga grupa to wyznawcy kościoła Renault Sport, z którego wywodzi się uwielbiana przez wielu wersja Megane RS.

A gdyby spróbować stworzyć auto, które będzie sprawdzać się na obu tych frontach? Tak powstała kompromisowa odmiana GT, która zasługuje przynajmniej na miano warm hatcha. Zainteresował się nią Maciek, który sprawdził dynamiczne Renault w naszym teście.

 


2016-renault-megane-gt-test-1 2016-renault-megane-gt-test-2 2016-renault-megane-gt-test-3 2016-renault-megane-gt-test-4 2016-renault-megane-gt-test-5 2016-renault-megane-gt-test-6 2016-renault-megane-gt-test-7 2016-renault-megane-gt-test-8 2016-renault-megane-gt-test-9 2016-renault-megane-gt-test-10 2016-renault-megane-gt-test-11 2016-renault-megane-gt-test-12 2016-renault-megane-gt-test-13 2016-renault-megane-gt-test-14 2016-renault-megane-gt-test-15 2016-renault-megane-gt-test-16 2016-renault-megane-gt-test-17 2016-renault-megane-gt-test-18 2016-renault-megane-gt-test-19 2016-renault-megane-gt-test-20 2016-renault-megane-gt-test-21 2016-renault-megane-gt-test-22 2016-renault-megane-gt-test-23 2016-renault-megane-gt-test-24


Technikalia

Serce:Energy TCe 200 - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów:automatyczna, dwusprzęgłowa EDC, 7-biegowa
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1618 cm3
Moc:205 KM (151 kW), przy 6000 obr./min
Moment obrotowy:280 Nm przy 2400 obr./min
Prędkość maksymalna:230 km/h
Sprint 0-100km/h7,1 s
Spalanie (dane producenta):
7,9 / 4,8 / 6,0 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2134 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon225/40 R18
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata

Jak duże?

Długi?4359 mm
Szeroki?2058 mm
Wysoki?1447 mm
Rozstaw osi:2669 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1392 kg
Ładowność:532 kg
Bagażnik:434 l
Średnica zawracania:10,4 m
Pojemność baku:50 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:59 900 PLN (SCe 115 Life)
Cena testowanej wersji:103 100 PLN
Cena testowanego egzemplarza:około 123 750 PLN

 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Światła do jazdy dziennej LED (6 LED)
- Tylne światła LED 3D "Edge Light" (włączone na stałe)
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane, składane ręcznie oraz podgrzewane
- Stalowe obręcze kół 16"

Wewnątrz
- System mocowania fotelika dla dziecka Isofix na bocznych, tylnych miejscach
- Elektrycznie podnoszone szyby przednie
- Kierownica z regulacją wysokości i głębokości
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Tylna kanapa w układzie 1/3-2/3
- Tapicerka materiałowa

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania (AFU)
- System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC)
- System wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA)
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Regulator-ogranicznik prędkości
- Boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową i miednicę osób siedzących na przednich miejscach
- Poduszki kurtynowe
- Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego
- Ręczny hamulec postojowy

Elektronika i bajery
- Klimatyzacja manualna
- Radioodtwarzacz Bluetooth®, USB/jack, wyświetlacz 4,2’’

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Światła do jazdy dziennej LED "Edge Light"
- Światła przednie Full LED „Pure Vision”
- Wycieraczki przedniej szyby o zmiennej częstotliwości pracy, z czujnikiem deszczu i światła
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane i składane oraz podgrzewane
- Ozdobna, chromowana listwa w dolnej części szyb bocznych
- Elementy design zewnętrznego w kolorze ciemnoszarym
- Specjalny przedni zderzak z grillem o strukturze plastra miodu
- Tylny dyfuzor typu F1
- Oznakowanie GT / RENAULT SPORT
- Szyby tylne przyciemniane
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich 18" (+ 1500 zł)

Wewnątrz
- Zagłówki na przednich miejscach wbudowane w fotele, zagłówki na tylnych miejscach z regulacją wysokości
- Łopatki zmiany biegów przy kierownicy
- Lusterko wewnęrzne elektrochromatyczne
- Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
- Fotel pasażera z przodu z regulacją wysokości
- Fotele przednie sportowe, z wbudowanymi zagłówkami
- Konsola centralna z podłokietnikiem regulowanym wzdłużnie, schowkiem w podłokietniku i dwoma
miejscami na kubek oraz nawiewem na tylne miejsca
- Tapicerka alcantara (+ 5300 zł)
- Nakładki na progi drzwi przednich
- Elementy design wewnętrznego w kolorze niebieskim
- Aluminiowe nakładki na pedały
- Oznakowanie GT / RENAULT SPORT

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS)
- System wspomagania przy ruszaniu pod górę
- Aktywny regulator prędkości (ACC)
- R-EPS układ kierowniczy mechaniczny z elektrycznie napędzaną listwą zębatą
- Układ 4 kół skrętnych 4CONTROL
- System kontroli pasa ruchu (LDW) i funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
(AHL)
- System ostrzegania o nadmiernej prędkości, z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (+ 450 zł)
- System wspomagania parkowania tyłem
- System wspomagania parkowania "Easy Park Assist", z kamerą cofania

Elektronika i bajery
- Zespół zegarów i wskaźników z kolorowym, 7-calowym ekranem TFT
- Przezierny wyświetlacz Head-Up (+ 1500 zł)
- Karta Renault Hands Free, z funkcją powitalną
- System MULTI-SENSE (wersja podstawowa)
- Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
- Radioodtwarzacz Bluetooth®, USB/jack, wyświetlacz kolorowy 7'
- Bose® Sound System
- System multimedialny R-LINK 2, ekran dotykowy 8,7''

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1330 km

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Comments are closed.

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij