Najpierw było BMW X6, potem mniejsze X4 i nagle każda marka zachciała mieć w swoim portfolio coupe-SUVa. Póki co rękawicę Bawarczykom rzucił jedynie Mercedes – najpierw za pośrednictwem GLE Coupe, teraz poprzez GLC Coupe .
Z “klasycznym” wydaniem GLC mieliśmy już do czynienia. Teraz Marcin, wraz z dealerem Auto-Studio z Łodzi, na warsztat bierze jego bardziej stylową odmianę napędzaną dodatkowo silnikiem benzynowym.
Technikalia
Serce: 250 - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów: 9-biegowa, automatyczna 9G-TRONIC
Napęd: na wszystkie koła 4MATIC
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1991 cm3
Moc: 211 KM (155 kW) przy 5500 obr/min
Moment obrotowy: 350 Nm przy 1200-1400 obr/min
Do "setki": 7,3 s
Prędkość maksymalna: 222 km/h
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia): 8,4 / 6,0 / 6,9 l /100 km
12 / 7,5 / 9 l / 100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 159 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył) wielowahaczowe
Rozmiar opon 255/45 R20
Gwarancja mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 4732 mm
Szeroki? 1890 mm
Wysoki? 1602 mm
Rozstaw osi: 2873 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1785 kg
Ładowność: 645 kg
Bagażnik: 500 l (max. 1400 l)
Średnica zawracania: 11,8 m
Pojemność baku: 66 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa testowanego egzemplarza: 203 000 PLN
Testowany egzemplarz: 259 088 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Pakiet Chrom
- Asystent świateł przednich
- Automatyczne otwieranie pokrywy bagażnika
- Wycieraczka przedniej szyby sterowana czujnikiem deszczu
- Lusterka zewnętrzne podgrzewane i elek. regulowane
Wewnątrz
- Listwy progowe z logo Mercedes-Benz
- EASY-PACK - elektrycznie sterowana tylna klapa
- Elektrycznie regulowane przednie fotele
- Elektrycznie sterowane szyby z funkcją one-touch
- Siatka bagażowa z lewej strony przestrzeni ładunkowej
- Zbiornik paliwa o zwiększonej pojemności (66l)
- Mechaniczna regulacja kierownicy w pionie
- Wielofunkcyjna, trójramienna kierownica obszyta skórą
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- 3-stopniowy system Electronic Stability Program (ESP®)
- ADAPTIVE BRAKE z funkcją HOLD
- Attention Assist - asystent wspomagania koncentracji
- CPA - system zapobiegający kolizjom
- Kamera cofania
- Kurtyny powietrzne (WINDOWBAG)
- Poduszka powietrzna chroniąca kolana
Elektronika i bajery
- Klimatyzacja THERMATIC
- Komputer pokładowy z wyświetlaczem wielofunkcyjnym
- Audio 20 CD
- Bluetooth
- Głośniki z systemem FrontBass®
- KEYLESS-GO – starter
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Pakiet AMG – elementy zewnętrzne (+ 11 291 PLN)
- Pakiet lusterek (+ 2540 PLN)
- Lakier Szarość selenitu metalik (+ 4403 PLN)
- Obręcze kół AMG ze stopów metali lekkich, 20” (+ 4799 PLN)
- Reflektory LED statyczne (+ 4883 PLN)
- Szyby atermiczne z izolacją akustyczną (+ 677 PLN)
Wewnątrz
- Pakiet aranżacji przestrzeni bagażowej (+ 734 PLN)
- Pakiet AMG – elementy wewnętrzne (+ 3952 PLN)
- Dywaniki AMG
- EASY-PACK - osłona przestrzeni bagażowej (+ 339 PLN)
- Oświetlenie ambient (+ 1242 PLN)
- Podgrzewane fotele przednie (+ 1835 PLN)
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- DYNAMIC SELECT
- PARKTRONIC z aktywnym asystentem parkowania (+ 4121 PLN)
Elektronika i bajery
- Pakiet Night (+ 2823 PLN)
- Antena GPS
- Garmin MAP PILOT (+ 2823 PLN)
- Live Traffic Information
- System dźwiękowy Burmester Surround (+ 4375 PLN)
- Touchpad do sterowania systemem telemtycznym (+ 621 PLN)
Tagi: 2016 , 4matic , 9g tronic , coupe , glc , glc 250 , glc coupe , mercedes , Mercedes-Benz , mercedes-benz , Test , wideo