Wśród niemieckiej klasy premium ugruntował się ostatnio pewien trend, który zdecydowanie stawia na dość zachowawczą ewolucję gamy modelowej. Można nawet stwierdzić, że zamiast nowych generacji dostajemy jedynie coś na kształt faceliftingu, a z postępem wygrywa konserwatyzm. Widać to w nowych modelach Mercedesa, BMW i oczywiście Audi.
Tyle, że to, co najważniejsze dzieje się pod dobrze znaną karoserią. I choć nowego Audi A4 oznaczonego symbolem B9 na pierwszy rzut oka możemy nawet nie odróżnić od poprzednika to nikt nie może powiedzieć, że nic się nie zmieniło. “Przewaga dzięki technice” – to hasło przewodnie marki jeszcze dobitniej tu widać. Nasz pierwszy kontakt z nowym A4 wykazał, że tak naprawdę postęp jest bardzo wyraźny.
Technikalia
Serce: | 2.0 TFSI - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | 7-stopniowa, automatyczna S-tronic |
Napęd: | quattro |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1984 cm3 |
Moc: | 252 KM (185 kW), przy 5000 obr./min |
Moment obrotowy: | 370 Nm przy 1600-4500 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 250 km/h |
Sprint 0-100km/h | 6,3 s |
Spalanie (dane producenta): | 7,4 / 5,0 / 5,9 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 137 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | wielowahaczowe/wielowahaczowe |
Rozmiar opon | 245/35 R19 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata |
Jak duże?
Długi? | 4720 mm |
Szeroki? | 1842 mm |
Wysoki? | 1427 mm |
Rozstaw osi: | 2820 mm |
Ile drzwi? | 4 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1505 kg |
Ładowność: | 495 kg |
Bagażnik: | 480 l |
Średnica zawracania: | 11,0 m |
Pojemność baku: | 54 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 131 500 PLN (1.4 TFSI) |
Testowany egzemplarz: | około 270 000 PLN |
Tagi: 2.0, 2016, a4, a4 2.0 tfsi, a4 b9. b9, audi, audi quattro experience, audi-test, nowe a4, pierwszy kontakt, quattro, Test, tfsi, wideo