Statystyki sprzedaży dla francuskiego producenta są bardzo dobre, Renault stało się właśnie siłą numer dwa na Starym Kontynencie jednocześnie spychając na trzecią lokatę Forda.
Liderem rynku europejskiego nadal jest Volkswagen, który w pierwszej połowie roku sprzedał ponad 900 000 aut. Renault zajęło drugie miejsce z ilością nieco ponad 595 tysięcy sprzedanych samochodów, jednocześnie na drugim stopniu podium zastępując Forda, który w pierwszej połowie roku sprzedał 30 000 pojazdów mniej. O skali sukcesu Renault jednak nie świadczą tylko suche dane liczbowe odzwierciedlające to ile aut danej marki jeździ po europejskich drogach, ale także wzrosty sprzedaży. Podczas gdy w Europie średni wzrost wyniósł 9% w stosunku do analogicznego okresu roku 2015, Renault zanotowało 15%-owy wzrost sprzedaży.
Francuzi sukces mogą zawdzięczać fantastycznie sprzedającym się crossoverom. Captur i Kadjar co prawda na rynek weszły nieco spóźnione, jednak w pierwszej połowie roku sprzedało się w sumie 117 989 sztuk Captura (wzrost o około 10 000 sztuk z analogicznym okresem 2015) oraz ponad 70 000 większego Kadjara. W przypadku tego drugiego wzrost jest blisko dziesięciokrotny, jednak należy pamiętać, że model na rynek wszedł w kwietniu 2015, co sprawia, że statystyki nie można wprst porównać.
Liderem sprzedaży Renault pozostaje miejskie Clio. Systematycznie spada jednak w Europie sprzedaż minivanów, francuski producent jednak liczy na odwrócenie tej tendencji w swoim przypadku za sprawą nowego Espace’a oraz Scenica.
Tagi: captur, clio, kadjar, Renault, rynek, sprzedaż, statystyki