Lexus ES to najpopularniejszy samochód japońskiego producenta. Na naszym rynku zastępuje on chwalonego przez nas GSa, którego mieliśmy okazję testować kilka lat temu.
Pod paroma względami mamy tu krok w przód, ale pod paroma też – zdecydowany krok w tył. W dodatku jest to samochód, który właściwie trudno porównać z jego konkurencją, gdyż jest to ostatnia klasyczna hybryda tej klasy. Wszyscy wspierają się już doładowaniem z gniazdka. O dość „archaicznym” podejściu do ekologicznej limuzyny opowie Wam dzisiaj Marcin.
Technikalia
| Serce: | 2.5 Hybrid - benzynowy wolnossący i elektryczny |
| Skrzynia biegów: | e-CVT - bezstopniowa, automatyczna |
| Napęd: | na przednie koła |
| Liczba cylindrów i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 2487 cm3 |
| Moc: | 218 KM (160 kW) |
| Moment obrotowy: | silnik benzynowy: 221 Nm silnik elektryczny: 202 Nm |
| Prędkość maksymalna: | 180 km/h |
| Sprint 0-100km/h: | 8,9 s |
| Spalanie (dane producenta): | 5,1 / 4,5 / 4,7 l/100km Miasto / trasa / średnie |
| Wydychanie CO2: | 106 g/km |
| Hamulce (przód/tył): | tarczowe wentylowane/tarczowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył): | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
| Rozmiar opon: | 235/45 R18 |
| Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy km; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4975 mm |
| Szeroki? | 1865 mm |
| Wysoki? | 1445 mm |
| Rozstaw osi: | 2870 mm |
| Ile drzwi? | 4 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1680-1740 kg |
| Ładowność: | 410-470 kg |
| Bagażnik: | 454 l |
| Średnica zawracania: | 10,4 m |
| Pojemność baku: | 50 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 229 900 PLN (ES 300h Elegance) |
| Cena testowanej wersji: | 304 900 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | 311 900 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 1016 km |


































