Renault Megane Grandtour w odmianie GT dCi brzmi trochę jak… kryzys osobowości. Modny kompakt w rodzinnym wydaniu, który aspiruje do sportowych emocji, ale pod maską skrywa tylko silnik wysokoprężny. Skomplikowany przepis, z którego mogą wyjść różne rezultaty.
W takim aucie istotne jest wiele spojrzeń – zarówno to od strony funkcjonalnej, jak w przypadku każdego szanującego się kombi, jak i tej sportowej. Wszak i tutaj na każdym kroku spotykamy eksponowane logotypy Renault Sport… Ze wszystkimi aspektami Megane Grandtour GT dCi 160 zmierzył się Maciek.
Technikalia
Serce: 1.6 GT dCi 160 - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa, 6-biegowa EDC
Napęd: na przednie koła
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1598 cm3
Moc: 163 KM (120 kW) przy 4000 obr./min
Moment obrotowy: 380 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maksymalna: 214 km/h
Sprint 0-100km/h 8,9 s
Spalanie (dane producenta):
5,3 / 4,4 / 4,7 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 124 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) niezależne typu McPherson/wielowahaczowe
Rozmiar opon 225/40 R18
Gwarancja mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 4626 mm
Szeroki? 1814 mm
Wysoki? 1457 mm
Rozstaw osi: 2712 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1516 kg
Ładowność: 539 kg
Bagażnik: 580 l
Średnica zawracania: 10,4 m
Pojemność baku: 47 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 63 900 PLN (Grandtour Life SCe 115)
Cena testowanej wersji: 115 900 PLN
Cena testowanego egzemplarza: 139 200 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Stalowe obręcze kół 16“
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane, składane ręcznie i podgrzewane
- Zewnętrzne klamki drzwi i obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia
- Ozdobna, chromowana listwa w dolnej części szyb bocznych (wyłącznie w Megane Grandtour)
- Światła do jazdy dziennej LED (6 LED)
- Tylne światła LED 3D Edge Light (włączone na stałe
Wewnątrz
- Zagłówki na przednich i tylnych miejscach z regulacją wysokości
- System mocowania fotelika dla dziecka Isofix na tylnych bocznych miejscach
- System uruchamiania silnika za pomocą kluczyka
- Klimatyzacja manualna
- Szyby przednie elektrycznie podnoszone
- Tapicerka materiałowa
- Kierownica z regulacją wysokości i głębokości
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Tylna kanapa w układzie 1/3-2/3
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS + system wspomagania nagłego hamowania (AFU)
- System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC)
- System wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA)
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera)
- Boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu chroniące głowę i klatkę piersiową
- Poduszki kurtynowe
- Regulator-ogranicznik prędkości
- 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na przednich i tylnych miejscach
- Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego
- Zestaw do naprawy uszkodzenia opony
Elektronika i bajery
- Centralny zamek drzwi
- Radioodtwarzacz z Bluetooth®, USB/jack, wyświetlacz monochromatyczny 4,2’’
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich 17”
- Specyficzne elementy designu zewnętrznego i wewnętrznego GT
- Światła przednie Full LED Pure Vision
- Bez świateł przeciwmgłowych
- Ozdobna, chromowana listwa w dolnej części szyb bocznych
- Szyby tylne przyciemniane
- Relingi dachowe (wyłącznie w Megane Grandtour)
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane i składane oraz podgrzewane
- Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia, z ozdobną wstawką w kolorze chromu
- Chromowana końcówka układu wydechowego
Wewnątrz
- Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
- Fotele przednie sportowe, z wbudowanymi zagłówkami, z tapicerką materiałową
- Fotel pasażera z przodu z regulacją wysokości (oparcie fotela bez możliwości złożenia w Megane Grandtour)
- Tylna kanapa w układzie 1/3–2/3, z podłokietnikiem i systemem Easy Break (wyłącznie w Megane Grandtour)
- Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne
- Wycieraczki przedniej szyby o zmiennej częstotliwości pracy, czujnik deszczu i światła
- Konsola centralna z podłokietnikiem regulowanym wzdłużnie, schowkiem w podłokietniku, dwoma miejscami na kubki oraz nawiewem na tylne miejsca
- Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Układ 4 kół skrętnych 4CONTROL
- Łopatki zmiany biegów przy kierownicy
- System kontroli pasa ruchu
- Funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
- System wspomagania parkowania tyłem
Elektronika i bajery
- Karta Renault Hands Free
- System MULTI-SENSE w wersji podstawowej
- Zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 7-calowym ekranem TFT
- Radioodtwarzacz z Bluetooth®, USB/jack, wyświetlacz kolorowy 7’’
Wyposażenie dodatkowe egzemplarza
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich 18'', wzór Magny-Cours
- Tapicerka alcantara + wstawki w kolorze niebieskim
- Fotele przednie podgrzewane
- Automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny
- Dach szklany, otwierany (nad przednimi miejscami)
- Wyświetlacz przezierny Head-Up
- System ostrzegania o nadmiernej prędkości, z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
- Zestaw do naprawy uszkodzenia opony
- Pakiet Multimedia Premium 8,7''
- Pakiet Bezpieczeństwa Premium
- Pakiet Easy Parking
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 1635 km
Tagi: 2017 , 2017 renault megane , automat , dci 160 , diesel , edc , grand tour , grandtour , gt , megane , megane 1.6 , megane dci , megane grandtour , megane gt , megane gt dci 160 , megane gt edc , megane gt opinia , megane gt prezentacja , megane kombi , megane recenzja , Renault , Renault , renault megane , renault megane grandtour , renault megane gt , renault megane gt dci , renault megane gt grandtour , renault megane test , Test , wideo