Ciekawe jest to, że największy udział w rynku pikapów mają marki japońskie. Wszak nie jest to typ auta, który kojarzyłby się nam z tym krajem. Tu raczej myślami wędrujemy w stronę Stanów Zjednoczonych, a w przypadku Kraju Kwitnącej Wiśni – zdecydowanie innych samochodów. Pikap to jednak specyficzny gatunek, a jednym z modeli odpowiedzialnych za ten stan rzeczy jest Nissan Navara .
W kolejnym odcinku szukamy powodów, dla których to właśnie ten przedstawiciel tego segmentu cieszy się popularnością. Okazuje się, że w przypadku niedawno wprowadzonej nowej generacji odpowiedź jest dość złożona. Wyjaśni Wam to Wiktor w teście Nissana Navary NP300 z mocniejszym wariantem silnika 2.3 dCi.
Technikalia
Serce: 2.3 dCi 190 - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa
Napęd: na cztery koła
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 2298 cm3
Moc: 190 KM (140 kW) przy 3750 obr./min
Moment obrotowy: 450 Nm przy 1500-2500 obr./min
Prędkość maksymalna: 184 km/h
Sprint 0-100km/h 10,8 s
Spalanie (dane producenta):
6,9 / 6,0 / 6,3 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 167 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) wielowahaczowe, kolumnowe/wielowahaczowe, sprężynowe
Rozmiar opon 265/60 R18
Gwarancja mechaniczna: 5 lat/160 000 km; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata
Jak duże?
Długi? 5330 mm
Szeroki? 1850 mm
Wysoki? 1840 mm
Rozstaw osi: 3150 mm
Ile drzwi? 4
Ile miejsc? 5
Ciężki? 2012 kg
Ładowność: 1023 kg
Bagażnik: -
Średnica zawracania: 12,4 m
Pojemność baku: 73 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 120 730 PLN (King Cab VISIA dCi 160 6M/T)
Cena testowanej wersji: 154 020 PLN
Cena testowanego egzemplarza: 170 024 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Felgi stalowe 16”
- Lampa stop w technologii LED
- Lusterka zewnętrzne, klamki drzwi oraz przedni zderzak w kolorze czarnym (KC i CC)
- Zderzak przedni w kolorze nadwozia (Dual Cab)
- Tylny spoiler (metalowy, zintegrowany)
- Zderzak tylny w kolorze czarnym, typu rurowego
- Osłony przeciwbłotne
- Światła do jazdy dziennej
Wewnątrz
- 3 gniazda 12V w kabinie
- 3 tylne zagłówki (tylko Dual Cab)
- 5-drążkowe tylne zawieszenie (tylko Dual Cab)
- Elektrycznie regulowane szyby boczne z przodu
- Nawiew drugiego rzędu siedzeń
- Podnoszone tylne siedzenia
- Podłokietnik przedni
- Możliwość demontażu tylnych siedzeń (tylko King Cab)
- Regulowane elektrycznie lusterka zewnętrzne
- Regulowany w 4 kierunkach fotel przedni pasażera
- Regulowany w 6 kierunkach fotel kierowcy
- System mocowania fotelików ISOFIX (skrajne fotele drugiego rzędu - tylko Dual Cab)
- Tylna lampka
- Uchwyty haczykowe dla zabezpieczenia ładunku
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Centralny zamek
- Monitor kamery cofania z regulacją natężenia światła
- ABS, EBD, system kontroli trakcji (VDC)
- Asystent zjazdu ze wzniesienia
- Elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (ELSD)
- Koło zapasowe
- Poduszki powietrzne: kierowcy, pasażera, boczne, kurtynowe, poduszka kolanowa kierowcy
- Rama ochronna
- Spryskiwacze lamp przednich (tylko Dual Cab)
- System automatycznego hamowania awaryjnego (tylko Dual Cab)
- System wspomagania ruszania pod górę
- Wyłącznik przedniej poduszki pasażera
Elektronika i bajery
- Czujnik zmierzchu
- Elektromagnetyczna blokada klapki wlewu paliwa
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- 18" felgi ze stopów metali lekkich (265/60 R18)
- Chromowane lusterka zewnętrzne i atrapa chłodnicy
- Chromowane nakrętki kół
- Chromowane zewnętrzne i wewnętrzne klamki drzwi
- Chromowany próg tylnego zderzaka
- Dodatkowy stopień ułatwiający wsiadanie
- Sygnalizacja skrętu i zmiany pasa LED
- Przednie lampy przeciwmgłowe z chromowanymi obwódkami
- Przednie reflektory w technologii LED
- Przyciemniane szyby
- Relingi dachowe
- Szyba przednia przyciemniana w górnej części
- Podświetlane progi
Wewnątrz
- Skórzane fotele
- Podgrzewane przednie siedzenia
- Skórzana gałka dźwigni zmiany biegów
- Skórzana kierownica
- Automatyczna dwustrefowa klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym
- Automatyczne poziomowanie przednich świateł
- Automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne
- C-channel system - uniwersalny system mocowania ładunku
- Elektrycznie regulowane szyby z tyłu (tylko Dual Cab)
- Energooszczędne lampy przednie oraz kabinowe
- Fotel kierowcy regulowany w 8-kierunkach
- Podświetlane lusterko w osłonie przeciwsłonecznej pasażera
- Schowek na okulary
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- 4 tylne czujniki parkowania
Elektronika i bajery
- Kolorowy wyświetlacz zestawu wskaźników
- Elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka zewnętrzne
Wyposażenie dodatkowe egzemplarza
- Czarna skórzana tapicerka
- System parkowania tyłem
- Blokada tylnego dyferencjału
- 18" standardowe felgi ze stopów metali lekkich
- Lakier żółty (EAU)
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 1128 km
Tagi: 2.3 dci , 2017 , 4x4 , film , galeria , manual , navara , navara 2017 , navara np300 , navara np300 test , Nissan , nissan , nissan navara , nissan navara dane techniczne , nissan navara np300 , nissan navara np300 test , nissan navara opinia , nissan navara prezentacja , nissan navara recenzja , nissan navara review , nissan navara zdjęcia , nissan polska , pickup , pikap , tekna , wideo