Często producenci chwalą się postępowym charakterem, prześcigają się w wyścigu zbrojeń i wręcz napastują klientów nowoczesnością i technologią. Od czasu do czasu zdarzy się jednak auto, które idzie nieco pod prąd i próbuje przekonać do siebie zupełnie inną atmosferą. Taką alternatywą jest Infiniti Q70 .
To jednak niekoniecznie przestarzałe auto, choć na pierwszy rzut oka może wydawać się nieco staroświeckie. Mimo, że trudno szukać tu innowacyjnego klimatu, to w tej wersji nie brakuje technologicznych ciekawostek. To bowiem limuzyna z napędem hybrydowym, gdzie silnik elektryczny wspiera mocne V6. Czy taki miszmasz może do siebie przekonać? Z Infiniti Q70 trochę czasu spędził Wiktor, o czym opowie Wam w teście.
Technikalia
Serce: 3.5 Hybrid - benzynowy wolnossący + elektryczny
Skrzynia biegów: automatyczna, 7-biegowa
Napęd: na tylne koła
Liczba cylindrów i układ cylindrów: V6
Pojemność: 3498 cm3
Moc: moc układu: 364 KM (268 kW)
silnik spalinowy: 306 KM (225 kW) przy 6800 obr./min
silnik elektryczny: 68 KM (50 kW) przy 1646-2000 obr./min
Moment obrotowy: silnik spalinowy: 350 Nm przy 5000 obr./min
silnik elektryczny: 290 Nm przy 1646 obr./min
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Sprint 0-100km/h: 5,3 s
Spalanie (dane producenta):
8,7 / 5,3 / 6,2 l/100 km
11,0/7,5/9,0 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2: 145 g/km
Hamulce (przód/tył): tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył): dwuwahaczowe/wielowahaczowe
Rozmiar opon: 245/50 R18
Gwarancja mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów, perforacyjna: 12 lat, na lakier: 3 lata
Jak duże?
Długi? 4980 mm
Szeroki? 1845 mm
Wysoki? 1493 mm
Rozstaw osi: 2900 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1920 kg
Ładowność: 480 kg
Bagażnik: 350 l
Średnica zawracania: 11,4 m
Pojemność baku: 70 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 202 340 PLN (Q70 2.2d)
Cena testowanej wersji: 288 040 PLN
Cena testowanego egzemplarza: około 297 000 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- 18-calowe, dziesięcioramienne felgi aluminiowe
- Podgrzewane, elektrycznie regulowane i składane lusterka zewnętrzne
- Reflektory w technologii LED z automatyczną regulacją wysokości i światłem do jazdy dziennej
- Przednie światła przeciwmgielne w technologii LED
- Podwójne rury wydechowe z chromowym wykończeniem
- Płynne, automatyczne zamykanie bagażnika
Wewnątrz
- Lusterko wsteczne z funkcją automatycznego przyciemniania
- Elektryczne szyby we wszystkich drzwiach, opuszczane jednym naciśnięciem przycisku, z funkcją zamykania
inteligentnym kluczykiem (I-Key) i systemem zapobiegającym przycięciu palców
- Analogowy zegar INFINITI
- Podwójne szyby w przednich i tylnych drzwiach
- Wielofunkcyjna kierownica
- Kierownica i dźwignia zmiany biegów obszyte skórą
- Kolumna kierownicy z elektryczną regulacją wysokości i oddalenia
- Wykończenie wnętrza – japońskie drewno jesionowe
- Tapicerka welurowa
- Elektryczna regulacja fotela kierowcy w dziesięciu kierunkach
- Elektryczna regulacja fotela pasażera w dziesięciu kierunkach
- Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy
- Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego w fotelu pasażera z przodu
- Podgrzewane i wentylowane przednie fotele
- System ISOFIX na tylnych siedzeniach umożliwiający montowanie fotelików dziecięcych
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Inteligentne wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości pojazdu
- System start-stop
- System monitorujący i pokazujący na wyświetlaczu poziom ciśnienia w oponach
(TPMS – Tyre Pressure Monitoring System)
- Układ ułatwiający ruszanie pod górę
- 6 poduszek powietrznych (przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera; boczne poduszki powietrzne dwukomorowe, chroniące osobno biodra i klatkę piersiową z przodu; kurtyny powietrzne przednie i tylne)
- Aktywne zagłówki przednich foteli
- Czujnik deszczu i czujnik zmierzchu
- Układ zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania (ABS – Anti-lock Braking System) na cztery koła,
elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD – Electronic Brake force Distribution), system kontroli trakcji (TCS -
Traction Control System) oraz system kontroli dynamiki pojazdu (VDC – Vehicle Dynamic Control)
- Ogranicznik prędkości
- Wspomaganie hamowania (BA – Brake Assist)
- Przednie pasy bezpieczeństwa z systemem Pre-Crash
- Tempomat (Cruise Control)
- Odszraniacz wycieraczek przedniej szyby
- Przełącznik trybu jazdy INFINITI
- Kontrolka jazdy ekologicznej
- Kamera cofania
Elektronika i bajery
- Inteligentny kluczyk ( I-Key) z funkcją inteligentnego zapłonu i otwierania bagażnika oraz poszerzoną pamięcią
- Kolorowy wyświetlacz centralny z wielofunkcyjnym sterownikiem INFINITI (INFINITI Controller)
- System oświetlenia sekwencyjnego
- Adaptacyjna klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną recyrkulacją powietrza
- Nawiew klimatyzacji na tył
- Gniazdko 12 V w konsoli centralnej
- System nagłośnieniowy z 6 głośnikami
- Odtwarzacz płyt CD, obsługujący formaty MP3 i WMA, z INFINITI Music Boxem o pojemności 2 GB
- Technologia Bluetooth® do komunikacji z telefonami komórkowymi i korzystania z poleceń głosowych
- Bezprzewodowy transfer muzyki – Bluetooth® audio streaming
- Połączenie USB/iPod i wejście AUX-RCA
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Lakier metalizowany
- Lusterka zewnętrzne z synchronizacją składania
Wewnątrz
- Okno dachowe otwierane elektrycznie
- Tapicerka skórzana
- Podgrzewane i wentylowane przednie fotele
- Wykończenie wnętrza – drewno jesionowe powlekane
proszkowanym srebrem
- Tapicerka z delikatnej skóry typu semi anilina
- Zapamiętywanie ustawienia fotela kierowcy, kolumny
kierownicy i lusterek bocznych, połączone z pamięcią inteligentnego kluczyka (I-Key)
- Podgrzewana kierownica
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- System odzyskiwania energii z hamowania
- System imitujący odgłosy nadjeżdżającego samochodu
(VSP – Approaching Vehicle Sound for Pedestrians)
- Dojazdowe koło zapasowe
- Przednie i tylne czujniki parkowania z wyświetlaczem
- Panoramiczna kamera 360° (AVM – Around View Monitor)
z czujnikami, funkcją wykrywania ruchomych obiektów
(MOD – Moving Object Detection) i asystentem parkowania
- Aktywna kontrola trakcji (ATC — Active Trace Control)
- Inteligentny tempomat z pełnym zakresem prędkości
- Systemy ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa
ruchu (LDW – Lane Departure Warning) oraz
zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu
(LDP – Lane Departure Prevention)
- Systemy ostrzegania przed martwym polem
(BSW – Blind Spot Warning) i eliminacji martwego pola
(Blind Spot Intervention™)
- Prewencyjny system hamowania awaryjnego
(Forward Emergency Braking)
- System ostrzegania przewidujący kolizję z przodu
(Predictive Forward Collision Warning)
- Wspomaganie kontroli dystansu
(DCA – Distance Control Assist)
- System zapobiegania kolizjom z tyłu
(BCI – Back-up Collision Intervention)
- System doświetlania zakrętów
(AFS – Adaptive Front-lighting System) ze spryskiwaczami
Elektronika i bajery
- Klimatyzacja „Leśne powietrze” (Forest Air® )
z automatyczną recyrkulacją powietrza, trybem „Bryza”,
jonizatorem powietrza Plasmacluster i filtrem
impregnowanym polifenolem z winogron
- System Connectiviti+ 1
- System nagłośnieniowy Bose® Premium Surround Sound
z 16 głośnikami, cyfrowym dekoderem dźwięku
wielokanałowego Dolby Digitial 5.1 i technologią
harmonicznej redukcji hałasu silnika (EHC – Engine
Harmonic Cancellation)
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 612 km
Tagi: 2017 , 3.5 , dane techniczne , film , galeria , hybrid , hybryda , infiniti , infiniti hybrid , infiniti m , infiniti polska , infiniti q70 , infiniti-test , opinia , premium , premium tech , prezentacja , q 70 , q70 , q70 hybrid , q70 test , q70 test pl , recenzja , review , spalanie , Test , V6 , wideo , zdjęcia