Na większości motoryzacyjnych list marzeń Audi pojawia się z modelami RS i S, ale w rzeczywistości najbardziej kompletny samochód tej marki będzie prezentował się inaczej. Być może właśnie tak, jak przedstawiane dziś przez nas Audi A7.
Mamy tu bowiem funkcjonalne, pięciodrzwiowe nadwozie z duchem sportowego coupe, pomalowane w słynny lakier Nardo Grey i stojące na wielkich czarnych kołach. Pod nim skrywa się co prawda silnik wysokoprężny, ale nie jest to byle jaka jednostka, a do tego okraszona jest podnoszącym ciśnienie pakietem Competition. Czego chcieć więcej? Z Audi A7, na sam koniec jego produkcji, spotkał się Marcin.
Za udostępnienie auta do testu serdecznie dziękujemy dealerowi Audi Krotoski-Cichy z Łodzi!
Technikalia
| Serce: | 3.0 TDI competition - wysokoprężny, turbodoładowany |
| Skrzynia biegów: | Tiptronic - 8-stopniowa, automatyczna |
| Napęd: | na cztery koła quattro |
| Liczba cylindrów i układ cylindrów: | V6 |
| Pojemność: | 2967 cm3 |
| Moc: | 326 KM (240 kW) przy 4000-4500 obr./min |
| Moment obrotowy: | 650 Nm przy 1400-2800 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 250 km/h |
| Sprint 0-100km/h: | 5,1 s |
| Spalanie (dane producenta): | 7,6 / 5,6 / 6,3 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
| Wydychanie CO2: | 167 g/km |
| Hamulce (przód/tył): | tarczowe wentylowane |
| Struktura zawieszenia (przód/tył): | wielowahaczowe/zawieszenie pneumatyczne |
| Rozmiar opon: | 265/35 R20 |
| Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/90 tysięcy km; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4974 mm |
| Szeroki? | 1911 mm |
| Wysoki? | 1420 mm |
| Rozstaw osi: | 2914 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 4 |
| Ciężki? | 2000 kg |
| Ładowność: | 535 kg |
| Bagażnik: | 535 l |
| Średnica zawracania: | 11 m |
| Pojemność baku: | 75 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 229 700 PLN (2.0 TFSI) |
| Cena testowanej wersji: | 365 000 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | około 440 000 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 812 km |















































