Peugeot 3008 przeszedł długą drogę od niezbyt wyrafinowanego, trudnego do zdefiniowania brzydkiego kaczątka, aż do modelu wiodącego prym w niezwykle modnym segmencie crossoverów. Francuska propozycja zgarnęła kilka ważnych nagród – czy rzeczywiście jest tak dobra?
3008 spotkało się nie tylko z dobrym przyjęciem krytyków, ale przede wszystkim klientów. Wygląda na to, że Peugeot odnalazł sposób na niemal idealne wpisanie się w rynkowe trendy. W naszym teście zmierzymy się z tą tezą jeżdżąc autem z silnikiem diesla i wersji Allure. Peugeota sprawdził dla Was Marcin.
Technikalia
Serce: 1.6 BlueHDi - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów: EAT6 - automatyczna
Napęd: na przednie koła
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1560 cm3
Moc: 120 KM (88 kW) przy 3500 obr./min
Moment obrotowy: 300 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maksymalna: 185 km/h
Sprint 0-100km/h 11,6 s
Spalanie (dane producenta):
4,7 / 3,9 / 4,2 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 108 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon 225/55 R18
Gwarancja mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 4447 mm
Szeroki? 1841 mm
Wysoki? 1620 mm (1624 mm z relingami dachowymi)
Rozstaw osi: 2675 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1315 kg
Ładowność: 675 kg
Bagażnik: 520 l
Średnica zawracania: 10,67 m
Pojemność baku: 53 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 89 900 PLN (Access 1.2 PureTech 130 S&S M6)
Cena testowanej wersji: 127 400 PLN
Cena testowanego egzemplarza: 155 050 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Felgi stalowe 17'' + kołpaki Miami
- Wlot powietrza do chłodnicy chromowany z pionowym żebrowaniem
- Chromowana listwa na tylnym zderzaku
- Chromowana listwa dachowa
- Nadkola z listwami ochronnymi
- Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
- Lakier niemetalizowany
- Reflektory przednie halogenowe ze światłami do jazdy dziennej LED
Wewnątrz
- Tapicerka tkaninowa Meco Mistral
- Nowy Peugeot i-Cockpit®: wirtualne zegary, 8" ekran dotykowy (od poziomu Active) i kompaktowa wielofunkcyjna kierownica
- Wykończenie elementów wnętrza chromem
- Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone w stylu Carbon
- Kierownica pokryta skórą
- Flokowany i podświetlany schowek przed pasażerem
- Klimatyzacja manualna z nawiewami w drugim rzędzie siedzeń
- Przedni podłokietnik z klimatyzowanym schowkiem
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
- Elektryczne szyby przednie i tylne, sekwencyjne, z funkcją kontroli przycięcia
- Wycieraczki przedniej szyby z systemem Magic Wash (spryskiwacze w ramionach wycieraczek)
- Wycieraczka tylna uruchamiana automatycznie podczas cofania
- Konsola centralna z dwoma uchwytami na kubki
- Kieszenie w oparciach przednich foteli
- Uchwyty (x4) i wieszaki w drugim rzędzie siedzeń
- Dwupoziomowa podłoga bagażnika
- Lampki do czytania LED w przedniej części podsufitki, oświetlenie LED w drugim rzędzie siedzeń
- Tylna kanapa składana w stosunku 1/3 – 2/3 typu Magic Flat + otwór do przewożenia długich przedmiotów
- Manualna regulacja fotela kierowcy na wysokość
- Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe, z regulacją wysokości, napinaczami i ogranicznikami siły napięcia
- Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe, z napinaczami i ogranicznikami napięcia na bocznych tylnych siedzeniach
- Przednie i tylne zagłówki z możliwością regulacji
- 3 mocowania ISOFIX na fotelu pasażera i bocznych fotelach w drugim rzędzie
- Szyby tylne sterowane elektrycznie z zabezpieczeniem przed dziećmi + mechaniczna blokada drzwi
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS + EBFD + EBA + ESP + ASR
- Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Hill Assist
- Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (z możliwością deaktywacji), boczne poduszki powietrzne dla pierwszego rzędu siedzeń, kurtyny powietrzne dla pierwszego i drugiego rzędu siedzeń
- Wskaźnik zmiany biegów (GSI)
- Automatyczne ryglowanie drzwi przy ruszaniu
- Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego z regulacją kierownicy w dwóch płaszczyznach
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- System monitorowania czasu jazdy (DAA1)
- System monitorowania pasa ruchu (LDW)
- System monitorowania ograniczeń prędkości (SLI/ISA)
- Automatyczne ryglowanie drzwi przy ruszaniu
- Zestaw naprawczy koła
- Pośredni czujnik ciśnienia w oponach
Elektronika i bajery
- Radio z MP3, 6 głośników, Bluetooth (streaming audio, zestaw głośnomówiący), z przyciskami na kierownicy
- Superzamek (z dwoma pilotami)
- Gniazdo USB (w przedniej części kabiny)
- Gniazda 12V (przednia część kabiny, tylnej części konsoli centralnej i bagażniku)
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Felgi aluminiowe 18" dwukolorowe Detroit
- Osłona przedniego zderzaka w kolorze szarym
- Chromowana listwa ochronna na drzwiach
- Chromowana listwa nad przednimi nadkolami
- Elektrycznie składane lusterka boczne z podświetleniem podłoża diodami LED
- Przyciemniane szyby boczne tylne i szyba w klapie bagażnika
Wewnątrz
- Tapicerka półskórzana Piedimonte Mistral lub Evron Guerande
- Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone tkaniną w kolorze Brumeo
- Kierownica pokryta skórą licową
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z nawiewami w drugim rzędzie siedzeń
- Chromowane przełączniki typu 'Toggle Switch' do obsługi podstawowych funkcji ekranu dotykowego
- Oświetlenie wewnętrzne: przednie i tylne oświetlenie z 2 lampkami do czytania, oświetlenie schowka przed pasażerem, oświetlenie bagażnika, oświetlenie schowka centralnego
- Pakiet oświetlenia Ambient: oświetlenie dyskretne LED w przedniej części kabiny: podsufitki, miejsca na nogi oraz kieszeni w drzwiach, konsoli środkowej i paneli drzwiowych, uchwytów na napoje
- Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
- Manualna regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy
- Manualna regulacja fotela pasażera na wysokość
- Manualne składanie fotela pasażera do pozycji stolika
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Czujniki parkowania z przodu
- Czujniki parkowania z tyłu
Elektronika i bajery
- Mirror Screen - umożliwia wyświetlanie aplikacji telefonu na Multimedialnym Ekranie Dotykowym (Apple CarplayTM / Android Auto* / MirrorLink®)
Wyposażenie dodatkowe egzemplarza
- Reflektory przednie Peugeot Full LED Technology
- Bezprzewodowe ładowanie smartfona
- Bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika
- Peugeot i-Cockpit Amplify
- System bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta ADML
- Pakiet Advanced Grip Control
- Pakiet Drive Assist + Pakiet Safety Plus
- Dach Black Diamond
- Aluminiowe relingi dachowe
- Tuner cyfrowy DAB
- Peugeot Connect Nav
- Lakier metalizowany Miedziany Cuprite
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 1013 km
Tagi: 1.6 120 KM , 2017 , 2017 peugeot 3008 , 3008 , allure , automat , bluehdi , crossover , diesel , eat6 , peugeot , Peugeot , peugeot 3008 , peugeot 3008 1.6 bluehdi 120 KM , peugeot 3008 allure , peugeot 3008 diesel , peugeot 3008 opinia , peugeot 3008 prezentacja , peugeot 3008 recenzja , peugeot 3008 test , Test , wideo