MENU

Land Rover Discovery 2.0 SD4 HSE – w stronę...

Renault Scenic dCi 130 BOSE – minivan po nowemu

1 stycznia 2018 Testy, Wideo Autor:

Peugeot 3008 1.6 BlueHDI 120 KM EAT6 Allure – test

Peugeot 3008 przeszedł długą drogę od niezbyt wyrafinowanego, trudnego do zdefiniowania brzydkiego kaczątka, aż do modelu wiodącego prym w niezwykle modnym segmencie crossoverów. Francuska propozycja zgarnęła kilka ważnych nagród – czy rzeczywiście jest tak dobra?

3008 spotkało się nie tylko z dobrym przyjęciem krytyków, ale przede wszystkim klientów. Wygląda na to, że Peugeot odnalazł sposób na niemal idealne wpisanie się w rynkowe trendy. W naszym teście zmierzymy się z tą tezą jeżdżąc autem z silnikiem diesla i wersji Allure. Peugeota sprawdził dla Was Marcin.

 


2017-peugeot-3008-1-6-hdi-1 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-14 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-10 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-9 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-13 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-2 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-3 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-12 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-4 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-11 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-8 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-15 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-7 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-5 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-22 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-20 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-19 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-18 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-28 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-34 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-32 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-35 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-33 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-24 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-31 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-25 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-45 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-46 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-39 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-42 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-36 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-38 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-44 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-50 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-49 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-48 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-52 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-51 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-55 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-47 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-58 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-56 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-57 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-60 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-37 2017-peugeot-3008-1-6-hdi-26


Technikalia

Serce:1.6 BlueHDi - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów:EAT6 - automatyczna
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1560 cm3
Moc:120 KM (88 kW) przy 3500 obr./min
Moment obrotowy:300 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maksymalna:185 km/h
Sprint 0-100km/h11,6 s
Spalanie (dane producenta):
4,7 / 3,9 / 4,2 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2108 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon225/55 R18
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4447 mm
Szeroki?1841 mm
Wysoki?1620 mm (1624 mm z relingami dachowymi)
Rozstaw osi:2675 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1315 kg
Ładowność:675 kg
Bagażnik:520 l
Średnica zawracania:10,67 m
Pojemność baku:53 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:89 900 PLN (Access 1.2 PureTech 130 S&S M6)
Cena testowanej wersji:127 400 PLN
Cena testowanego egzemplarza:155 050 PLN

 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Felgi stalowe 17'' + kołpaki Miami
- Wlot powietrza do chłodnicy chromowany z pionowym żebrowaniem
- Chromowana listwa na tylnym zderzaku
- Chromowana listwa dachowa
- Nadkola z listwami ochronnymi
- Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
- Lakier niemetalizowany
- Reflektory przednie halogenowe ze światłami do jazdy dziennej LED

Wewnątrz
- Tapicerka tkaninowa Meco Mistral
- Nowy Peugeot i-Cockpit®: wirtualne zegary, 8" ekran dotykowy (od poziomu Active) i kompaktowa wielofunkcyjna kierownica
- Wykończenie elementów wnętrza chromem
- Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone w stylu Carbon
- Kierownica pokryta skórą
- Flokowany i podświetlany schowek przed pasażerem
- Klimatyzacja manualna z nawiewami w drugim rzędzie siedzeń
- Przedni podłokietnik z klimatyzowanym schowkiem
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
- Elektryczne szyby przednie i tylne, sekwencyjne, z funkcją kontroli przycięcia
- Wycieraczki przedniej szyby z systemem Magic Wash (spryskiwacze w ramionach wycieraczek)
- Wycieraczka tylna uruchamiana automatycznie podczas cofania
- Konsola centralna z dwoma uchwytami na kubki
- Kieszenie w oparciach przednich foteli
- Uchwyty (x4) i wieszaki w drugim rzędzie siedzeń
- Dwupoziomowa podłoga bagażnika
- Lampki do czytania LED w przedniej części podsufitki, oświetlenie LED w drugim rzędzie siedzeń
- Tylna kanapa składana w stosunku 1/3 – 2/3 typu Magic Flat + otwór do przewożenia długich przedmiotów
- Manualna regulacja fotela kierowcy na wysokość
- Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe, z regulacją wysokości, napinaczami i ogranicznikami siły napięcia
- Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe, z napinaczami i ogranicznikami napięcia na bocznych tylnych siedzeniach
- Przednie i tylne zagłówki z możliwością regulacji
- 3 mocowania ISOFIX na fotelu pasażera i bocznych fotelach w drugim rzędzie
- Szyby tylne sterowane elektrycznie z zabezpieczeniem przed dziećmi + mechaniczna blokada drzwi

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS + EBFD + EBA + ESP + ASR
- Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Hill Assist
- Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (z możliwością deaktywacji), boczne poduszki powietrzne dla pierwszego rzędu siedzeń, kurtyny powietrzne dla pierwszego i drugiego rzędu siedzeń
- Wskaźnik zmiany biegów (GSI)
- Automatyczne ryglowanie drzwi przy ruszaniu
- Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego z regulacją kierownicy w dwóch płaszczyznach
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- System monitorowania czasu jazdy (DAA1)
- System monitorowania pasa ruchu (LDW)
- System monitorowania ograniczeń prędkości (SLI/ISA)
- Automatyczne ryglowanie drzwi przy ruszaniu
- Zestaw naprawczy koła
- Pośredni czujnik ciśnienia w oponach

Elektronika i bajery
- Radio z MP3, 6 głośników, Bluetooth (streaming audio, zestaw głośnomówiący), z przyciskami na kierownicy
- Superzamek (z dwoma pilotami)
- Gniazdo USB (w przedniej części kabiny)
- Gniazda 12V (przednia część kabiny, tylnej części konsoli centralnej i bagażniku)

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Felgi aluminiowe 18" dwukolorowe Detroit
- Osłona przedniego zderzaka w kolorze szarym
- Chromowana listwa ochronna na drzwiach
- Chromowana listwa nad przednimi nadkolami
- Elektrycznie składane lusterka boczne z podświetleniem podłoża diodami LED
- Przyciemniane szyby boczne tylne i szyba w klapie bagażnika

Wewnątrz
- Tapicerka półskórzana Piedimonte Mistral lub Evron Guerande
- Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone tkaniną w kolorze Brumeo
- Kierownica pokryta skórą licową
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z nawiewami w drugim rzędzie siedzeń
- Chromowane przełączniki typu 'Toggle Switch' do obsługi podstawowych funkcji ekranu dotykowego
- Oświetlenie wewnętrzne: przednie i tylne oświetlenie z 2 lampkami do czytania, oświetlenie schowka przed pasażerem, oświetlenie bagażnika, oświetlenie schowka centralnego
- Pakiet oświetlenia Ambient: oświetlenie dyskretne LED w przedniej części kabiny: podsufitki, miejsca na nogi oraz kieszeni w drzwiach, konsoli środkowej i paneli drzwiowych, uchwytów na napoje
- Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
- Manualna regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy
- Manualna regulacja fotela pasażera na wysokość
- Manualne składanie fotela pasażera do pozycji stolika

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Czujniki parkowania z przodu
- Czujniki parkowania z tyłu

Elektronika i bajery
- Mirror Screen - umożliwia wyświetlanie aplikacji telefonu na Multimedialnym Ekranie Dotykowym (Apple CarplayTM / Android Auto* / MirrorLink®)

Wyposażenie dodatkowe egzemplarza
- Reflektory przednie Peugeot Full LED Technology
- Bezprzewodowe ładowanie smartfona
- Bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika
- Peugeot i-Cockpit Amplify
- System bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta ADML
- Pakiet Advanced Grip Control
- Pakiet Drive Assist + Pakiet Safety Plus
- Dach Black Diamond
- Aluminiowe relingi dachowe
- Tuner cyfrowy DAB
- Peugeot Connect Nav
- Lakier metalizowany Miedziany Cuprite

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1013 km

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Comments are closed.

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij