Project Automotive

jeździmy samochodami

Testy Wideo

Mercedes-Benz GLE 400d 4MATIC Coupé – test

Pora na test grubej ryby – przed Wami Mercedes-Benz GLE Coupe. To już druga generacja „sportowego SUVa” ze Stuttgartu, którego klienci naprawdę polubili.

Wystarczy przejść się po ulicach większych miast, aby zauważyć, że moda na podniesione auta ze ściętym tyłem ma się dobrze. Czym odznacza się nowy GLE? Wersję z mocnym silnikiem diesla sprawdził dla Was Marcin.

Za udostępnienie auta do testu serdecznie dziękujemy dealerowi Mercedes-Benz Auto-Studio z Łodzi.

 



Technikalia

Serce:400d - wysokoprężny, podwójnie turbodoładowany
Skrzynia biegów:9G-TRONIC - 9-stopniowa, automatyczna
Napęd:na cztery koła
Liczba i układ cylindrów:6, rzędowy
Pojemność:2925 cm3
Moc:330 KM (243 kW) przy 3600-4000 obr./min
Moment obrotowy:700 Nm przy 1200-3000 obr./min
Prędkość maksymalna:240 km/h
Sprint 0-100km/h5,7 s
Spalanie (dane producenta):
7,8 l/100 km
średnie
Wydychanie CO2205 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył)Pneumatyczne
Rozmiar opon275/50 R20
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4939 mm
Szeroki?2010 mm
Wysoki?1730 mm
Rozstaw osi:2935 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?2220 kg
Ładowność:820 kg
Bagażnik:655 l
Średnica zawracania:11,8 m
Pojemność baku:65 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:366 900 PLN (GLE 350e 4M Coupe)
Cena testowanej wersji:404 700 PLN (GLE 400d 4M Coupe)
Cena testowanego egzemplarza:441 300 PLN

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?287 km

Dawniej chciał być kolejarzem, ale że na kolei strajkowano, a w pociągach śmierdziało, przerzucił się na motoryzację. Wielbiciel brzmienia klasycznych V12tek, wysokoobrotowych V8mek, oraz pieczonej pizzy.