MENU

Linelock dostępny w nowym Mustangu EcoBoost

Hyundai i30 N – nowy w klasie

11 lipca 2017 Great news! Autor:

Nowe Audi A8 – wojny gwiezdne

Jaka jest nowa flagowa limuzyna Audi? Długa, ekskluzywna, sama jeździ i ma lasery… dużo laserów. Poznajcie nową generację modelu A8.

Audi A8 nie jest stylistycznym szokiem ani dla przeciętnego zjadacza chleba, ani dla fana marki. Nowa generacja flagowej limuzyny jest bardzo podobna do modeli A5 Sportback oraz A4. Auto wygląda dostojnie, uwagę zwraca ogromnych rozmiarów przedni grill. Uwagę zwracają reflektory, które poza agresywnymi liniami zaskakują technologią – ich światło pochodzi bowiem z laserów. Audi A8 nie było i nie będzie samochodem, który rzuca wszystkich na kolana, jednak zgodnie z zamysłem konstruktorów – podróżujący nim pasażerowie przeniosą się w inny wymiar wygody.

O takich rzeczach jak podgrzewanie i wentylowanie foteli nie trzeba nawet wspominać. Podobnie jak o milionie trybów masażu. Tu jednak pojawia się ciekawostka. W wersji przedłużonej oznaczonej literą L pasażerowie tylnej kanapy będą mogli włączyć funkcję masażu stóp! Poza tym fotele będą miały możliwość regulacji w wielu płaszczyznach.

2018-audi-a8-09 2018-audi-a8-10

Kierowca A8 będzie wspomagany w sumie przez 41 różnego rodzaju systemów. To pozwoli na to, że Audi będzie mogło samo poruszać się w wolnym ruchu miejskim oraz na autostradach bez ingerencji kierowcy. Jest to kolejny krok producenta w kierunku wprowadzenia do produkcji w pełni autonomicznego pojazdu. Wszystkie systemy (w tym multimedia) obsługiwane będą za pomocą ekranu dotykowego, przycisków na kierownicy oraz komend głosowych. Audi nie zdecydowało się na wprowadzenie do modelu A8 znanego między innymi z BMW serii 7 systemu pozwalającego na obsługę funkcji auta gestami. Ekran dotykowy na desce rozdzielczej ma przekątną ponad 10 cali.

2018-audi-a8-03

Póki co każde zamawiane Audi A8 będzie dostępne z silnikami o pojemności 3 litrów – jednostką benzynową oraz Dieslem. Ta pierwsza osiąga moc 340 koni mechanicznych, ta druga 286. Obie wersje są hybrydami. Nie jest to jednak rozwiązanie znane z Toyoty Prius. Dzięki bardzo pojemnym akumulatorom oraz napięciu elektrycznemu większemu niż w standardowych autach Audi będzie mogło poruszać się z wyłączonym silnikiem spalinowym nawet 40 sekund. Co ważne A8 nie ma żadnego silnika elektrycznego, a jedynie akumulatory pozwalające na podtrzymanie “funkcji życiowych” systemów auta podczas jazdy z wyłączonym silnikiem spalinowym – chodzi przede wszystkim o wspomaganie kierownicy. Dzięki takiemu rozwiązaniu spadnie oczywiście zużycie paliwa.

Inne wersje silnikowe A8 dostępne będą później, włączając w to także potężne W12 oraz wersję S8.


2018-audi-a8-02 2018-audi-a8-06
2018-audi-a8-04 2018-audi-a8-05
2018-audi-a8-07 2018-audi-a8-08

Tagi: , , , , , , , , , ,

Comments are closed.

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij