Porsche 911 GT3 generacji 991 było perfekcyjnym samochodem. Miało na pokładzie wolnossący silnik o pojemności 3.8l i mocy 475 koni, który kręcił się aż do 9000 obrotów/min. Czego chcieć więcej? To proste: manualnej skrzyni. Na szczęście Porsche to jedna z tych marek, która słucha swoich klientów, dlatego nowe 911 GT3 – oznaczone numerkiem 991.2 – debiutuje z ręczną przekładnią!
Na tym nie koniec. Jednostkę 3.8 zastępuje większy silnik 4.0, którego dane wyglądają znakomicie – mamy tu równe 500 koni, 458Nm momentu obrotowego, prędkość maksymalną na poziomie 318km/h (317km/h z automatem) i czerwone pole obrotomierza znów na poziomie 9000 obrotów/min. Jest to motor oparty na wyczynowych konstrukcjach Porsche – ma wiele wspólnego z wyścigowymi 911 GT3 R czy 911 RSR. Sprint do setki w nowej GT3 zajmie 3,8 sekundy, a jeśli zależy Ci na bezkompromisowej szybkości, nadal możesz wybrać skrzynię PDK; wtedy czas spadnie do 3,2 sekundy.
Niewielkim zmianom uległo podwozie, przekalibrowano też działanie skrętnej tylnej osi. Zmiany w wyglądzie są raczej kosmetyczne. To lifting, który upodabnia GT3 do reszty odświeżonej gamy generacji 991.2.
We wnętrzu pojawiła się kierownica prosto z modelu 918 Spyder. Auto będzie dostępne z trzema wariantami siedzeń: pierwszy z nich to fotele sportowe plus z elektryczną regulacją wszystkich funkcji (w 18 zakresach). Druga odmiana to opcjonalne fotele kubełkowe ze składanym oparciem, natomiast trzecią opcją są lekkie kubełkowe siedzenia z karbonowym wykończeniem. Nie zabrakło też atrakcji dla fanów jazdy torowej – Niemcy przygotowali aplikację Track Precision pozwalającą na śledzenie, zapisywanie i analizę danych dotyczących okrążeń na smartfonie.
Na nowy model można już składać zamówienia. Cena w Polsce startuje od 788 960 zł.
Tagi: 911, 911 gt3 manual, 991 gt3, 991.2 gt3, 991.2 gt3 manual, boxer, Genewa17, gt3, manual, pdk, porsche, porsche 911 gt3, porsche 911 gt3 manual