To auto, którego pewnie wielu w ofercie Toyoty raczej się nie spodziewało. Nie chodzi o samego hybrydowego crossovera, ale o sposób, w jaki tę ideę zinterpretowano, mocno zrywający z konserwatywnym wizerunkiem marki. C-HR okazał się błyskawicznym sukcesem, choć powodów jego dobrej sprzedaży jest więcej.
C-HR mocno zwraca na siebie uwagę, co już jest kluczowe w kwestii jego popularności. Poza postępowym designem skrywa w sobie także interesujący napęd, choć dobrze wiemy, że nawet dwa tak mocne argumenty to jeszcze za mało, by Toyocie od razu wystawić laurkę. W naszym najnowszym teście postaraliśmy się sprawdzić ten model pod jeszcze kilkoma aspektami i tym samym zrozumieć jego fenomen.
Technikalia
Serce: | 1.8 Hybrid - benzynowy wolnossący i elektryczny |
Skrzynia biegów: | e-CVT - bezstopniowa, automatyczna |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1798 cm3 |
Moc: | 122 KM (90 kW) przy 5200 obr./min |
Moment obrotowy: | 142 Nm przy 3600 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 170 km/h |
Sprint 0-100km/h | 11,0 s |
Spalanie (dane producenta): | 3,3 / 3,8 / 3,6 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 82 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/podwójne wahacze |
Rozmiar opon | 225/50 R18 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; na układ hybrydowy: 5 lat/100 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4360 mm |
Szeroki? | 1795 mm |
Wysoki? | 1555 mm |
Rozstaw osi: | 2640 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1380 - 1460 kg |
Ładowność: | 480 kg |
Bagażnik: | 377 l |
Średnica zawracania: | 11,6 m |
Pojemność baku: | 43 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 91 900 PLN (Premium 1.2 Turbo 6M/T) |
Cena testowanej wersji: | 113 900 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | 142 809 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Lakierowane klamki i lusterka zewnętrzne - Kierunkowskazy w lusterkach - Antena dachowa Shark-Fin - Tylny sportowy spojler dachowy - Światła do jazdy dziennej typu LED - Projektorowe światła główne - Lampy przeciwmgielne | - Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa - Ciemna podsufitka - Chromowane klamki wewnętrzne - System oświetlenia wnętrza - Skórzana gałka dźwigni zmiany biegów - Kierownica obszyta skórą Nappa - Zagłówki z regulacją wysokości - Rozkładane oparcie tylnej kanapy w proporcji 60:40 - Regulacja wysokości fotela kierowcy - Sportowe fotele - Podłokietnik w kolorze czarnym - Elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne - Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne - Regulacja kierownicy w pionie i poziomie - Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne - Lusterka w osłonach przeciwsłonecznych - Oświetlenie w osłonach przeciwsłonecznych | - System stabilizacji toru jazdy (VSC) i kontrola trakcji (TRC) - Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych (PD) - Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (SC) - Automatyczne światła drogowe (AHB) - Aktywny tempomat (ACC) - Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) - System wspomagający pokonywanie podjazdu (HAC) - Automatyczny ogranicznik prędkości (ASL) - Wspomaganie kierownicy - 7 poduszek powietrznych: przednie i boczne kierowcy i pasażera, kolanowa kierowcy, kurtyny boczne - Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera - Sygnalizacja niezapiętych pasów - Zabezpieczenie tylnych drzwi przed otwarciem przez dzieci - Czujnik ciśnienia powietrza w oponach - Czujnik zmierzchu - Czujnik deszczu (automatyczne wycieraczki) - Sygnalizacja niezapiętych pasów - Kamera cofania - Zestaw naprawczy |
- Złącze Aux-In do podłączenia urządzeń zewnętrznych, port USB i system Bluetooth - Kierownica wielofunkcyjna - System opóźnionego wyłączania świateł po zgaszeniu silnika „Follow me home” - Komputer pokładowy - Wyświetlacz kolorowy TFT 4,2" między zegarami - Centralny zamek sterowany pilotem - Elektroniczny system zabezpieczenia antykradzieżowego komputera i złącza diagnostycznego |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Chromowana listwa okienna - Przyciemniane tylne szyby - Elementy stylizacyjne w kolorze Piano Black - Dach w kolorze Black Star | - Elementy stylizacyjne konsoli centralnej i drzwi w kolorze Piano Black - Linia dekoracyjna deski rozdzielczej i drzwi w kolorze Electric Blue - Elementy stylizacyjne w kolorze Vision Violet - Podgrzewane fotele przednie - Fotel kierowcy z elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego - Kieszenie w oparciach przednich foteli - Podłokietnik w kolorze Vision Violet - System oświetlenia wnętrza Premium | - Pakiet TECH: Automatycznie składane lusterka, System „Inteligentny kluczyk”, System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA), System monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), System automatycznego parkowania (SIPA), Czujniki parkowania z przodu i z tyłu, Podgrzewanie kierownicy - Pakiet LED: Sekwencyjne światła kierunkowskazu, Pełne światła typu Pure LED, Tylne światła typu Pure LED, Lampy przeciwmgielne typu Pure LED, Automatyczna regulacja świateł głównych - Pakiet Premium Audio JBL: 8 głośników i subwoofer, 8-kanałowy wzmacniacz stereo o mocy 576W - Pakiet VIP (siedzenia Vision Violet): Tapicerka skórzana czarna z fioletowymi elementami, System multimedialny Toyota Touch 2 with Go (nawigacja) - Lakier metalizowany Nebula Blue |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 980 km |
Tagi: 1.8, 2017, 2017 toyota c-hr, c-hr, ch-r, chr, crossover, cvt, hybrid, hybryda, hybrydowy, Test, Toyota, toyota, toyota c-hr, toyota c-hr film, toyota c-hr hybrid, toyota c-hr hybryda, toyota c-hr opinia, toyota c-hr prezentacja, toyota c-hr recenzja, toyota c-hr test, toyota chr, wideo, zientarski