Project Automotive

jeździmy samochodami

Testy Wideo

SsangYong Rexton G4 2.2 Diesel 7AT 4WD Sapphire – test

SsangYong to marka, która w opinii wielu znajduje się przynajmniej kawałek za peletonem wszystkich popularnych na rynku producentów. Każdy kolejny model to jak próba doszusowania do głównej grupy i trzeba przyznać, że poczynania koreańskiej firmy wyglądają coraz bardziej obiecująco i kto wie, czy Rexton nie będzie autem, który potwierdzi, że SsangYong jest w głównej rozgrywce o klientów.

Największy SUV koreańskiej marki nie ignoruje obowiązujących na rynku trendów, ale w wielu sprawach opiera się modzie. Jedni powiedzą, że to technologiczne zacofanie, bądź sposób na cięcie kosztów, dla innych będzie to przejaw nieco odmiennej filozofii. Do którego scenariusza bardziej się przekonaliśmy? Tego dowiecie się z naszego testu, który poprowadził i zrealizował dla Was Marcin.

 



Technikalia

Serce:2.2 Diesel - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów:7-stopniowa, automatyczna
Napęd:na cztery koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:2157 cm3
Moc:181 KM (133 kW) przy 4000 obr./min
Moment obrotowy:420 Nm przy 1600-2600 obr./min
Prędkość maksymalna:185 km/h
Sprint 0-100km/h11,4 s
Spalanie (dane producenta):10,2 / 6,9 / 8,1 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2212 - 215 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny MacPhersona/wielowahaczowe ze sztywnym mostem
Rozmiar opon255/50 R20
Gwarancjamechaniczna: 5 lat/150 000 kilometrów; perforacyjna: 6 lat

Jak duże?

Długi?4850 mm
Szeroki?1960 mm
Wysoki?1825 mm (z relingami)
Rozstaw osi:2865 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?2105 - 2206 kg
Ładowność:654 - 755 kg
Bagażnik:784 l
Średnica zawracania:11 m
Pojemność baku:70 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:134 900 PLN (2.2 Diesel 6MT 2WD Crystal)
Cena testowanej wersji:192 900 PLN
Cena testowanego egzemplarza:215 699 PLN

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?659 km

Dawniej chciał być kolejarzem, ale że na kolei strajkowano, a w pociągach śmierdziało, przerzucił się na motoryzację. Wielbiciel brzmienia klasycznych V12tek, wysokoobrotowych V8mek, oraz pieczonej pizzy.