Skoda to marka, która nie przyzwyczaiła nas do gwałtownych ruchów. Od lat kieruje się konsekwencją, rozsądkiem i stylistyczną wstrzemięźliwością. Na pierwszy rzut oka odświeżona Octavia nieco zrywa z tym wizerunkiem czeskiego producenta.
Facelifting przyniósł bowiem pewne kontrowersje, które od razu znalazły się na językach całego motoryzacyjnego świata. Wszak mówi się, że “lepsze jest wrogiem dobrego”, a tu zdecydowano się na spore ryzyko. Czy jednak rzeczywiście zmieniło się tak dużo? Z najnowszym wcieleniem rynkowego bestsellera zmierzył się Wiktor.
Technikalia
Serce: 1.4 TSI - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów: automatyczna DSG, 7-biegowa
Napęd: na przednie koła
Liczba cylindrów i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1395 cm3
Moc: 150 KM (110 kW) przy 5000 obr./min
Moment obrotowy: 250 Nm przy 1500-3500 obr./min
Prędkość maksymalna: 219 km/h
Sprint 0-100km/h: 8,2 s
Spalanie (dane producenta):
6,1 / 4,4 / 5,0 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2: 116 g/km
Hamulce (przód/tył): tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył): kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon: 225/40 R18
Gwarancja mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 4670 mm
Szeroki? 1814 mm
Wysoki? 1461 mm
Rozstaw osi: 2686 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1255 kg
Ładowność: 550 kg
Bagażnik: 590 l
Średnica zawracania: 10,5 m
Pojemność baku: 50 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 66 800 PLN (Active 1.2 TSI 85 KM)
Cena testowanej wersji: 95 500 PLN
Cena testowanego egzemplarza: 144 850 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Kierunkowskazy zintegrowane z lusterkami bocznymi
- Stalowe obręcze kół z osłonami SIDUS 6Jx15" (4 szt.)
- Lusterka zewnętrzne i klamki w kolorze nadwozia
- Chromowana ramka grilla
- Przyciemniane szyby
- Reflektory halogenowe
- Światła LED do jazdy dziennej DAY- LIGHT
Wewnątrz
- Dźwignia zmiany biegów z tworzywa sztucznego
- Uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach kanapy
- Chromowane klamki wewnętrzne
- Trójramienna kierownica
- Dwie lampki do czytania z przodu
- Cztery głośniki z przodu
- Komputer pokładowy
- Climatic - klimatyzacja manualna z chłodzeniem schowka po stronie pasażera z przodu
- Konsola centralna z zamykanym schowkiem
- Oświetlenie części bagażowej - 1 lampka
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Tapicerka Active
- Siedzisko kanapy nieskładane, oparcie kanapy składane 60:40
- Elektrycznie sterowane szyby z przodu
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- TPM - system kontroli ciśnienia w ogumieniu
- ESP z ABS,EBV, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, TSA, CBC
- Poduszki powietrzne czołowe i boczne kierowcy i pasażera z przodu, dezaktywacja poduszki bezpieczeństwa pasażera z przodu
- Funkcja Start-Stop i odzyskiwania energii
- Electronic immobilizer
- Kurtyny powietrzne
- Zestaw naprawczy do kół
Elektronika i bajery
- Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem (2 składane kluczyki)
- Radio SWING, kolorowy ekran dotykowy 6,5”, wejście SD, USB, AUX-IN
- Apple connectivity
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Pakiet Chrom (chromowana listwa okien bocznych)
- Obręcze kół ze stopów lekkich TRIUS 7Jx17" (4 szt.)
- Spryskiwacze reflektorów przednich
- Elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka zewnętrzne z podświetleniem wokół drzwi
Wewnątrz
- Dekor Dark Waves
- Trójramienna skórzana wielofunkcyjna kierownica (obsługa radia i telefonu) z małym pakietem skórzanym
- Climatronic - klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa, z czujnikiem AQS
- Dwie lampki do czytania z przodu i z tyłu
- Elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu z systemem zabezpieczającym przed przytrzaśnięciem
- Fotel kierowcy i pasażera regulowany na wysokość
- Fotel kierowcy i pasażera z regulacją pod lędźwie
- Podłokietnik z tyłu ze schowkiem i przejściem do bagażnika
- Tapicerka Style
- Wyświetlacz Maxi-DOT
- Składane oparcia tylnej kanapy z przestrzeni bagażowej
- Mocowanie pod montaż systemu siatek
- Oświetlenie części bagażowej - dwie lampki
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- ACS (funkcja pokolizyjna: automatyczne odblokowanie centralnego zamka, odcięcie dopływu paliwa, włączanie świateł awaryjnych)
- Multicollision Brake – hamulec antykolizyjny
- Podpowiedź zmiany biegu
Elektronika i bajery
- Climatronic - klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa, z czujnikiem AQS
- Radio BOLERO 8", wejście SD, USB, Aux-in, Apple Connectivity, SMART LINK+
- Skrobaczka do szyb w pokrywie wlewu paliwa
- Sygnalizacja niezamkniętych drzwi
- Sygnał ostrzegawczy niewyłączonych reflektorów
- Uchwyt na kwity parkingowe
Wyposażenie dodatkowe egzemplarza
- Pakiet amazing
- DRIVER ALERT - funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy
- TRAVELLER ASSIST - System nawigacji COLUMBUS z mapą Europy, funkcja rozpoznawania znaków drogowych, LANE ASSIST, AUTO LIGHT ASSIST, LIGHT AND RAIN ASSIST z czujnikiem deszczu
- Boczne poduszki powietrzne dla zewnętrznych miejsc tylnej kanapy
- Tylne światła LED + podświetlenie tablicy rejestracyjnej
- KESSY - bezkluczykowy system obsługi samochodu + alarm
- Pakiet Simply Clever dla GSM
- Gniazdo 230 V
- Zawieszenie adaptacyjne DCC wraz z wyborem profilu jazdy DRIVING MODE SELECT
- Wycieraczka tylnej szyby AERO
- Składane oparcia tylnej kanapy z przestrzeni bagażowej
- Elektronicznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień, elektrycznie sterowany fotel pasażera
- ADAPTIVE CRUISE CONTROL do 160 km/h z ogranicznikiem prędkości; system hamowania awaryjnego w przypadku wykrycia pieszych przed pojazdem
- PARKING ASSIST - system wspomagania parkowania 2.0
- Kamera cofania
- Elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane i automatycznie przyciemniające się lusterka zewnętrzne z pamięcią ustawień i podświetleniem wokół drzwi
- Pakiet oświetlenia AMBIENTE
- Sound System CANTON (moc 570W, subwoofer, cyfrowy equalizer)
- Przygotowanie pod telefon GSM (z obsługą głosową, połączenie z anteną zewnętrzną, Phone Box - wzmacnianie sygnału GSM, Wi-Fi; rSAP/LT)
- Obręcze kół ze stopów lekkich GOLUS 7,5Jx18" (4 szt.)
- Stalowe koło dojazdowe (podnośnik, klucz do kół, bez zestawu naprawczego)
- Tapicerka Alcantara+ skóra naturalna
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 586 km
Tagi: 1.4 tsi , 150 KM , 2017 , dane techniczne , dsg , facelift , film , galeria , nowa octavia , octavia , octavia 2017 , octavia fl , octavia liftback , opinia , prezentacja , recenzja , skoda , skoda octavia , skoda polska , skoda-test , spalanie , style , Test , TSI , wideo , zdjęcia